Vloer reparatie [update]

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Raymond-D



Bericht door Raymond-D »

Weer netjes ,hard hout maakt niets uit als er geen vocht bij komt sterk zat.

En er moet geen vocht meer komen :!:
Gebruikersavatar
berendislos
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 13:24
Locatie: Hengelo



Bericht door berendislos »

Grappig dat ik dit nu lees.

Ik ben deze zomer dwars door mijn opstapje heengestapt (moet ik eerlijk zijn ik liet me een beetje vallen uit de camper). Bats halve trap eronder uit. bodemplaat gescheurd en balk waar de trap aan vast zat aan 1 kant helemaal los.

Uiteindelijk de trap los gehaald. Zijn de ijzeren ringen ter versteviging helemaal doorgeroest. het was dus wachten dat het een keer mis zou gaan. Ik heb de balk er weer helemaal tussen gelijmd en da dus boven en onder 3 mm alu plaat bevestigen en trap door en door bevestigen.

Alu plaat aan de bodem wordt geheel verlijmd en beschermd met coating en dan kan het trapje er weer jaren tegen.

Gelukkig was bij mij het hout niet verrot dus heb ik alleen wat vulstukjes gemaakt waar de ijzeren ringen zaten.

Grt Erwin
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blazing Amber
Berichten: 458
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 19:39
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vloer reparatie (Update!)



Bericht door Blazing Amber »

Heb je nou pur schuim gebruikt om de ruimte onder de balken op te vullen of piep schuim?
Groeten,
Tom en Katja
Gebruikersavatar
henkenanita
Berichten: 138
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 12:27
Locatie: Nieuwediep (Dr.)
Contacteer:

Re: Vloer reparatie (Update!)



Bericht door henkenanita »

Denk dat het de Polyurethaan lijm is die opgeschuimd is.

Knap stukje vakwerk, dit gaat nooit meer stuk!
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen

http://www.drentschehoeve.nl
Gebruikersavatar
hymerswing
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 4:23
Locatie: Breda

Re: Vloer reparatie (Update!)



Bericht door hymerswing »

Dat klopt idd, polyurethaan lijm heeft als voordeel dat het watervast is, zelfs zeewater bestendig. Het kruipt tussen alle gaatjes en kiertjes, ongelofelijk mooi om mee te werken. het stuk open vloer heb ik idd het restant van het potje ingespoten laten uitharden.
eenmaal uitgehard lijkt het idd op een soort purschuim. je kan het gewoon van de bizon kopen. constructielijm. probeer zoveel mogelijk van de bestaande balken te bewaren. en een soort vleugel verbindingen te maken, dus geen balken kops tegen elkaar.


groeten
1999 Hymer Swing 554 2.8 idTD, 2007 Adria Coral 660SP 2,3 MJET
Gebruikersavatar
Blazing Amber
Berichten: 458
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 19:39
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vloer reparatie (Update!)



Bericht door Blazing Amber »

hymerswing schreef:Dat klopt idd, polyurethaan lijm heeft als voordeel dat het watervast is, zelfs zeewater bestendig. Het kruipt tussen alle gaatjes en kiertjes, ongelofelijk mooi om mee te werken. het stuk open vloer heb ik idd het restant van het potje ingespoten laten uitharden.
eenmaal uitgehard lijkt het idd op een soort purschuim. je kan het gewoon van de bizon kopen. constructielijm. probeer zoveel mogelijk van de bestaande balken te bewaren. en een soort vleugel verbindingen te maken, dus geen balken kops tegen elkaar.


groeten
geweldig, bedankt, daar kan ik wel weer wat mee bij ons campertje.
Groeten,
Tom en Katja
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Vloer reparatie (Update!)



Bericht door saagstree »

knap timmermans werk maar hout rot zit vaak ook al in nog goed uitziend hout als schilder moeten wij bij houtrot zekker 20 cm gezond hout weg halen in zijn geheel tot aan de binnen kant van het kozijn ,als het nieuwe stuk er weer in zit boren we gaten boven en onder de rotteplek stoppen daar een glazen ampul met impregneer middel in en slaan dan met een houten prop het buisje stuk in het hout om evt houtrot sporen verder tegen te houden.
Jouw oplossing zal best een paar jaar houden maar zorg er voor dat er van geen kant water in kan komen want het hout wat is blijven zitten zal bij vocht intreding snel verder weg rotten.
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
CEAUX
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 7:32
Locatie: Utrecht

Re: Vloer reparatie (Update!)



Bericht door CEAUX »

Hallo,

Erg interessant dit verhaal. Helaas heb ik zojuist in mijn camper (Fiat Dethleffs 1993) ook een stuk rotte balk gevonden en ga ik nadat ik er mee op vakantie ben geweest aan klussen. Is het mogelijk dat de foto's die bij dit artikel weer zichtbaar worden of opnieuw geupload worden? Dit zou mij enorm helpen met mijn klus.

Overigens wil ik mijn vorderingen van de klus ook online zetten mocht daar behoefte aan zijn.

groeten,
Ko
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10179
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Vloer reparatie (Update!)



Bericht door Peter LMC »

Welkom op het forum Ceaux.

Het topic is uit 2010/2011 en de topic schrijver is al jaren niet meer actief op het forum geweest.
De foto's opnieuw zichtbaar maken zal niet mee vallen.

Misschien zelf even een nieuw topic openen en hier wat foto's van de vocht schade van/aan je camper plaatsen.
Je zal dan veel info krijgen voor de nog uit te voeren reparatie aan jou camper.
CEAUX
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 7:32
Locatie: Utrecht

Re: Vloer reparatie (Update!)



Bericht door CEAUX »

Hi Peter,

Dank voor je reactie. Goed idee. Ik ga wat foto's maken en zal dan een topic openen. In ieder geval fijn dat er al zo snel wordt gereageerd!

Cheers,

Ko
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19164
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Vloer reparatie [update]



Bericht door Aloys »

Laat Hymerswing nou net vandaag nog op het forum zijn geweest! :D

De foto's waren gratis gestald bij een website die daarmee is gestopt. En of Hymerswing die foto's nog heeft....
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
hymerswing
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 4:23
Locatie: Breda

Re: Vloer reparatie [update]



Bericht door hymerswing »

Ja idd, als er een reactie is op je topic dan krijg je netjes een mailtje. Ik ben idd al lang niet meer ingelogd. Ik zit momenteel een tijdje in het buitenland. Zal eens kijken of ik de fotos nog heb. Anders stuur een pb met je mail dan mail ik ze wel. Is makkelijker
1999 Hymer Swing 554 2.8 idTD, 2007 Adria Coral 660SP 2,3 MJET
CEAUX
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 7:32
Locatie: Utrecht

Re: Vloer reparatie [update]



Bericht door CEAUX »

Wow, wat een snelle reacties allemaal. Ik zal je een PB sturen!
Plaats reactie