tankmeter of tankvlotter
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: di 07 okt 2008, 20:35
- Locatie: Hedel
tankmeter of tankvlotter
Ik ben in het bezit van een hymer b544 bouwjaar 1999,
De laatste tijd geeft de tankmeter niet goed aan als ik
de tank vol heb getankt geeft hij soms maar driekwart
aan soms valt de wijzer helemaal terug na even gereden
te hebben loopt hij weer helemaal op, de meter is een
beetje wisselvallig, zijn er op het forum meer die dit euvel
al eens hebben gehad, is dit tank meter of de tank vlotter.
Groet Steef.
De laatste tijd geeft de tankmeter niet goed aan als ik
de tank vol heb getankt geeft hij soms maar driekwart
aan soms valt de wijzer helemaal terug na even gereden
te hebben loopt hij weer helemaal op, de meter is een
beetje wisselvallig, zijn er op het forum meer die dit euvel
al eens hebben gehad, is dit tank meter of de tank vlotter.
Groet Steef.
@Loekie
Is niet het probleem van het autodeel, maar van het 12V boordnet en dat heeft over hel algemeen niets met met de massa aansluiting van de autofabrikant te maken. Vaak komt de massa van het boordnet rechtstreeks van de minpool van de HH accu(s).
Als het een massaprobleem is dan zou volgens mij de rest van het paneel ook niet goed werken.
@Steef,
In dat oudje van mij 1994 zitten 4 sensors in de tank. (¼,½,¾ en vol)
De meter geeft de stand aan op het moment dat het water zo'n sensor bereikt. Zit het water onder zo'n sensor dan wordt de onderliggende stand aangegeven.
Waterpeil b.v. boven de sensor van ½ vol dan geeft de meter dat ook aan.
Waterpeil onder de sensor van ½ vol dan geeft de meter ¼ vol aan.
Ik weet niet of dat bij u ook zo is. Controleer eventuele schuifstekkertjes van de draadaansluitingen eens of die niet geoxideerd zijn. Maak die sensors aan de binnenkant ook eens wat schoon. Ik neem aan dat je wel via een deksel in de tank kunt komen.
Sommige tanks van kampeerauto's zijn uitgerust met staafjes of zelfs met één exemplaar. Als die wat vervuild zijn wordt de stand ook niet goed aangegeven. Ook hier zitten schuifstekkertjes aan.
En natuurlijk kan de meter ook kapot zijn.
Is niet het probleem van het autodeel, maar van het 12V boordnet en dat heeft over hel algemeen niets met met de massa aansluiting van de autofabrikant te maken. Vaak komt de massa van het boordnet rechtstreeks van de minpool van de HH accu(s).
Als het een massaprobleem is dan zou volgens mij de rest van het paneel ook niet goed werken.
@Steef,
In dat oudje van mij 1994 zitten 4 sensors in de tank. (¼,½,¾ en vol)
De meter geeft de stand aan op het moment dat het water zo'n sensor bereikt. Zit het water onder zo'n sensor dan wordt de onderliggende stand aangegeven.
Waterpeil b.v. boven de sensor van ½ vol dan geeft de meter dat ook aan.
Waterpeil onder de sensor van ½ vol dan geeft de meter ¼ vol aan.
Ik weet niet of dat bij u ook zo is. Controleer eventuele schuifstekkertjes van de draadaansluitingen eens of die niet geoxideerd zijn. Maak die sensors aan de binnenkant ook eens wat schoon. Ik neem aan dat je wel via een deksel in de tank kunt komen.
Sommige tanks van kampeerauto's zijn uitgerust met staafjes of zelfs met één exemplaar. Als die wat vervuild zijn wordt de stand ook niet goed aangegeven. Ook hier zitten schuifstekkertjes aan.
En natuurlijk kan de meter ook kapot zijn.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: di 07 okt 2008, 20:35
- Locatie: Hedel
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: di 07 okt 2008, 20:35
- Locatie: Hedel
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout