Vuilwatertank Chausson Allegro 67

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Ingrid1960
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 20:09
Locatie: Roosendaal

Vuilwatertank Chausson Allegro 67



Bericht door Ingrid1960 »

Hallo vanuit Roosendaal. Ik ben nieuw op de site hier. Wij hebben sinds een groot half jaar een Chausson Allegro 67 van 2002. Zijn hier zeer tevreden mee en hebben zojuist een bijna 4 weken durende vakantie achter de rug in Scandinavie. Alles is goed gegaan. Van heet weekeinde van binnen alles gepoetst en daarna wilde ik de vuilwatertank laten leeglopen. Dit gebeurt bij onze camper als volgt. Je legt de slang op de grond en zet de schakelaar achter de bijrijderstoel om. Helaas daar ging het mis. Er kwam niets uit. Nu dacht ik, misschien zit er te weining in en dus heb ik nog maar wat extra water erin laten lopen. Nog steeds niets. Ook het bijvullen met schoonmaakmiddel en nog extra rijden zodat het schommelt heeft niets geholpen.
Weet iemand van julie misschien waar dit aan zou kunnen liggen?
Of weten jullie een bedrijf in de buurt van Roosendaal waar we maar toe zouden kunnen gaan?
Hij is nl. in onderhoud in Oisterwijk en dat is toch een eindje uit de buurt.
Ik hoor graag van jullie.
eigenhymer
Berichten: 1023
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 16:28



Bericht door eigenhymer »

mobiledrome zit in rosendaal
maar heb je geen dop bovenin de tank ?
misschien zit er een verstopping voor de uitlaat van de tank
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Vuilwatertank Chausson Allegro 67



Bericht door javanes »

Ingrid1960 schreef:Dit gebeurt bij onze camper als volgt. Je legt de slang op de grond en zet de schakelaar achter de bijrijderstoel om. Helaas daar ging het mis. Er kwam niets uit.
Je spreekt over een schakelaar, dus er zit schijnbar een klep in tank die via 12V werkt.
Geen kapotte zekering?
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gooff
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:45
Locatie: Huijbergen



Bericht door Gooff »

Zoiets hebben we ook weleens aan de hand gehad.. Afsluiter open zetten, tuinslang tegen de uitstroom opening van de tank en dan ff naar spoelen de tank in. Bij ons hielp dat omdat er een "verstopping"zat. Suc6
Benimar Mileo 282
Honda SH 150i
NIKON met wat jampotten

Gooff & San
Ingrid1960
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 20:09
Locatie: Roosendaal



Bericht door Ingrid1960 »

Allemaal bedankt voor jullie reactie. Zal het as weekeinde gaan uitproberen. Lampje brandt gewoon bij de schakelaar maar we zullen alles nalopen.
We weten dat Mobildrome in Roosendaal zit maar ook dat ze een mooi prijskaartje hebben.

Ingrid
Ingrid1960
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 20:09
Locatie: Roosendaal



Bericht door Ingrid1960 »

Toen we gisteren wilde beginnen met de door jullie aangedragen oplossingen hoefde het al niet meer. Bij het omzetten van de schakelaar liep de vuilwatertank gewoon leeg. Misschien dat het schoonmaakmiddel dat we erin hebben gegooid, er even mee hebben gereden en toen een paar dagen hebben laten staan daar toe heeft bijgedragen. Je begrijpt dat we er erg blij mee zijn.
Nogmaals dank voor jullie reacties.
Ingrid
CARDIS PHILIP
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 10 aug 2020, 17:14

Re: Vuilwatertank Chausson Allegro 67



Bericht door CARDIS PHILIP »

ik heb ook een chausson allegro 67 uit 2003 , maar gekocht zonder dat ik een deftige uitleg of handleiding mocht ontvangen . moest u daar nog info over hebben of linken naar handleidingen , dan zou ik u daar zeer erkentelijk voor zijn .
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Vuilwatertank Chausson Allegro 67



Bericht door EasyBee »

Een heel oud topic en Ingrid1960 was voor het laatst actief op dit forum op di 29 sep 2009, 19:15.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51274
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vuilwatertank Chausson Allegro 67



Bericht door Kroppie »

dus mocht iemand die gebruiksaanwijzing hebben, weet die nu, wie er een zoekt, zal vast goed komen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie