Wie heeft er eigenlijk een Peugeot J5 of soortgelijk?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
h3sen
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:37
Locatie: Dongen

Wie heeft er eigenlijk een Peugeot J5 of soortgelijk?



Bericht door h3sen »

Het is leuk om te weten wie er allemaal een J5 bezit en wat ook leuk is om te weten van welk merk. Want er zijn varianten, b.v. Peugeot, Fiat, maar ook Citroën. Van welk merk zit de opbouw erop en hoe ziet die er uit? Welke documentatie gebruikt men voor het onderhoud? Welke problemen komt men geregeld tegen of is dit juist een betrouwbaar merk? Laat uw spontane reaktie horen.
Gr Hans
Helix



Bericht door Helix »

De Fiat Ducato of de Citroen C25 zijn zeker géén varianten van de Peugeot J5, de genoemde fabrikanten hebben dit deze modellen welliswaar gezamelijk ontwikkeld én geproduceerd, maar er zijn toch zeker wel een paar significante verschillen, zeker tussen de J5/C25 en de Ducato...zo zitten er in de Fiat andere motoren...

De verschillen tussen de J5 en de C25 zijn wat subtieler, maar een van de meest in het oogespringenden van de wat oudere modellen was de plaats van voor richtingaanwijzers, bij de J5 zaten die in eerste instantie onder de koplampen, en bij de C25 er boven

Wij hadden tot voor kort een Elnagh Clipper op Peugeot J5 onderstel 2,5 ltr turbo diesel. Echte klachten heb ik eigenlijk nooit gehad, zelfs de beruchte 5e versnelling heeft het bij ons bijna 200000 kilometer volgehouden, terwijl dat één van de zwakke punten van de J5 is.

Onderdelen waren makkelijk tot redelijk makkelijk verkrijgbaar. Onderhoud deed ik altijd zelf aan de hand van in eerste instantie een Duits boek wat op een aantal punten eigenlijk te kort schoot, maar wel bruikbaar was. later heb ik een origineel meerdelig werkplaats handboek via via geregeld bij Peugeot

We hebben sinds kort weer een Elnagh echter nu op een Fiat onderstel, maar die is nog te nieuw om wat te kunnen zeggen over betrouwbaarheid etc
henkhy
Berichten: 220
Lid geworden op: do 30 aug 2007, 23:09
Locatie: Gieten

J5



Bericht door henkhy »

Ik heb een J5 2.5 turbo diesel van 89. De opbouw is van Burstner, een T620.
Voorheen een verlengde Citroën HY uit 1967, nu een Burstner T620 en als "tweede" camper toch nog een 74er HY
Afbeelding
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast



Bericht door 309T16 »

Wij een J5 turbodiesel (is oorspronkelijk de CX Turbo I motor)

Onderhou doe ikzelf en vind het persoonlijk goed te doen.

Camperombouw van Tabbert de FFB570.

Gr.
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

Wij hebben ook een J5. Is een Pilote integraal met een 2.5TD in het vooronder.
Groeten Abe
Afbeelding
laverda
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 20:27



Bericht door laverda »

Wij hebben een J5 2.0 benzine met Burstner A570 opbouw bj. 1989
We rijden op LPG (2 tanks van totaal 160liter) Het enige wat we nu gehad hebben is de waterpomp. Onderhoud doen we zelf.
:D
egbert1948
Berichten: 10
Lid geworden op: do 20 mar 2008, 19:34
Locatie: Amsterdam

J5



Bericht door egbert1948 »

Wij hebben een Peugeot J5 benzine met adratik opbouw.
laverda
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 20:27

Re: J5



Bericht door laverda »

egbert1948 schreef:Wij hebben een Peugeot J5 benzine met adratik opbouw.
Hey wat leuk, de meeste zijn toch wel diesels! :wink:
h3sen
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:37
Locatie: Dongen



Bericht door h3sen »

Goed, ik dacht dat de drie merken het zelfde waren. Er zijn blijkbaar toch verschillen. Sommige onderdelen passen toch wel op elkaar. Zo was ik in Frankrijk mijn brandstofdop vergeten. Je denkt in Fr wel snel aan een nieuwe te kunnen komen, maar niets was minder waar. Elke Peugeot- en Citroëngarage die we tegen kwamen had geen dop op de plank liggen,zelfs in Spanje was dit onmogelijk. Iemand vertelde me dat je bij een onderdelenshop moet zijn, maar ook hier geen dop te vinden. Terug in NL ben ik bij Brezan gaan informeren en telkens weer kreeg ik een verkeerde dop. Uiteindelijk, je wordt er gek van, maar eens ge-opperd of dit misschien niet bij Fiat te krijgen was. Het was meteen prijs.
Helix heeft misschien in deze wel gelijk, maar wil je iets bestellen, moet je duidelijk uitleggen dat het zowel van Peugeot, als van Citroën als van Fiat kan zijn.
Ook zat ik een keer met een gebroken v-snaar in Frankrijk. De Peugeot garage had deze niet op voorraad en het zou zeker een week duren voordat hij deze in huis had. De buurman was en Fiatgarage en daar ging hij even informeren. Hij kwam terug met de juiste v-snaar. Zo zie je maar weer.
Gr Hans
Laatst gewijzigd door h3sen op do 30 okt 2008, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
laverda
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 20:27



Bericht door laverda »

In onze Peugeot J5 (89) 2.0 ligt een XN1T motor en deze ligt ook in de Fiat Ducato's 2.0 bj. 86-90. In de Citroen C25 ligt de 170A/B motor en de onderdelen zijn hetzelfde als voor de Peugeot J5, Ducato.
Dus ze komen wel overeen, maar misschien alleen de bouwjaren 85-90?
(www.auto-onderdelen.com)
Helix



Bericht door Helix »

h3sen schreef:Goed, ik dacht dat de drie merken het zelfde waren. Er zijn blijkbaar toch verschillen. Sommige onderdelen passen toch wel op elkaar. Zo was ik in Frankrijk mijn brandstofdop vergeten. Je denkt in Fr wel snel aan een nieuwe te kunnen komen, maar niets was minder waar. Elke Peugeot- en Citroëngarage die we tegen kwamen had geen dop op de plank liggen,zelfs in Spanje was dit onmogelijk. Iemand vertelde me dat je bij een onderdelenshop moet zijn, maar ook hier geen dop te vinden. Terug in NL ben ik bij Brezan aan informeren en telkens weer kreeg ik een verkeerde dop. Uiteindelijk, je wordt er gek van, maar eens ge-opperd of dit misschien niet bij Fiat te krijgen was. Het was meteen prijs.
Helix heeft misschien in deze wel gelijk, maar wil je iets bestellen, moet je duidelijk uitleggen dat het zowel van Peugeot, als van Citroën als van Fiat kan zijn.
Ook zat ik een keer met een gebroken v-snaar in Frankrijk. De Peugeot garage had deze niet op voorraad en het zou zeker een week duren voordat hij deze in huis had. De buurman was en Fiatgarage en daar ging hij even informeren. Hij kwam terug met de juiste v-snaar. Zo zie je maar weer.
Gr Hans
Wat V-snaren aan gaat is er misschien een handige tip: in de aandrijftechniek zijn er op maat te maken V snaren in gebruik, dit is net een soort ketting die met pennetjes in elkaar gehaakt zitten, die kun je op vrijwel elke lengte op maat maken, ze zijn er in verschillende breedtes. Ik heb twee stukken van 1½ in twee verschillende breedte in de camper liggen van dat spul, opgerold neemt het amper plaats in, daarmee kan ik in noodgevallen even een noodriem maken zodat ik in ieder geval weer verder kan, en daarna op het gemak een juiste riem regelen. Ik zal kijken of ik een foto kan laten zien van die noodriemen zodat het duidelijk is wat ik bedoel
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast



Bericht door 309T16 »

Interessant!
Marion
Berichten: 2976
Lid geworden op: do 09 mar 2006, 13:50



Bericht door Marion »

Wij hebben een Peugeot J5 uit 1987 met challenger opbouw.
Het is inmiddels een jaar een 2.5 Turbo Diesel hiervoor was het een benzine en bevalt super :D
Wie de eenvoud in z'n leven bewaart,blijft altijd rijk!

Groetjes,
Frank , Marion & Emma
Afbeelding


http://www.mijnalbum.nl/Album=JOBLGNBD
Helix



Bericht door Helix »

309T16 schreef:Interessant!
Probleem is dat de camper nu in de stalling staat, zal morgenochtend op mijn werk even een foto maken, daar komt het tenslotte vandaan
Plaats reactie