Andy_ schreef:
ik ben al eerder de probleem bij garage had gemeld maar men kon de probleem niet vinden vandaar melding bij dit forum, nu kan ik met wat kennis terug gaan naar de garage en gerichte vragen stellen waar ik dankzij jullie achter bent gekomen, nogmaals bedankt voor jullie hulp.
Andy,
We zijn er op het forum om elkaar te helpen waar we kunnen, maar dit is toch het probleem van de garage?
Het zoekwerk en navragen wat jij hebt gedaan kunnen ze vast veel beter.
Groeten,
Jacques
Groeten,
Jacques
Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Andy_ schreef:
ik ben al eerder de probleem bij garage had gemeld maar men kon de probleem niet vinden vandaar melding bij dit forum, nu kan ik met wat kennis terug gaan naar de garage en gerichte vragen stellen waar ik dankzij jullie achter bent gekomen, nogmaals bedankt voor jullie hulp.
Andy,
We zijn er op het forum om elkaar te helpen waar we kunnen, maar dit is toch het probleem van de garage?
Het zoekwerk en navragen wat jij hebt gedaan kunnen ze vast veel beter.
Groeten,
Jacques
Ik ken dat probleem , als je bij een willekeurige Citroen garage in NL (frankrijk zie je de C25 nog wat meer rondrijden) komt dan kennen ze de specifieke problemen van een 2.5 TD blok uit een C25 uit 1997 echt niet meer of er moet een oudere monteur rondlopen die er ooit eens een opleiding in heeft gehad. De beste oplossing die ze je dan aanbieden is deel voor deel de aanhangende onderdelen vervangen. Je zult eigenlijk tegen iemand aan moeten lopen die gespecialiseerd is in dit soort voertuigen met deze motorisering of je licht opsteken bij bijvoorbeeld de CX club, de dieselmotor die daarin ligt is niet al te veel verschillend (beiden afgeleid van het Indenor-blok).
ik ben er inmiddels via de garage achtergekomen dat het probleem aan de Dieselpomp ligt, nu is mijn vraag: weten jullie een goed adres waar ik een dieselpomp kan verkrijgen?
het gaat om een Lucas Pomp type nummer P100
Anonymous schreef:het gaat om een Lucas Pomp type nummer P100
Niet om het één of ander maar als je met dat typenummer aan het googelen slaat vind je een koplamp van Lucas.
Probeer eens wat een Peugeot dealer ervoor vraagt. Anders een sloopbedrijf wellicht
Hoe zit het nu eigenlijk met dat garantieverhaal. Ze weten bij de garage nu toch wat het is. Dan kunnen ze dat mooi in het kader van de garantie vervangen.
Jacques
Groeten,
Jacques
Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
javanes schreef:Hoe zit het nu eigenlijk met dat garantieverhaal. Ze weten bij de garage nu toch wat het is. Dan kunnen ze dat mooi in het kader van de garantie vervangen.
Jacques
de garage heeft het niet op voorraad en zegt dat het moeilijk verkrijgbaar is.
javanes schreef:Hoe zit het nu eigenlijk met dat garantieverhaal. Ze weten bij de garage nu toch wat het is. Dan kunnen ze dat mooi in het kader van de garantie vervangen.
Jacques
de garage heeft het niet op voorraad en zegt dat het moeilijk verkrijgbaar is.
sorry, ik heb de laatste tijd wat problemen met het inloggen
Dat een garage geen dieselpomp op voorraad heeft kan ik inkomen. Ik neem aan dat hij dat ding moet bestellen. Een opmerking "is moeilijk te krijgen" slaat nergens op. Fiat/Peugeot/Citroën gebruiken de Lucas pompen volop.
Jacques
Groeten,
Jacques
Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Bij elke Bosch en Lucas revisie bedrijven liggen die dingen op voorraad bijna. Hoeveel zal ik je leveren en voor welke prijs?
Bel maar eens met Franse Auto of Ceulen en Ko in Groningen.
Of demontage bedrijf Fieten in Beilen.
En zo hebben veel van ons in hun eigen omgeving wel meer tips neem ik aan.
En nieuw, gereviseerd, of gebruikt met garantie, of zonder garantie?
Laat via een pbtje maar weten wanneer je graag wilt dat ik een pomp voor je opspeur.
Johan
Ik geloof dat we hier met een bedrijf te maken hebben dat een potentiele kandidaat is coor onderzoek door onze camperconsumentenman.
In hoeverre moet je een bedrijf vertrouwen dat zich op zo een manier wil onttrekken aan de garantieverplichtingen?
Overigens Andy_ hoe luidde die garantie, als ik jouw verhalen zo lees tot aan de deur of was het anders
Ik heb een VW T3 uit 1983 met een passat 1.9 TDI uit 1998.
Deze ging in eerste instantie ook niet harder dan 100 km/hr.
Bleek toch de ademhaling te zijn (luchtinlaat).
Zet er bij wijze van experiment maar eens een sportfilter op.
Daarna ook de uitlaat voorzien van een sportieve demper en probleem opgelost.
Maak van te voren ook even de luchtmassameter voorzichtig schoon met alcohol of carburatiereiniger.