Motorstoring Fiat Ducato 2.8 JTD
fiat
hoi allemaal ,ik snap dit echt niet, iemand geeft zijn mening over een bepaald iets,en moet je kijken wat een reactie dat tot gevolg heeft,wij rijden een renault master zoals ieder kan zien bevalt mij prima ,maar een ander kan het toch well een hok vinden,moet hij weten ik ben er tevreden mee,en ik vindt een fiat ook niks maar deug ik dan in een keer niet meer ,is dan alles ongenuanceerd wat ik zeg over die fiat,er zijn er om vermoord , die hun mening verkondigden ,maar als ik die discussies allemaal zo lees over fiat konden jullie wel aandelen bezitten daar,vind het allemaal een beetje kort door de bocht, laat ieder in zijn waarde ,wat hij of zij ook verkondigt is toch niet zo moeilijk,of wel... groetjes gijs en bep uit genemuiden
groetjes gijs en bep uit de parel van n.w overijssel {en gijs kletst graag}
https://www.flickr.com/photos/gijsenbep/
https://www.flickr.com/photos/gijsenbep/
laat mij nou beide hebben fiat en mercedes
het gekke met geen van 2 problemen
ik heb van het motergedeelte geen verstand dus ik blijf er vanaf
ga dus ook niet van die moeilijke stekkerstjes zitten peuteren moet de monteur maar doen gaat het kapot jammer dan zorgt hij voor een nieuw
en eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit of dat een alternatief of een orgineel is als het probleem er maar mee opgelost is
wil je orgineel laat je hem toch staan in de garagen tot het orgineel er is
kan mischien wel 6 weken duren maarja je wilt orgineel dan ook niet mopperen dat het lang duurdt
het gekke met geen van 2 problemen
ik heb van het motergedeelte geen verstand dus ik blijf er vanaf
ga dus ook niet van die moeilijke stekkerstjes zitten peuteren moet de monteur maar doen gaat het kapot jammer dan zorgt hij voor een nieuw
en eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit of dat een alternatief of een orgineel is als het probleem er maar mee opgelost is
wil je orgineel laat je hem toch staan in de garagen tot het orgineel er is
kan mischien wel 6 weken duren maarja je wilt orgineel dan ook niet mopperen dat het lang duurdt
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
Re: fiat
Gijsenbep,gijsenbep schreef:hoi allemaal ,ik snap dit echt niet, iemand geeft zijn mening over een bepaald iets,en moet je kijken wat een reactie dat tot gevolg heeft,wij rijden een renault master zoals ieder kan zien bevalt mij prima ,maar een ander kan het toch well een hok vinden,moet hij weten ik ben er tevreden mee,en ik vindt een fiat ook niks maar deug ik dan in een keer niet meer ,is dan alles ongenuanceerd wat ik zeg over die fiat,er zijn er om vermoord , die hun mening verkondigden ,maar als ik die discussies allemaal zo lees over fiat konden jullie wel aandelen bezitten daar,vind het allemaal een beetje kort door de bocht, laat ieder in zijn waarde ,wat hij of zij ook verkondigt is toch niet zo moeilijk,of wel... groetjes gijs en bep uit genemuiden
Ik begrijp je reactie, maar waar ik me een beetje druk om maak, is dat er een serieuze vraag gesteld wordt over een camper, terrecht toch op dit forum?
Dan gaat er vervolgens één zitten katten op het merk, zonder iets toe te voegen aan het onderwerp, of een antwoord te geven op de vraag.
Deze Jan zegt ervaring te hebben met FIAT, nou laat ie dan eens met een goed/bruikbaar antwoord komen.
Tuurlijk hoeft hij zijn mening over het merk niet onder stoelen een banken te steken, maar op deze manier denk ik dat het schadelijk voor het forum is. Je heb kans dat je mensen weg-jaagt. En dat mag je niemand, en zeker een "gast", toestaan.
Waar het in elke discussie omgaat is de discussie zuiver te houden. Blijf "on topic" en bejegen elkaar met respect, en voeg iets toe.
"Don't speak unless you can improve on the sillence". Deze is van ene Hunter
Zo nu heb ik gebruik gemaakt van het recht op vrije menings-uiting, hoewel toch een beetje "off topic".
Groet,
bluebird (VW LT 28, en geen aandelen in FIAT.)
Anonymous schreef:JopieNL,Marius schreef:Inderdaad deze discussie is al zo vaak gevoerd hier, maar de gast met de gedachte geeft zelf het antwoord al.
Ze worden het meest verkocht, dus is het dan niet lochisch dat er de meeste dingen mee fout gaan.. ??
als je maar 10 mercedesen verkoopt en 1 op de 10 heeft een storing, of je verkoopt 10 fiat's en 1 op de 10 heeft een storing..welk merk heeft dan meer storingen..???
Dus..
als je 10 Fiat's verkoopt, hebben er 3 een storing. Heus, eigen ervaring
En om Mercedes te vergelijken met FIAT is veels te veel eer voor FIAT
Dit is echt rotte peren(Fiat) vergelijken met gave appelen (Mercedes)
En, zoals eerder gesteld, de meest verkocht auto in Rusland is LADA, Is het daardoor ook de beste auto???
Gegroet
Jan
Shit de elektronika van mijn Mercedes is al 2x vervangen
alles wat kapot kon gaan is kapot gegaan Had ik maar een Fiat gekocht Groetjes Giaka
Re: fiat
hoi
ik denk dat ieder wel wat te zeggen heeft over een bepaald merk , ik zelf ben ook vw gek heb daarom ook t3 en lid van vwbusclub de VW LT is
zelfde carrosserie als MB en zo zijn er meer die onderling chassis en motoren gebruiken ik denk zelfs dat er niet 1 auto is die helemaal niets van een ander merk heeft.
maar ieder zijn tik , als we maar niet vergeten dat we allemaal camperaars zijn met dit of dat merk.
gr
Aad
ik denk dat ieder wel wat te zeggen heeft over een bepaald merk , ik zelf ben ook vw gek heb daarom ook t3 en lid van vwbusclub de VW LT is
zelfde carrosserie als MB en zo zijn er meer die onderling chassis en motoren gebruiken ik denk zelfs dat er niet 1 auto is die helemaal niets van een ander merk heeft.
maar ieder zijn tik , als we maar niet vergeten dat we allemaal camperaars zijn met dit of dat merk.
gr
Aad
Globecar Globescout 2006
kijk wat je heb , niet wat je mist
devanessies
kijk wat je heb , niet wat je mist
devanessies
Re: motorstoring Fiat Ducatop 2.8 JTD
Hallo Bert,bertkuip schreef:Jaap, toeval of niet, maar ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij km.stand 3500 (ja, fonkelnieuwe motor Fiat Ducato 2.8 JTD, bouwjaar 2004) ging het lampje van het motormanagementsysteem branden. We waren op dat moment in Annecy. Bij de Fiat garage konden (of wilden) ze ons pas na 14 dagen helpen! Hoezo garantie en service !!!??? Een handige monteur van een bergingsbedrijf ontdekte dat een kabelschoentje van een verstuiver te wijd op het contact zat. Nadat hij met een waterpomptang het schoentje strakker had geknepen draaide de motor als nooit tevoren. Schrikken was het wel want uiteindelijk liep de motor nog op 1 cilinder. Inmiddels zijn we weer 4000 km verder en hebben we (gelukkig) geen last meer gehad. Net als jij ben ik zeer benieuwd naar soortgelijke ervaringen van anderen.
Bij elk merk wagen kan er iets kapot gaan. Daar wil ik het ook helemaal niet over hebben. Een groter probleem vind ik in ons geval dat FIAT je in de kou laat staan door niet de juiste stekkers te kunnen leveren.
Men zou toch bij het bedrijf waar de kabelbomen worden gefabriceerd ook losse stekkers met 10 cm draden kunnen bestellen. Dan kan de bewuste draad doorgeknipt worden en kan men de draden solderen zonder dat er teveel hitte doortrekt naar de stekker.
Fiat moet dit probleem centraal aanpakken.
Gelukkig heb ik nu mijn Fiat garage in Assen en is ook het bedrijf in Harderwijk achter de hand voor nieuwe stekkers.
Met vriendelijke groet,
Jaap V.
Re: motorstoring Fiat Ducatop 2.8 JTD
Hallo Jaap,Anonymous schreef:Hallo Bert,bertkuip schreef:Jaap, toeval of niet, maar ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij km.stand 3500 (ja, fonkelnieuwe motor Fiat Ducato 2.8 JTD, bouwjaar 2004) ging het lampje van het motormanagementsysteem branden. We waren op dat moment in Annecy. Bij de Fiat garage konden (of wilden) ze ons pas na 14 dagen helpen! Hoezo garantie en service !!!??? Een handige monteur van een bergingsbedrijf ontdekte dat een kabelschoentje van een verstuiver te wijd op het contact zat. Nadat hij met een waterpomptang het schoentje strakker had geknepen draaide de motor als nooit tevoren. Schrikken was het wel want uiteindelijk liep de motor nog op 1 cilinder. Inmiddels zijn we weer 4000 km verder en hebben we (gelukkig) geen last meer gehad. Net als jij ben ik zeer benieuwd naar soortgelijke ervaringen van anderen.
Bij elk merk wagen kan er iets kapot gaan. Daar wil ik het ook helemaal niet over hebben. Een groter probleem vind ik in ons geval dat FIAT je in de kou laat staan door niet de juiste stekkers te kunnen leveren.
Men zou toch bij het bedrijf waar de kabelbomen worden gefabriceerd ook losse stekkers met 10 cm draden kunnen bestellen. Dan kan de bewuste draad doorgeknipt worden en kan men de draden solderen zonder dat er teveel hitte doortrekt naar de stekker.
Fiat moet dit probleem centraal aanpakken.
Gelukkig heb ik nu mijn Fiat garage in Assen en is ook het bedrijf in Harderwijk achter de hand voor nieuwe stekkers.
Met vriendelijke groet,
Jaap V.
Wat een reacties maakt ons probleempje los zeg! Alles overziend denk ik dat er 3 reacties zijn waarvoor het forum bedoeld is; jij die het aankaartte, de gast uit Harderwijk met een oplossing en ik met dezelfde ervaring als jij. Hoe flink en dapper taalgebruik ten spijt, de rest voegt weinig of niets toe, maar breekt eerder af wat Aloys met zijn mooie site bedoeld heeft. Jammer, jammer. Misschien dat wij met onze ervaringen nog eens een klein vuistje naar Fiat kunnen maken......
Re: motorstoring Fiat Ducatop 2.8 JTD
bertkuip schreef:Hallo Jaap,Anonymous schreef:Hallo Bert,bertkuip schreef:Jaap, toeval of niet, maar ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij km.stand 3500 (ja, fonkelnieuwe motor Fiat Ducato 2.8 JTD, bouwjaar 2004) ging het lampje van het motormanagementsysteem branden. We waren op dat moment in Annecy. Bij de Fiat garage konden (of wilden) ze ons pas na 14 dagen helpen! Hoezo garantie en service !!!??? Een handige monteur van een bergingsbedrijf ontdekte dat een kabelschoentje van een verstuiver te wijd op het contact zat. Nadat hij met een waterpomptang het schoentje strakker had geknepen draaide de motor als nooit tevoren. Schrikken was het wel want uiteindelijk liep de motor nog op 1 cilinder. Inmiddels zijn we weer 4000 km verder en hebben we (gelukkig) geen last meer gehad. Net als jij ben ik zeer benieuwd naar soortgelijke ervaringen van anderen.
Bij elk merk wagen kan er iets kapot gaan. Daar wil ik het ook helemaal niet over hebben. Een groter probleem vind ik in ons geval dat FIAT je in de kou laat staan door niet de juiste stekkers te kunnen leveren.
Men zou toch bij het bedrijf waar de kabelbomen worden gefabriceerd ook losse stekkers met 10 cm draden kunnen bestellen. Dan kan de bewuste draad doorgeknipt worden en kan men de draden solderen zonder dat er teveel hitte doortrekt naar de stekker.
Fiat moet dit probleem centraal aanpakken.
Gelukkig heb ik nu mijn Fiat garage in Assen en is ook het bedrijf in Harderwijk achter de hand voor nieuwe stekkers.
Met vriendelijke groet,
Jaap V.
Wat een reacties maakt ons probleempje los zeg! Alles overziend denk ik dat er 3 reacties zijn waarvoor het forum bedoeld is; jij die het aankaartte, de gast uit Harderwijk met een oplossing en ik met dezelfde ervaring als jij. Hoe flink en dapper taalgebruik ten spijt, de rest voegt weinig of niets toe, maar breekt eerder af wat Aloys met zijn mooie site bedoeld heeft. Jammer, jammer. Misschien dat wij met onze ervaringen nog eens een klein vuistje naar Fiat kunnen maken......
Laatst gewijzigd door Jaap V. op wo 22 jun 2005, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan,
Dit soort discussies hebben we hier al regelmatig gehad, waarbij iedereen voor z'n favoriete merk opkomt. Je moet alleen wel eerlijk blijven, want het sterretje is tegenwoordig ook niet meer zo goed sinds ze de 5 cyl. zover hebben getuned dat hij zichzelf regelmatig opblaast.
Mercedes maakt helaas nooit bekend dat ze terugroepacties hebben terwijl de meeste andere merken dit gewoon bekend maken.
Johan
Dit soort discussies hebben we hier al regelmatig gehad, waarbij iedereen voor z'n favoriete merk opkomt. Je moet alleen wel eerlijk blijven, want het sterretje is tegenwoordig ook niet meer zo goed sinds ze de 5 cyl. zover hebben getuned dat hij zichzelf regelmatig opblaast.
Mercedes maakt helaas nooit bekend dat ze terugroepacties hebben terwijl de meeste andere merken dit gewoon bekend maken.
Johan
Re: Motorstoring Fiat Ducato 2.8 JTD
Ik ben intussen bijna 10.000 km verder. Na montage van een nieuw stekkertje heb ik geen enkele storing meer gehad.Jaap V. schreef:Ik ben in het bezit van een Fiat Ducato kampeerbus met een 2.8 JTD motor. Begin augustus was de bus 10 maanden oud met 19000 km op de teller. Er ging toen een rood lampje branden op het dashboard met de betekenis “storing in het dieselinspuitsysteem”. Diagnose bij de Fiat garage wees uit dat er storing was bij de 2e cilinder. De monteur kon met wat peuteren aan het stekkertje van de dieselinspuiting de storing opheffen. Intussen ben ik nu al 6 keer terug geweest in diverse garage’s met steeds hetzelfde probleem. Op mijn vakantie in Frankrijk werd zelfs een hele nieuwe dieselinjector gemonteerd, maar 75 km verder was de storing weer terug. Gelukkig vielen alle reparaties nog onder de garantie.
Zelf was ik er intussen van overtuigd dat de storing werd veroorzaakt door het stekkertje waar elke monteur intussen aan gepeuterd had. Ik wilde in Frankrijk al een nieuw stekkertje maar dat was niet leverbaar. Het stekkertje maakt deel uit van een flinke kabelboom en die moest anders worden vervangen en daar begonnen ze niet aan. Ook in Nederland lukt het de dealer niet via Fiat Nederland een nieuw stekkertje te bemachtigen. Fiat Nederland liet ons gewoon met het probleem zitten.
Mijn Fiat garage Sent Waninge in Assen liet het er niet bij zitten en belde wekenlang stad en land af om de juiste stekkertjes te bemachtigen buiten de Fiat om. Het is ze gelukt en ik heb een nieuwe stekker en mijn probleem is opgelost.
Mijn vraag: Ben ik nu de enige met dit technische probleem of is dit een zwak punt van de JTD motoren? Wie heeft er dergelijke ervaringen?
Re: Motorstoring Fiat Ducato 2.8 JTD
Anonymous schreef:Jaap V: Ik ben intussen bijna 10.000 km verder. Na montage van een nieuw stekkertje heb ik geen enkele storing meer gehad.Jaap V. schreef:Ik ben in het bezit van een Fiat Ducato kampeerbus met een 2.8 JTD motor. Begin augustus was de bus 10 maanden oud met 19000 km op de teller. Er ging toen een rood lampje branden op het dashboard met de betekenis “storing in het dieselinspuitsysteem”. Diagnose bij de Fiat garage wees uit dat er storing was bij de 2e cilinder. De monteur kon met wat peuteren aan het stekkertje van de dieselinspuiting de storing opheffen. Intussen ben ik nu al 6 keer terug geweest in diverse garage’s met steeds hetzelfde probleem. Op mijn vakantie in Frankrijk werd zelfs een hele nieuwe dieselinjector gemonteerd, maar 75 km verder was de storing weer terug. Gelukkig vielen alle reparaties nog onder de garantie.
Zelf was ik er intussen van overtuigd dat de storing werd veroorzaakt door het stekkertje waar elke monteur intussen aan gepeuterd had. Ik wilde in Frankrijk al een nieuw stekkertje maar dat was niet leverbaar. Het stekkertje maakt deel uit van een flinke kabelboom en die moest anders worden vervangen en daar begonnen ze niet aan. Ook in Nederland lukt het de dealer niet via Fiat Nederland een nieuw stekkertje te bemachtigen. Fiat Nederland liet ons gewoon met het probleem zitten.
Mijn Fiat garage Sent Waninge in Assen liet het er niet bij zitten en belde wekenlang stad en land af om de juiste stekkertjes te bemachtigen buiten de Fiat om. Het is ze gelukt en ik heb een nieuwe stekker en mijn probleem is opgelost.
Mijn vraag: Ben ik nu de enige met dit technische probleem of is dit een zwak punt van de JTD motoren? Wie heeft er dergelijke ervaringen?
Re: motorstoring Fiat Ducatop 2.8 JTD
Persoonlijk denk ik dat alles valt of staat bij de service die jouw plaatselijke dealer levert. Ik verbaas me nog ieder dag over al die grote aantallen "oudjes" die nog steeds van Fiat rondrijden (met allemaal enthousiaste mensen erin). Overal waar ik kom, van Noorwegen tot in Zuid Kroatië, met onze camper (Hymercamp met Fiat Ducato 2.5D uit 1992) zie ik ze rondrijden. Zeer zelden staan ze met panne stil, het is gewoon een degelijke betrouwbare car (waar je gelukkig nog eens zelf aan kunt sleutelen). Ik denk dat niemand zit te wachten om op zijn ziel getrapt te worden, je passie, vrijheid en dromen moet je niet laten stelen door mensen die zo nodig erin bevestigd willen worden dat zij een betere keus zouden hebben gemaakt dan jij.
"Iemand die iets van een ander afkraakt, of klein maakt, doet dit uit eigen onzekerheid en overschreeuwt zo zijn eigen twijfels in de hoop daarmee zijn eigen (juiste?) keuze te kunnen bevestigen"
Een oude wijsheid luidt, "Wat Jantje zegt over Pietje zegt meer over Jantje dan over Pietje....."
Hiermee wil ik deze discussie wat mij betreft graag afsluiten,
groetjes Willem
"Iemand die iets van een ander afkraakt, of klein maakt, doet dit uit eigen onzekerheid en overschreeuwt zo zijn eigen twijfels in de hoop daarmee zijn eigen (juiste?) keuze te kunnen bevestigen"
Een oude wijsheid luidt, "Wat Jantje zegt over Pietje zegt meer over Jantje dan over Pietje....."
Hiermee wil ik deze discussie wat mij betreft graag afsluiten,
groetjes Willem
Kom juist de hele discutie te lezen over dit probleem,er zijn toch fenomeenen die hardleers zijn en niet in zien dat dit prob. niets temaken heeft met dit stekkertje maar met de firma die de kabelboom levert.En daar zou FIAT moeten ingrijpen,maar ja t'gaat niet zo best bij hun.. .
T'is wel zo dat ik ook de dienst na verkoop hekel.Maar ja wij hebben de camper toch ook niet gekocht bij FIAT maar van een 'camper bouwer',dan kunje toch ook niet verwachten dat FIAT staat te springen om je te helpen.
Al moet ik zeggen dat de garage bij ons wel zijn werk goed doet en zeer hulpzaam is.
Heb ook dat steker probleem gehad,en ook in FRANKRIJK,en daar ook "we zullen U helpen binnen de 5 dagen".Dit is een probleem waar de franse ook mee zitten;met de dienst na verkoop,lees maar eens die franse sites ,het staat er bol van.
Oja,voor mij is FIAT ducato wel een goede keuze t'is onze tweede al en in 12 jaar FIAT de enige panne .
T'is wel zo dat ik ook de dienst na verkoop hekel.Maar ja wij hebben de camper toch ook niet gekocht bij FIAT maar van een 'camper bouwer',dan kunje toch ook niet verwachten dat FIAT staat te springen om je te helpen.
Al moet ik zeggen dat de garage bij ons wel zijn werk goed doet en zeer hulpzaam is.
Heb ook dat steker probleem gehad,en ook in FRANKRIJK,en daar ook "we zullen U helpen binnen de 5 dagen".Dit is een probleem waar de franse ook mee zitten;met de dienst na verkoop,lees maar eens die franse sites ,het staat er bol van.
Oja,voor mij is FIAT ducato wel een goede keuze t'is onze tweede al en in 12 jaar FIAT de enige panne .
Het leven is prachtig, geniet er van je hebt er maar één.