Joint betaalbare camper??

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
gast

Joint betaalbare camper??



Bericht door gast »

het merk joint ben ik tegen gekomen op de beurs in mijn ogen ziet er netjes uit zeker voor het geld maar ik heb wat negatieve opmerkingen gehoord die niet echt concreet waren dus wat vind u van de joint ook deskundige mogen reageren graag zelfs.
bij voorbaat hartelijk dank.

mvg

rob
Joske

Re: joint betaalbare camper???????????



Bericht door Joske »

Ook ik heb de Joint gezien in Dusseldorf.
Verder wordt hij volgens mij vertegenwoordigd inn Giethoorn.
Maar wat is een acceptabele prijs?
Wat voor motor zit in de wagen (de kleinste zodat je altijd OVLOV, FAD of AINIACS in je buitenspiegel ziet)!
Zijn de spiegels en zijruiten elektrisch?
En hoe is de opbouw? Welke verwarming bv? losse kachel met aparte boiler of een gecombineerd systeem, hoe is het sanitair geregeld?
Wat voor dakluiken zitten erin? Eenvoudige hefluikjes of Heki's?
Zoals ik met voorbeeldjes aangeef, bepaald de uitvoering de prijs.
De prijs van deze auto is laag te noemen, maar het is dan wel de eenvoudigste uitvoering.
Met groet Joske
Hendrick
Berichten: 1218
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:06
Locatie: R'dam-Prinsenland
Contacteer:



Bericht door Hendrick »

Ach , ik heb vandaag op de beurs dure campers van 70.000€ + gezien ,
waarvan de kitafwerking zo miserabel was dat ik ervan moest griezelen.
Denk dat je van een camper van 40.000€ met 'liefde' in elkaar gezet , net zoveel 'lol' hebt.
Afbeelding Hobby-550AK / Fiat MA-280 2.5D Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Oh, vast net zoveel lol. Maar Joske heeft natuurlijk wel gelijk: neem je een 2.0 JTD met ruim 80 pk of een 2.8 JTD met ruim 140 pk, daar zit een flink prijsverschil tussen! En die leuke Heki dakluiken kosten bijna 900 euro per stuk, zet er maar 2 in...

Als je zo nog even doorgaat kome je op enmorme prijsverschillen. Wat inderdaad niet wil zeggen dat die eigenaar van die dure camper ook voor zoveel euro's meer plezier beleeft aan zijn auto :lol:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Sjef
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 21:31
Locatie: Veghel



Bericht door Sjef »

lees de KCK daar wordt de Joint beoordeelt als slecht
midas72

re



Bericht door midas72 »

kwa motor kun je hem zo laten chippen levert gauw een pk of 30 meer op en 110 is nog geen 140 maar is toch al vrij leuk en dit voor een bedragje van rond de € 500 kan zelf voor €250 maar dan krijg je probleem chips...

ramen en deuren zijn zo voor een paar euro elektrische en centraal gemaakt weet zeker dat dit bedrag onder de € 300 blijft heb je hem ook nog met A.B...

ga dan alle andere zaken na zoals een betere pomp, info paneel, dakluiken etc. tel er zo'n € 5.000 voor en ik zit dan met de hele boel niet op €70.000+ ...

maar goed ik zie ook vaker mensen die een oud busje helemaal hebben omgebouwd tot camper en hiervoor niet zo veel kwijt waren ,maar ze hebben net zoveel plezier van hun camper busje als andere met hun tweede huis !!!

één ding staat bij mij wel vast het is fijn om te horen dat er ook nog merken zijn die denken aan de minder bedeelde !!!

groeten Erwin
Coral
Berichten: 2096
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 21:40

Re: re



Bericht door Coral »

midas72 schreef:één ding staat bij mij wel vast het is fijn om te horen dat er ook nog merken zijn die denken aan de minder bedeelde !!!

groeten Erwin
Bestaan die dan , sociaal bewogen camperbouwers ? :)
Of bedoel je dat het fijn is dat er ook fabrikanten zijn die instapmodellen op de markt brengen ?
Gast



Bericht door Gast »

Aloys schreef:Oh, vast net zoveel lol. Maar Joske heeft natuurlijk wel gelijk: neem je een 2.0 JTD met ruim 80 pk of een 2.8 JTD met ruim 140 pk, daar zit een flink prijsverschil tussen! En die leuke Heki dakluiken kosten bijna 900 euro per stuk, zet er maar 2 in...

Als je zo nog even doorgaat kome je op enmorme prijsverschillen. Wat inderdaad niet wil zeggen dat die eigenaar van die dure camper ook voor zoveel euro's meer plezier beleeft aan zijn auto :lol:


De modellen van joint 2005 zijn kompleet en netjes afgewerkt de campers hebben b.v de s156g halfintegraal van 6.70 m

seitzramen
standaard motorairco fiat
elek. ramen/spiegels/ cent deurvergrendeling
truma combi
4 pits smeg met oven
dakventilator
2.8 jtd motor
135 liter koelkast
garage etc etc etc
kostprijs 51000 euro

als je dit vergelijkt met de zogenaamde A merken dan ben je gauw 15000 euro of meer kwijt veel A merk campers van 60000 euro en meer hebben nog goedkope opzet ramen ( caravanramen )deze halfintegraals hebben allemaal SEITZRAMEN zelfs de goedkoopste hiermee zie je dat de kritiek op de JOINT nou niet helemaal gegrond is.

mvg

rob
Jeetje
Berichten: 1145
Lid geworden op: do 20 mei 2004, 21:49
Locatie: Abcoude



Bericht door Jeetje »

Is er iemand op het forum met een Joint (camper)?

Is die tevreden?

Je kunt natuurlijk alle mogelijke discussies ophangen, maar een ervaringsdeskundige kan een heleboel vragen, vooroordelen, etcetera wellicht beantwoorden, c.q. bevestigen...
... it's better to burn out, than to fade away...
Gast



Bericht door Gast »

Jeetje schreef:Is er iemand op het forum met een Joint (camper)?

Is die tevreden?

Je kunt natuurlijk alle mogelijke discussies ophangen, maar een ervaringsdeskundige kan een heleboel vragen, vooroordelen, etcetera wellicht beantwoorden, c.q. bevestigen...

Als die zich na zo'n aanval (en op algemeen) nog durft te melden.

Jammer dat mensen die met hun spaargeld een camper kunnen kopen op voorhand zo omlaag gehaald worden omdat ze een joint hebben.

Ik weet het wel het gaat hier niet over de mensen maar de camper.

Niet iedereen heeft het geld voor een hymer of iets dergelijks. Laat iedereen in zijn waarde..

groeten lies
Gewi
Berichten: 3013
Lid geworden op: ma 01 dec 2003, 20:51
Locatie: `s-Heerenberg



Bericht door Gewi »

Hoezo Hymer? Zijn die zo goed dan? Duur zijn ze wel.

Greetz Gerard :)
Gi`j mot niet iedere keer dezelfde blunder make
d`r is keus genoeg .....

----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
Chausson Welcome 70 L , Ducato 15, 2.8 JTDi , 2003, Bear Lock.
Gerard&Hannie
lies



Bericht door lies »

Gewi schreef:Hoezo Hymer? Zijn die zo goed dan? Duur zijn ze wel.

Greetz Gerard :)
hahaha ja das idd de vraag
gr lies
Gast



Bericht door Gast »

lies schreef:
Gewi schreef:Hoezo Hymer? Zijn die zo goed dan? Duur zijn ze wel.

Greetz Gerard :)
hahaha ja das idd de vraag
gr lies
voor hymer zijn seitzramen te duur daarom maar goedkopere voorzetamen in de TRAMP 70000 EURO IK BEDOEL MAAR

mvg

rob
Jan en annie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 29 sep 2004, 15:17



Bericht door Jan en annie »

Wij zijn laats bij bonne route in oisterwijk geweest naar de joint campers. Onze mening is ook dat ze er voor het geld netjes uitzien. Hier hebben ze ook een aantal verschillende modellen staan en is voor ons dichterbij als giethoorn.
Plaats reactie