Breedtelichten laten knipperen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:

Re: Breedtelichten laten knipperen



Bericht door Frodo »

Ed.. schreef:Hellodilo,
Weet iemant hoe je, net als bij vrachtwagens, de breedte lichten kan laten knipperen. En dan bedoel ik dat de richtingaanwijzer en het breedtelicht om en om aan en uit gaan.
Ik vind dit een leuk gezicht.
Alvast bedankt.
Groetjes Ed
Dit schema'tje is heel simpel te realiseren met twee wisselrelai's, dan knipperen de breedte lichten net zoals de extra knipperlichten bovenop de ANWB auto's.
(en voor de APK keuring voldoet het om slechts twee stekkertjes los te trekken en alles functioneerd weer als vanouds)
Gast

Re: Breedtelichten laten knipperen



Bericht door Gast »

frodo schreef:
Ed.. schreef:Hellodilo,
Weet iemant hoe je, net als bij vrachtwagens, de breedte lichten kan laten knipperen. En dan bedoel ik dat de richtingaanwijzer en het breedtelicht om en om aan en uit gaan.
Ik vind dit een leuk gezicht.
Alvast bedankt.
Groetjes Ed
Dit schema'tje is heel simpel te realiseren met twee wisselrelai's, dan knipperen de breedte lichten net zoals de extra knipperlichten bovenop de ANWB auto's.
(en voor de APK keuring voldoet het om slechts twee stekkertjes los te trekken en alles functioneerd weer als vanouds)

Da's dus mooi niet nodig die dure relais kopen, zie hier boven wat ik geschreven heb, dat werkt perfect!
Gast

Re: Breedtelichten laten knipperen



Bericht door Gast »

Anonymous schreef:
frodo schreef:
Ed.. schreef:Hellodilo,
Weet iemant hoe je, net als bij vrachtwagens, de breedte lichten kan laten knipperen. En dan bedoel ik dat de richtingaanwijzer en het breedtelicht om en om aan en uit gaan.
Ik vind dit een leuk gezicht.
Alvast bedankt.
Groetjes Ed
Dit schema'tje is heel simpel te realiseren met twee wisselrelai's, dan knipperen de breedte lichten net zoals de extra knipperlichten bovenop de ANWB auto's.
(en voor de APK keuring voldoet het om slechts twee stekkertjes los te trekken en alles functioneerd weer als vanouds)
Hoho volgens mij gaat het mis met inloggen, maarreeehh, k'ben Bakker Gerard


Da's dus mooi niet nodig die dure relais kopen, zie hier boven wat ik geschreven heb, dat werkt perfect!
Ewout
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 0:13
Locatie: Dordrecht
Contacteer:



Bericht door Ewout »

kees2 schreef:ik hoop dat ik het goed omschreven hebt :D . valt niet mee :?
Het is TOPSPORT! :wink:
Afbeelding
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

En in de meeste gevallen 10 watt lampjes..............
weer die gast, pffffffff



Bericht door weer die gast, pffffffff »

vraagje aan kees.
ik was ook van plan die lampjes op rubberen steel aan de voor/zijkant te monteren aan de bumper.
vraag 1 : worden de uiteinden niet gerekend als breedte van het voertuig
(heb grijs kenteken en breedte staat vermeld)
vraag 2 : als ze niet zijn aangesloten / niet werken ten tijde van aanbieding voor APK is het dan toegestaan?
gast (tja)



Bericht door gast (tja) »

bedankt voor het duidelijke antwoord kees, daar kan ik mee uit de voeten.
heb ik nog even een off-topic vraagje aan je:
heb een bedrijfsbus waar 1.84 breedte op het kenteken staat.
heb sitebars gemonteerd en nu is hij 1.91
volgens de RDW mag ik maar 5 cm breder dus ben ik 2 cm te breed en moet de bus worden gekeurd (82,50 pffff)
volgens een keurmeester is het 2% per kant , als het waar is wat de keurmeester zegt zit ik ongeveer 3mm binnen het max. en is er niks aan de hand.
zou je me een plezier willen doen en ook nog even in je handboek kijken?
(het is een VW transporter grijs kenteken)
Plaats reactie