Chassis cabine wissel camper

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
jan beike
Berichten: 18
Lid geworden op: do 22 mei 2003, 20:36
Locatie: terschelling

Chassis cabine wissel camper



Bericht door jan beike »

Hoi,

mijn huidige zelf verbouwde T3 syncro is wat te klein om in't naseisoen te camperen, dus.........

Mijn nieuwe projektje is weer wat dichterbij, gisteren heeft de rdw mijn VW LT 4x4 uit 1992 goedgekeurd.
het is een LT45 in de dubbel cabine uitvoering.
nu is het plan de laadbak er af te flexen en een frame aan het chasis vast te maken waarop 2 U profielen zitten zodat je als het ware je camper er op kan rijden, en wisselen met je laadbak natuurlijk.

Ik weet dat ik dan naar de rdw weer moet om dat het een wisselbak systeem is dan.

maar, ik wil deze unit zelf maken, en je hebt een hoop materiaal in de handel, mijn eerste idee was overhead deur panelen te gebruiken icm een aluminium framewerk, daar ben ik nu vanaf gestapt omdat ik denk dat het verstandiger is om zelfdragende aluminium isolatie panelen te gebruiken, deze zitten ook bij koeltrailers van vrachtwagens.

zijn er mensen hier die zelf zo'n projekt hebben gedaan, ik zou graag met ze in kontact komen over wat wel en niet verstandig is.

ook zou ik graag weten ivm gewicht wat de beste meubelplaten zijn die ik kan gebruiken, ik heb begrepen populieren triplex, maar als je bv je natte cel wil maken, is dan dit materiaal verstandig en hoe dik moet ik het dus nemen als wand.
ik kan ook bv 4 cm zelfdragende paneel nemen, deze weegt 11 kg/m2, en is waterdicht (aluminium gespoten).

groeten jan
terschelling
elkhuizenjan@hotmail.com
vw syncro (4x4)camper westfalia 1992
Jan elkhuizen
terschelling
Plaats reactie