Truma boiler

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Nico
Berichten: 832
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 7:57
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Truma boiler



Bericht door Nico »

mijn boiler werkt niet goed meer. als ik hem aan zet gaat hij branden en maakt het water handwarm. dan gaat het rode lampje ( storing ) branden.
en zo blijft hij staan. als ik hem uit zet en kort daarop weer aan blijft hij even groen branden en gaat dan weer op storing. wat zou hier aan de hand kunnen zijn ?

Nico
bjokke
Berichten: 229
Lid geworden op: za 18 okt 2003, 20:35
Locatie: BELGIE !



Bericht door bjokke »

is zo 1 electrisch/gas/diesel ?

heb 't zelfde eens gehad met een webasto verwarming en daar was het probleem dat bij geen brandstof (diesel) meer kreeg :wink:
Nico
Berichten: 832
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 7:57
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

truma boiler



Bericht door Nico »

het ia een Truma boiler op gas

Nico
Gebruikersavatar
wimh
Berichten: 2943
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:41
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Truma



Bericht door wimh »

is heel vaak de connector op de printplaat van de boiler / kachel

lees hier eens misschien zit de oplossing er bij

http://www.wvopzeeland.nl/trumastoring.html
ria



Bericht door ria »

Hallo,
Ik zie op de foto dat je een Dethleff Integral hebt, je boiler zit dan waarschijnlijk bovenaan in een kastje. Wel bij ons ook, en de onze doet dat ook af en toe. Wij rijden altijd zonder het beschermkapje voor de schouw, omdat dit al eens enkele keren is gaan vliegen, en bij slecht weer zoals regen en sneeuw enz... heeft de boiler soms wel eens dergelijke kuren, soms heeft het ook iets te maken met teveel wind, of het kreeren van een vacuum door windstoten, even de MH draaien kan helpen en anders enkele keren blijven proberen tot het water warm is, of gewoon een ketel met water opzetten.
Sommige dingen in een MH leven zo af en toe hun eigen leven en ja daar moeten we dan maar mee leven.
Groetjes Ria
Nico
Berichten: 832
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 7:57
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Truma boiler



Bericht door Nico »

hallo Ria
Ja dat is waar maar 2 jaar geleden waren we in Duitsland op vakantie en toe deed de boiler het helemaal niet meer. Omdat we toch wel in de buurt van Munster zaten en het weer toen zo slecht was zijn we naar de Truma fabriek in Putzbron gereden. Daar hebben ze een nieuwe printplaat enz. gemonteerd en hij deed het weer perfect. Ik denk dat er misschien iets met de thermostaat is of zoals Wim al vertelde de connector stekker, die zal ik eerst eens grondig schoonmaken.

groeten van Nico
Nico
Berichten: 832
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 7:57
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Truma boiler



Bericht door Nico »

hallo mensen de boiler werkt weer perfect. ik heb de grote stekker op de printplaat er af gehaald en de pennetjes goed schoon gemaakt. Daarne werkte alles weer perfect. Bedankt voor alle tips !!!!
Nico
Plaats reactie