Voorvering Hymer/Ducato

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martien
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 11 jul 2003, 22:28
Locatie: Valkenswaard

Voorvering Hymer/Ducato



Bericht door Martien »

Sinds een paar maanden ben ik de trotse eigenaar van een Hymer B574 uit 2001. Een bekend probleem door toepassing van het Alko chassis: de neus staat wat laag en de wagen ligt niet horizontaal. Niet echt erg, maar het zou beter kunnen.
In een advertentie van Carsupport in Krimpen a/s IJssel las ik dat er speciale Ducato verhogingsvoorveren te koop zijn, waardoor de neus 6 cm hoger komt te staan. Wie heeft daar ervaring mee? Ik ben benieuwd of de wegligging of het gedrag hierdoor merkbaar veranderen of niet.
Typefouten vallen doorgaans meer op dan denkfouten.
marcel
Berichten: 706
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 22:24



Bericht door marcel »

Er is inderdaad een verenset te koop voor de ducato´s. In duitsland is de verhoging van de aslast hiermee ook mogelijk. Let wel dat de montage naast de positieve kant van het verhogen van de neus ook een mindere kant heeft. Het veergedrag is een stuk stugger.
Gast

voorvering Hymer/Ducato



Bericht door Gast »

Dank je Marcel voor de reactie. Dat klinkt niet aantrekkelijk: een stuk stugger. Is dat trouwens altijd zo? Een langere veer zou in principe toch juist meer moeten veren? Dat is natuurlijk niet zo als de veer gemaakt is voor de verhoging van de aslast. Ik zal dat dus bij de leverancier moeten navragen.
:lol: Martien
Sjef
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 21:31
Locatie: Veghel

voorvering



Bericht door Sjef »

Hoi Martien
Wij hebben en B524 maar ik zie het helemal niet als een nadeel dat de wagen voor een beetje lager is, bij veel overnachtings plaatsen vind ik het juist een voordeel , vaak hoeven we er geen blokken onder te zetten, want we staan meteen recht.
Dus het voordeel ervan zie ik niet zitten.
marcel
Berichten: 706
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 22:24



Bericht door marcel »

Deze veren zijn gemaakt (voor zover ik ze ken) voor een hogere draagkracht van de vooras. In nederland is dit thema veelal niet aan de orde omdat de RDW hieraan niet meewerkt. De veer zal niet alleen langer maar ook stugger zijn cq moeten zijn om de "neus" omhoog te houden.
Plaats reactie