Zonder dat de kontaktsleutel wordt omgedraaid ? Zitten er dan twee schakelingen op voor het voorgloeien ?BOKKIE schreef: Hebben jullie er bij stil gestaan dat tegenwoordig bij het openen van de bestuurders deur er reeds gestart wordt met het voorgloeien?
Gloeipitten stuk door acculader?
Re: Gloeipluggen defect.
Knaus TI Sport 650 2007
Re: Gloeipluggen defect.
DAT IS HELEMAAL CORRECT.janschrik schreef:Zonder dat de kontaktsleutel wordt omgedraaid ? Zitten er dan twee schakelingen op voor het voorgloeien ?BOKKIE schreef: Hebben jullie er bij stil gestaan dat tegenwoordig bij het openen van de bestuurders deur er reeds gestart wordt met het voorgloeien?
Zoals ik reeds aanhaalde wordt zodra de bestuurders deur wordt geopend begonnen met voorgloeien!
Het is wel zo dat wanneer je een aantal malen achterelkaar de bestuurdesdeur opent automatisch wordt gestopt met voorgloeien.
Je ziet dit dan aan het voorgloeilampje.
1e keer deur open instappen gloeien is kort.
Meerdere malen deur open gehad, voorgloeien duurt langer omdat het systeem is gestopt, er moet geheel opnieuw worden gestart met voorgloeien.
succes.
Haije Bekkema.
DUS ALS IK HET ALLEMAAL OP EEN RIJTJE ZET DAN GLOEIT DE MOTOR OOK ALS JE DE DEUR OPENT EN DE MOTOR NA EEN RIT AL WARM IS?MMM,ZIT HIER NIET ERGENS EEN THERMOSTAATVOELER IN HET KOELCIRCUIT DAT DIT 'WARM GLOEIEN ' TEGEN GAAT?
iK HEB NOG NIET EERDER VAN DIT FENOMEEN GEHOORD[GLOEIEN ALS DE DEUR OPEN GAAT]. OJEE, CAPS LOCK.
GROETEN HENK
iK HEB NOG NIET EERDER VAN DIT FENOMEEN GEHOORD[GLOEIEN ALS DE DEUR OPEN GAAT]. OJEE, CAPS LOCK.
GROETEN HENK
Zo,dit is beter.Maar Aloys over wat voor kilometerstand praten we en is dit de eerste keer dat je ze laat vervangen?
Ik rijd dagelijks een vito cdi en daar gaan binnenkort voor de 2e keer 4 nieuwen in[Schijnt een heidens karwei te zijn om er bij te komen ,dus dan gelijk alle 4 maar] 134000km ,eerste keer bij 70000 km.bj 2000. Ik bedoel maar....
groeten Henk
Ik rijd dagelijks een vito cdi en daar gaan binnenkort voor de 2e keer 4 nieuwen in[Schijnt een heidens karwei te zijn om er bij te komen ,dus dan gelijk alle 4 maar] 134000km ,eerste keer bij 70000 km.bj 2000. Ik bedoel maar....
groeten Henk
Dat automatisch gloeien heeft VW nog lang volgehouden in ieder geval op alle 1.9TD modellen (busjes enzo).
Erg vervelend als je een weekeinde je bus gebruikt als schuilplaats met veel de deur open en dicht dat weekeinde zonder rijden.
Op zondag middag na een stuk of 15 a 20 keer deur open en dicht wilde de boel nog maar net op gang komen op de laatste snik.
Er zit inderdaad een voeler in het motorblok die dat gloeien stopt dat is volgens mij dezelfde voeler die ook het gloeien stopt als je een koude start maakt. Dan blijven de gloeipluggen ook nog een paar minuten nagloeien totdat de motor een beetje warm is.
Bij de moderne TDI motoren is voorgloeien alleen nog nodig bij extreme koude (hoe koud kon ik nergens vinden) en wordt het starten verbeterd door de electronica enzo.
Bij mijn 1998 1.9TD gebeurt dat automatisch gloeien nog steeds in ieder geval maar omdat ik dat nu weet is het gewoon een kwestie van in de gaten houden.
Leo
Erg vervelend als je een weekeinde je bus gebruikt als schuilplaats met veel de deur open en dicht dat weekeinde zonder rijden.
Op zondag middag na een stuk of 15 a 20 keer deur open en dicht wilde de boel nog maar net op gang komen op de laatste snik.
Er zit inderdaad een voeler in het motorblok die dat gloeien stopt dat is volgens mij dezelfde voeler die ook het gloeien stopt als je een koude start maakt. Dan blijven de gloeipluggen ook nog een paar minuten nagloeien totdat de motor een beetje warm is.
Bij de moderne TDI motoren is voorgloeien alleen nog nodig bij extreme koude (hoe koud kon ik nergens vinden) en wordt het starten verbeterd door de electronica enzo.
Bij mijn 1998 1.9TD gebeurt dat automatisch gloeien nog steeds in ieder geval maar omdat ik dat nu weet is het gewoon een kwestie van in de gaten houden.
Leo