Bobbel in polyester dak

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Bobbel in polyester dak



Bericht door mariët »

We hebben afgelopen weekend een camper gekocht (4 maanden oud). Hij is nog niet afgeleverd, maar er zit een bobbel in het dak (polyester) van ongeveer 3o cm. doorsnee en 1 a 2 centimeter hoog. de verkoper zegt dat het waarschijnlijk een rolfout is en dat het geen kwaad kan. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
We zijn bang voor lekkage in de toekomst en dat het misschien kwetsbaar is, omdat er toch lucht tussen zit.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: bobbel in polyester dak



Bericht door janschrik »

mariët schreef:We hebben afgelopen weekend een camper gekocht (4 maanden oud). Hij is nog niet afgeleverd, maar er zit een bobbel in het dak (polyester) van ongeveer 3o cm. doorsnee en 1 a 2 centimeter hoog. de verkoper zegt dat het waarschijnlijk een rolfout is en dat het geen kwaad kan. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
We zijn bang voor lekkage in de toekomst en dat het misschien kwetsbaar is, omdat er toch lucht tussen zit.
Als het een boot was zou ik bijna zeggen dat het osmose is, heb je er al eens in geprikt ?
BTW hoe zit het met garantie/produktaansprakelijkheid etc. etc.
Laatst gewijzigd door janschrik op di 30 sep 2003, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Knaus TI Sport 650 2007
Gast

Re: bobbel in polyester dak



Bericht door Gast »

mariët schreef:We hebben afgelopen weekend een camper gekocht (4 maanden oud). Hij is nog niet afgeleverd, maar er zit een bobbel in het dak (polyester) van ongeveer 3o cm. doorsnee en 1 a 2 centimeter hoog. de verkoper zegt dat het waarschijnlijk een rolfout is en dat het geen kwaad kan. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
We zijn bang voor lekkage in de toekomst en dat het misschien kwetsbaar is, omdat er toch lucht tussen zit.


krijg je omherroepelijk later grote problemen mee. dus van de koop afzien ...
marten
Berichten: 451
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:21
Locatie: Leek

Re: bobbel in polyester dak



Bericht door marten »

Anonymous schreef:
mariët schreef:We hebben afgelopen weekend een camper gekocht (4 maanden oud). Hij is nog niet afgeleverd, maar er zit een bobbel in het dak (polyester) van ongeveer 3o cm. doorsnee en 1 a 2 centimeter hoog. de verkoper zegt dat het waarschijnlijk een rolfout is en dat het geen kwaad kan. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
We zijn bang voor lekkage in de toekomst en dat het misschien kwetsbaar is, omdat er toch lucht tussen zit.


krijg je omherroepelijk later grote problemen mee. dus van de koop afzien ...
Geef eens tekst en uitleg... Polyester is namelijk te repareren.
Groet'n uut Grunn, van Marten
Gast



Bericht door Gast »

Niet toevallig een mooie plaats voor een dakluik extra?
mar

bobbel in polyester dak



Bericht door mar »

Tot nu toe alvast bedankt voor het meedenken!
Ik ben kennelijk niet voldoende duidelijk geweest, het dak ik NIET beschadigd, het polyester is volkomen gaaf, het is meer een soort luchtbel (zoals je bijv. onder plakplastic of zo tegen kunt komen).

groeten
Mariët
Ewout
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 0:13
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: bobbel in polyester dak



Bericht door Ewout »

mar schreef:Tot nu toe alvast bedankt voor het meedenken!
Ik ben kennelijk niet voldoende duidelijk geweest, het dak ik NIET beschadigd, het polyester is volkomen gaaf, het is meer een soort luchtbel (zoals je bijv. onder plakplastic of zo tegen kunt komen).

groeten
Mariët
Korting bedingen en kijken waar het schip strand...
Afbeelding
BOKKIE
Berichten: 670
Lid geworden op: zo 21 sep 2003, 11:02
Locatie: (FRL)
Contacteer:

Bobbel in het dak.



Bericht door BOKKIE »

Hallo mensen,
Ik heb geconstateerd dat dit ook bij geheel nieuwe caravans het geval is.
Een caravan handel bij ons in het dorp geeft de mogelijkheid om via een verkoop balustrade boven op de daken van deze caravans te kijken.
Het schijnt dus normaal te zijn.
Maar, ................ ik zou dit niet accepteren.
Je moet er tenslotte flink veel geld hiervoor neertellen.

Succes.
Haije Bekkema.
Gast

Re: bobbel in polyester dak



Bericht door Gast »

marten schreef:
Anonymous schreef:
mariët schreef:We hebben afgelopen weekend een camper gekocht (4 maanden oud). Hij is nog niet afgeleverd, maar er zit een bobbel in het dak (polyester) van ongeveer 3o cm. doorsnee en 1 a 2 centimeter hoog. de verkoper zegt dat het waarschijnlijk een rolfout is en dat het geen kwaad kan. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
We zijn bang voor lekkage in de toekomst en dat het misschien kwetsbaar is, omdat er toch lucht tussen zit.


krijg je omherroepelijk later grote problemen mee. dus van de koop afzien ...
Geef eens tekst en uitleg... Polyester is namelijk te repareren.
wil jij bij zo,n dure aanschaf nu al een plakker op het dak ?????? zicht baar of niet..
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: bobbel in polyester dak



Bericht door janschrik »

marten schreef:Geef eens tekst en uitleg... Polyester is namelijk te repareren.
Osmose ontstaat als een wisselwerking van water en polyester, er ontstaan dan blaasjes in de polyesterlaag gevuld met een zurig vocht. De enige oplossing is die blaasjes openslijpen, uitspoelen met gedestilleerd water en dan uitvoerig laten drogen, daarna kun je ze weer opvullen.
Zo voldoende ?

Na reparatie zie je er geen barst meer van dus die opmerking over die plakker begrijp ik niet.
Knaus TI Sport 650 2007
mar

bobbel



Bericht door mar »

Nogmaals bedankt voor het meedenken, zeer gewaardeerd.
We hebben inmiddels contact gehad met de dealer en die geeft soepeltjes 10 jaar schriftelijke garantie op eventuele problemen die ontstaan door die bobbel.
Wij denken (hopen) dat dat aangeeft dat hij het volste vertrouwen heeft dat het echt niets uitmaakt.
Mocht een van jullie hier een andere mening over hebben horen we dat natuurlijk graag.

Mariët
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

leuk 10 jaar maar is hij aangesloten bij een waarborg fonds want wat gebeurd er als hij over een paar jaar vedwenen is en er komt toch gevolg schade door die bobbel waar kun je dan terecht nee mij lijkt het beste dat hij het nu repareerd en ook geen korting afdingen want dan vervalt de garantie over dat punt mijn persoonlijk advies repareren s6 Toon
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gast

Re: bobbel



Bericht door Gast »

mar schreef:Nogmaals bedankt voor het meedenken, zeer gewaardeerd.
We hebben inmiddels contact gehad met de dealer en die geeft soepeltjes 10 jaar schriftelijke garantie op eventuele problemen die ontstaan door die bobbel.
Wij denken (hopen) dat dat aangeeft dat hij het volste vertrouwen heeft dat het echt niets uitmaakt.
Mocht een van jullie hier een andere mening over hebben horen we dat natuurlijk graag.

Mariët
de loodgieter gaf mij 10 jaar garantie op mijn dak 2 jaar geleden.

hij stopt met de zaak pensioen dus 8 jaar naar de .............
Gast

Re: Bobbel in polyester dak



Bericht door Gast »

mariët schreef:We hebben afgelopen weekend een camper gekocht (4 maanden oud). Hij is nog niet afgeleverd, maar er zit een bobbel in het dak (polyester) van ongeveer 3o cm. doorsnee en 1 a 2 centimeter hoog. de verkoper zegt dat het waarschijnlijk een rolfout is en dat het geen kwaad kan. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
We zijn bang voor lekkage in de toekomst en dat het misschien kwetsbaar is, omdat er toch lucht tussen zit.



:oops: bobbel op je hoofd is ook niet goed .. auw. :(
Plaats reactie