Brandstoftank Fiat Ducato van 60 naar 90 liter

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
iSonic

Re: Brandstoftank Fiat Ducato van 60 naar 90 liter

Bericht door iSonic » vr 29 mar 2019, 17:35

Brande het lichtje toen je ging tanken?

Prhg

Bericht door Prhg » za 30 mar 2019, 9:25

Weer ik niet 100% zeker meer maar dacht het wel. Was nl aan het einde van het seizoen vorig jaar toen ik de camper net had.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cee Pee

Bericht door Cee Pee » za 30 mar 2019, 9:27

Prhg schreef:
vr 29 mar 2019, 17:11
Worden er ook ducatos afgeleverd met nog een kleinere tankinhoud dan die 60 liter?
Mijn pas aangeschafte rollerteam met fiat ducato 2.3 had een vrijwel lege tank. Ik kon daar maar voor 58 euro ingooien. Dít zou dan ca 43 liter zijn.
Lijkt me wel erg weinig of zou ik toch nog 17 liter in gezeten hebben?
Of had je in Luxemburg getankt. :wink:
Met vriendelijke groet,
AfbeeldingWe zijn weer onderweg, nu met een Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTDAfbeelding

Prhg

Bericht door Prhg » za 30 mar 2019, 9:32

Haha nee gewoon Nederland. Maar 43 liter tanken en dan een brandend lampje zou betekenen een tank van ca 50 liter.
Worden er ook Ducatos met 50 l tank geleverd.?

Evt in België ? Want het is een uit België geïmporteerde.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

iSonic

Bericht door iSonic » ma 15 apr 2019, 15:37

Heb van het weekend het beroemde pijpje verwijderd. Niet moeilijk wel veel werk. Met name omdat de plastic ring waarmee de unit vast zit behoorlijk vast zat en je erg weinig ruimte hebt. Toen die los was was het zo gebeurd. Hoe je de brandstof leidingen en electra los maakt staat op diverse sites duidelijk uit gelegd.

De tank zat 'half' vol en kon er 58 liter bijtanken dus klopt wel ongeveer. De meter geeft nu vol aan zonder foutmelding. Ik begrijp dat de nivo meter pas bij 60 liter gaat zakken. Dat zal ik komend weekend wel zien. We gaan richting Frankrijk. Als ik in belgie of frankrijk een bedrijfswagen dealer tegenkom meteen even vragen of ze de meter kunnen calibreren.

Nu kijken waar de verwarming zijn diesel vandaan haalt. Die slaat af als er nog +/- 30 liter over is en dat is erg vroeg. De brandstof leiding hieroor kwam in ieder geval niet via de vlotter/pomp unit naar binnen.

Edit: al je het ook gaat doen: er staan markeringen op de unit en tank. Deze moeten tegen over elkaar staan bij montage!

Plaats reactie