Op zoek naar campervriendelijke campings

ruudbrouw
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 23 mei 2016, 13:42
Locatie: Zuid Limburg

Re: Op zoek naar campervriendelijke campings



Bericht door ruudbrouw »

Bob Diesel schreef:
ruudbrouw schreef:[
Nou mijn beeld van camperaars is zeker niet verkeerd, maar ik heb er toch wel regelmatig gezien die het echt verpesten voor de rest, (en ik weet ook wel dat dit een kleine groep is) water lozen tijdens het wegrijden, vlak voor dat de beheerder komt voor af te rekenen wegrijden en dat terwijl ze rond rijden in een (vaak) peperdure camper, hond nog even snel zijn behoefte laten doen voor vertrek zonder dit op te ruimen enz. en ik ben echt niet de enige die dit wangedrag tegenkomt. Dit soort mensen verpesten het voor de rest.
Haal je nu een CP en een Camping niet door elkaar :?:
het ging toch over campings bezoeken, daar betaal je vaak de dag voor dat je vertrekt
of bij slechts 1 overnachting al bij aankomst
Wangedrag van sommigen heeft verder toch niet te maken of je nu op een CP of camping staat toch? Wij stonden vorig jaar op een camping in Belgie, daar stond ook een Nederlands koppel met een camper, alles netjes verzorgd althans zo leek het, voor hun vertrek naar mijn idee waren ze alles overdreven netjes in aan het pakken ze rijden de oprit van de camping af en lozen tijdens het rijden hun afvalwater, schandalig. Ook campingbeheerders lezen forums en tijdschriften en lezen over dit soort "vreemde" praktijken. Dit is net als motorrijders enkelen rijden bijvoorbeeld met open uitlaat en verpesten het langzaam maar zeker voor de rest.
Meine
Berichten: 4756
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Op zoek naar campervriendelijke campings



Bericht door Meine »

Walgelijk, dit generaliserend gepraat. Elke groep beoefenaren van een bezigheid heeft z'n uitschot. Of je het nu hebt over belastingbetalers, camperaars, kampeerders, motorrijders, wielrenners, fietsers en noem ze maar op verder, overal kun je de verkeerde tegenkomen. Maar dat geldt voor de hele maatschappij. Waarom op zo domme wijze camperaars en motorrijders stigmatiseren? Je eigen clubje bevuilen. Ik herken me niet in de geschetste beelden van camperaars. Ik heb een fluisterstile maar snelle Yamaha FJR1300 en ben lid van een motorclub met 80 leden, voornamelijk BMW rijders. Ook daar herken ik niemand in het zojuist geschetst profiel. Stop met dit stigmatiserend gebral en laat al die goeden niet lijden onder die enkele rotte appel die je overal wel ergens tegen komt. Als je je eigen nest (en dat van de motorrijders) bevuilt, zoals je nu doet geef je een ander de voorzet om je dieper in de stront te trappen. Soms is zwijgen goud, dat zou je meer moeten doen.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Op zoek naar campervriendelijke campings



Bericht door 't Busje »

Om bij de vraag te blijven:

Wij zijn met ons vorige busje
Busje-.jpg
Busje-.jpg (14.44 KiB) 1050 keer bekeken
zonder eigen sanitair nog nooit op een camping geweigerd en met onze nieuwe trouwens ook niet, maar daarmee komen we minder op campings dan vroeger.
Voor Nederland kun je bij http://www.vekabo.nl of https://svr.nl kijken. Bij de SVR moet je donateur worden. Je kunt verder ook bij veel jachthavens terecht. Die hebben ook sanitaire voorzieningen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
ruudbrouw
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 23 mei 2016, 13:42
Locatie: Zuid Limburg

Re: Op zoek naar campervriendelijke campings



Bericht door ruudbrouw »

Meine schreef:Walgelijk, dit generaliserend gepraat. Elke groep beoefenaren van een bezigheid heeft z'n uitschot. Of je het nu hebt over belastingbetalers, camperaars, kampeerders, motorrijders, wielrenners, fietsers en noem ze maar op verder, overal kun je de verkeerde tegenkomen. Maar dat geldt voor de hele maatschappij. Waarom op zo domme wijze camperaars en motorrijders stigmatiseren? Je eigen clubje bevuilen. Ik herken me niet in de geschetste beelden van camperaars. Ik heb een fluisterstile maar snelle Yamaha FJR1300 en ben lid van een motorclub met 80 leden, voornamelijk BMW rijders. Ook daar herken ik niemand in het zojuist geschetst profiel. Stop met dit stigmatiserend gebral en laat al die goeden niet lijden onder die enkele rotte appel die je overal wel ergens tegen komt. Als je je eigen nest (en dat van de motorrijders) bevuilt, zoals je nu doet geef je een ander de voorzet om je dieper in de stront te trappen. Soms is zwijgen goud, dat zou je meer moeten doen.
Ik rij al ruim 30 jaar motor en zeker de eerste 20 jaar met enorm veel plezier, maar helaas is dat hier in onze omgeving (heuvelland, Eifel, Ardennen) anders geworden. Kom hier maar eens ergens op zondagmiddag op een terrasje zitten, dan lijkt het wel of je op het TT circuit zit. En met name in de Eifel worden steeds meer wegen afgesloten voor motorrijders, kom een keer bij ons aan ( de koffie staat klaar ) en je kunt met eigen ogen zien wat ik bedoel en maken we samen eens een rit hier in de omgeving. Aan de andere kant vind ik je term zwijgen is goud zeker niet goed, dit is dan toch eigenlijk weer van je kop in het zand steken. Wangedrag moet gewoon besproken/aangepakt kunnen worden of het nou gaat om fietsers, belastingbetalers of wie dan ook. Maar genoeg hierover en laten we bij mijn eerste vraag blijven.
Plaats reactie