Camperplek Vlaamse Ardennen / omgeving Roubaix

Plaats reactie
Ibie
Berichten: 11
Lid geworden op: za 20 jun 2015, 22:06

Camperplek Vlaamse Ardennen / omgeving Roubaix



Bericht door Ibie »

Hallo medecamperaars,

Donderdag ga ik weer op stap met de camper, voor het eerst dit jaar. Wil dan ook graag wielrennen in de Vlaamse omgeving van de klassiekers. Ben nu op zoek naar een camperplaats in de buurt van Oudenaarde en Roubaix.

Zijn hier camperplaatsen ?

Groet,
Ibie
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Camperplek Vlaamse Ardennen / omgeving Roubaix



Bericht door freddorr »

Heb je al bij http://www.campercontact.nl gekeken/gezocht?
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperplek Vlaamse Ardennen / omgeving Roubaix



Bericht door hurktoilet »

Campercontact geeft inderdaad een aantal mogelijkheden rond die plaatsen. Maar afgezien daarvan: in België en Frankrijk mag je in beginsel op elke parkeerplaats overnachten in je camper. En als ik de beelden van veel wielerwedstrijden zie, kun je daar dankbaar gebruik van maken...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Camperplek Vlaamse Ardennen / omgeving Roubaix



Bericht door freddorr »

Peter,
Ik heb bewust mijn antwoord geformuleerd als hierboven, omdat ik sterk de indruk krijg dat men wel heel gemakkelijk dit soort vragen stelt zonder zelf even de moeite te nemen om wat voorwerk te doen.

Als die indruk fout is dan bied ik bij voorbaat mijn excuses aan maar is in ieder geval het gereedschap wat campercontact ons bied onder de aandacht gebracht.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperplek Vlaamse Ardennen / omgeving Roubaix



Bericht door hurktoilet »

Daar heb je een punt (campercontact hoort bij elke rechtgeaarde camperaar bij de favorieten te staan), maar aan de andere kant: goed zoeken is niet voor iedereen eenvoudig. Misschien maar goed ook. Anders zouden we alle internet-fora op kunnen doeken onder het motto 'Zoek eens op Google'.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Ibie
Berichten: 11
Lid geworden op: za 20 jun 2015, 22:06

Re: Camperplek Vlaamse Ardennen / omgeving Roubaix



Bericht door Ibie »

All,

Reden dat ik dit vraag is dat ik al tijden op zoek ben naar een camperplek in de Vlaamse Ardennen of aan de route van de laatste 120 km van Parijs Roubaix buiten de wedstrijdweekenden en alle mogelijke websites/google al onderzocht heb. Campings zijn er bij Oudenaarde (in Zwalm, echter al volgeboekt) en Roubaix nauwelijks en ook camperplaatsen zijn schaars (alleen in Ronse en bij Tournai).

Nu weet ik dat op een parkeerplaats aan de Schelde in Oudenaarde gedoogd werd, echter in 2014 is deze parkeerplaats vernieuwd. Nergens kan ik terugvinden of deze parkeerplaats nog gebruikt kan worden voor campers.

Tevens staan jaarlijks bij de ingang van de kasseistrook van het bos van Wallers altijd zeeeer veel campers. Mag deze plek ook gebruikt worden buiten het weekend van de wedstrijd Parijs-Roubaix? Ik kan dit ook nergens terugvinden.

Vandaar mijn vraag naar camperplaatsen, niet omdat ik lui ben en zelf niet wil zoeken :-)

Groet,
Ibie
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Camperplek Vlaamse Ardennen / omgeving Roubaix



Bericht door freddorr »

Vandaar:
ls die indruk fout is dan bied ik bij voorbaat mijn excuses aan maar is in ieder geval het gereedschap wat campercontact ons bied onder de aandacht gebracht.
Maar ik denk wel als je de argumentatie die je later schrijft in je vraag had meegenomen het veel duidelijker was geweest en je misschien al een gerichter antwoord had gehad.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
Paulie
Berichten: 389
Lid geworden op: di 14 mei 2013, 21:40
Locatie: Het Wilde Westen

Re: Camperplek Vlaamse Ardennen / omgeving Roubaix



Bericht door Paulie »

hurktoilet schreef:goed zoeken is niet voor iedereen eenvoudig.
Mee eens! Gelukkig ben ik een derde dan Google Ninja :wink:
hurktoilet schreef:Misschien maar goed ook.
Absoluut - anders zou ik als adviseur niets meer verdienen :lol3:
hurktoilet schreef:Anders zouden we alle internet-fora op kunnen doeken onder het motto 'Zoek eens op Google'.
Dat ben ik niet helemaal met je eens, er is enorm veel "verborgen kennis" die je met Google niet kunt vinden omdat het hooguit ergens terloops vermeld wordt op een webpagina die verder niets met het onderwerp te maken heeft, of wat ook vaak voorkomt: alleen in informatieve boeken of vakboeken is te vinden.

Voorbeeld, de elektrische installatie in een Nederlands huishouden "moet" (geen harde wet maar heel aanbevelenswaardig) volgens de NEN 1010 norm worden aangelegd. Zeer handig dus als iedereen die ooit maar iets met elektra in huis doet dat kan nalezen. Helaas: alleen te koop als boek voor 360 euro... Of online voor veel te veel geld. Zelfs als studieboek voor een VMBO'er of MBO'er elektrotechniek is het dus onbetaalbaar, en door middel van copyright wetgeving wordt verspreiding tegen gehouden.

Daarom is een forum zoals dit zo nuttig, ja veel mensen vragen naar de bekende weg, maar gelukkig kun je hier ook met gerichte vragen een hoop verborgen kennis ontsluiten. Niet alleen voor de vraagsteller maar ook voor wie mee leest.

Paulie.
Vertrokken3
Berichten: 2698
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 17:27

Re: Camperplek Vlaamse Ardennen / omgeving Roubaix



Bericht door Vertrokken3 »

Ibie schreef:Tevens staan jaarlijks bij de ingang van de kasseistrook van het bos van Wallers altijd zeeeer veel campers. Mag deze plek ook gebruikt worden buiten het weekend van de wedstrijd Parijs-Roubaix? Ik kan dit ook nergens terugvinden.
Je zal dat niet geschreven weervinden, om de eenvoudige reden dat alle openbare parkeerplaatsen waar er geen uitdrukkelijk verbod staat (of hoogte barelen) in Frankrijk gewoon toegelaten zijn.
Het is natuurlijk onmogelijk om alle openbare parkeermogelijkheden te gaan oplijsten.
(Wat hier dan sommige zien als dat deze plaatsen niet meetellen als mogelijke overnachtingsplaats in hun statistieken. =>geen neerslag ervan, dus ze bestaan niet)

Ik ken persoonlijk die plaats zeer goed, al een paar keren overnacht, wel niet op de dag van de bewuste wedstrijd zelf.
Wij staan dan steeds aan de ingang van de fabriek, wat meer tussen de bewoning, een paar honderd meter van de ingang van de kasseistrook.

Het is wel zo dat het braakliggend terrein tussen de plaats waar wij dan overnachten en de bewuste ingang ook vol campers staat op de dag van de wedstrijd.
Dat is volgens mij privéterrein en dus niet toegelaten, wordt door grote rotsblokken ook verhinderd. (behalve op de dag van de wedstrijd)

Wat de Vlaamse Ardennen en bij uitbreiding de andere streken, betreft is het in feite net hetzelfde.
Je kan zowat overal ongestoord overnachten, toch op dagen dat er geen wedstrijd is.
Op dagen van een wedstrijd is het natuurlijk veel drukker en veel moeilijker om te staan, zal men ook vaker u verzoeken elders te gaan staan.
Voor bv de ronde van Vlaanderen, zien particulieren er brood in en bieden vaak hun privéterrein aan als staanplaats.
Plaats reactie