Tekort aan camperplaatsen?

Plaats reactie
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door AadenAnke »

Heb in Zeeland diverse malen wild gestaan! Overdag gewoon op dagtourisme plek. Dan tegen de verbodstijd vertrekken flat opzoeken in een stad daar en op de parkeerplaats neerzetten. Bed en alles van te voren klaar gelegd. Gordijnen dicht en lekker de stad in en na de kroeg terras je camper in kleren uit en tukken. Gewoon vol in het zicht. Ga je in het duin gebied of zo staan ja dan kan je gelijk aftikken. Ben 1 keer smorgens aan gesproken door een handhaver in Vlissingen praatje gemaakt en tot morgen geen probleem. Ja ga er buiten zitten met tafel en stoelen of zo, klagen de bewoners dan komen ze gelijk!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Dafluc »

zwerf-busje schreef:
ma 18 mei 2020, 17:55
Dafluc schreef:
ma 18 mei 2020, 17:37
Hoe precies help je de toeristische sector als je op een parkeerplaats gaat staan?
Daar ging het toch niet om in dit topic?
Dit gaat over alternatieven voor volle camperplaatsen en campings.
Nou:
BP 2 schreef:
ma 18 mei 2020, 16:17
Meer gedoogplaatsen zou misschien de toeristische sector een beetje kunnen helpen om wat van het verlies door de lockdown goed te maken.
Ik haal het er niet bij. Ik reageer op de topicstarter. En daar ging het topic dus ook over.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door BP 2 »

Ik was vorige week al eens gaan kijken in de boekhandel naar toeristische gidsen van Nederland maar als ik hier nu merk dat de kans er in zit dat Nederlandse camperplaatsen en campings overvol zullen zijn en geen bijkomstige gedoogplaatsen dan moet ik naar een alternatief kijken. Het zal dus best zijn om over de Duitse grens wat te plannen want daar kan je zonder risico van een boete nog vrij kan staan, om wat te bezoeken, naar een restaurant te gaan en dan overnachten.
Natuurlijk zijn er ook nog de Ardennen maar dan moet er echt zon zijn want in een bosgebied is het snel somber.

BP 2
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Jan en Simonne »

Ja, het zal lastig zijn, als je afhankelijk bent van de hoogseizoen dagen.
Gelukkig kunnen wij op andere momenten ook weg.
Dan zal het niet zo waanzinnig druk zijn.
Laat eerst de mensen maar gaan, die niet op andere tijden weg kunnen.
Ik hoef niet met de Pinksterdagen weg, ik ga wel in de week erna.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door AadenAnke »

Wel Duitsland is een stuk camper vriendelijker dan Nederland maar zomaar ergens vrij/wild staan is niet toegestaan hoor!

Gr. Aad
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Janpinz »

Je mag er iig wél in je auto slapen!
Ook ‘s nachts....
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 877
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door zwerf-busje »

Dafluc schreef:
ma 18 mei 2020, 18:56
Ik haal het er niet bij. Ik reageer op de topicstarter. En daar ging het topic dus ook over.
Ja je hebt gelijk, dat heeft TS in een later bericht geschreven.

Maar zoals TS het bedoelt voor de toeristische sector is het alleen relevant als de horeca, musea etc weer open zijn.
Als ik niet op een camping of camperplaats terecht kan omdat die vol is en dus blijf ik thuis, dan draag ik ook niks bij aan het herstel van die specifieke branch.

Het "uitwijken" naar een parkeerplaats is meer een noodoplossing als alles vol (of ivm corona te vol als in onveilig) is.
Groet Ruud
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Bob Diesel »

Als jou laatste regel moet worden toegepast
dan blijf of ga ik naar huis

:roll: zijn we terug bij het begin vd ellende :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door hathi »

Volgens mij,mag je in NL nog steeds Voor 1 nacht overnachten op een parkeerplaats in een dorp,ik heb er de laatste weken weer enkele gezien hier ,dus ook voor Bp2 :hug:
Hans
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Dafluc »

Logische redenatie. Ik zag gisteren nog iemand door rood rijden. Mag dus ook.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door hathi »

Nee Dafluc ?.als je eerst alleen het laatste vermeld,......maar Ook het eerste lezen, ook duidelijk voor 1 nacht ,als je het uit Zijn verband haalt tja..dan heb je nog veel te schrijven/ reageren
895A0CDB-4E1A-4EA3-A538-F54C6C6717C5.jpeg
het eerste lezen
Hans
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Dafluc »

Hans, er staat een aantal bericht hoger een link. Die verwijst naar gemeenten waar je vrij kunt overnachten. In alle andere gemeenten mag het niet. Omdat dat via de APV is dichtgetimmerd. Niet 1 nacht, niet 2 niet 3. Het mag gewoon niet. Dat jij campers hebt zien overnachten wil niet zeggen dat het mag. Zo schreef je het wel. Dus niks uit zijn verband. Ik wilde dit even duidelijk hebben. Anders krijgt iemand straks nog een bon omdat hij hier op het verkeerde been is gezet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Mickel Moen »

BP 2 schreef:
ma 18 mei 2020, 16:17
Zou er bij de overheid dan niemand zijn die de situatie begrijpt.
Sorry, maar ik vind deze opmerking niet terecht. Alsof de overheid (zo’n heerlijk abstract begrip, waar je altijd tegenaan kunt schoppen, terwijl veel van de mensen die onder dit begrip vallen net zulke camperaars zijn als jij en ik) in deze crisis nu eerst moet gaan denken aan het selecte gezelschap van camperaars.

Zeker, mocht het zo zijn, dat er inderdaad een probleem is met het stroomlijnen van het toerisme voor al die Nederlanders die in eigen land vakantie willen vieren, dan zijn er wellicht oplossingen. Feit is denk ik ook, dat er zeer veel buitenlanders andersom niet naar Nederland komen.

Ik denk overigens, dat je de oplossing(als er een probleem is) niet meteen bij de centrale overheid moet zoeken. Het reguleren van toerisme is vooral een zaak van lokale overheden. Ik zou zeggen, gooi eens een balletje op in je eigen gemeente. Want, de overheid dat zijn we zelf.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door joske501 »

Mickel Moen schreef:
di 19 mei 2020, 6:32
........... Want, de overheid dat zijn we zelf.
Beste,

Wordt de overheid niet samengesteld door politiekers? Die zijn met verkiezingen door het volk massaal verkozen omwille van hun programma en beloften. Eenmaal ze verkozen zijn doen ze hun eigen willetje en wat voor hen het beste uit komt. :bang:
Maar laten we het verder bij het onderwerp houden. :)

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Plaats reactie