Corona en in Nederland camperen?

Gesloten
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7140
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Corona en in Nederland camperen?

Bericht door dedruivenplukker »

Uit bovenstaande link van het RIVM:

Besmettelijke periode: Nog niet volledig bekend. In ieder geval tijdens symptomatische fase waarna virus nog langer met PCR aantoonbaar kan zijn in de keel/feces.

Waar ik uit afleid: In ieder geval als je symptomen hebt en kan daarna ook nog aanwezig zijn.
Bij licht symptomen is naar mij idee lastig te zeggen wanneer de besmettingsperiode begint en eindigt.
Heb ik dat juist?
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Corona en in Nederland camperen?

Bericht door henk en lila »

Denk ik ook. "Nog niet volledig bekend.,".

Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Corona en in Nederland camperen?

Bericht door hathi »

Wat wel aan het licht komt,is dat er wel een munt is,...dat er geen grenzen meer zijn,....maar dat in de huidige situatie,als het er dus op aan komt,alle 27 landen ,weer snel terug kruipen in hun eigen schulp,of (liever land ),en snel hun grenzen sluit,dus is de EU nog steeds een economische staat,maar meer ook niet,en is er mss in Brussel wel Te groot gedacht,en hoeft/ zal het ook nooit meer worden ? De tijd ,als er die is ,zal het leren ?
Hans
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Corona en in Nederland camperen?

Bericht door PE1OPQ Theo »

Nee het zit anders in elkaar, in de EU hebben de landen besloten om gezondheidszorg zelf te blijven doen.
Dat was altijd al zo, Brussel heeft hier totaal geen bemoeienis mee.
En dan krijg je deze ongecontroleerde acties van landen.
Had Brussel hier maar wat over te zeggen, dan was het niet zo een lappendeken geworden.
Maar dit geeft een mooi inkijkje in wat er gebeurt als populisten het voor het zeggen krijgen, we kunnen wel zonder de EU.
Grenzen dicht, je merkt nu wat dit ook al weer inhoud in de praktijk.

Theo
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Corona en in Nederland camperen?

Bericht door Marco Polo »

Lijkt het niet veel op wat de Chinezen gedaan hebben toen de zaak uit de hand liep?
Compartimentering.
Steden op slot (Wuhan heeft bijna 60% van het inwonertal van NL)
Verkeer tussen provincies minimaliseren.
Dat was daar een bottleneck - doordat ook hulpgoederen vast kwamen te staan - en doet men hier veelal beter (behalve dan eens een detail hier en daar).
Toevallig zijn het bij ons landsgrenzen in plaats van provincie grenzen.
En ondertussen zie je nu ook initiatieven dat landen elkaar helpen, zowel binnen Europa als Chinezen die komen helpen.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Corona en in Nederland camperen?

Bericht door jurgenc »

dedruivenplukker schreef:
za 21 mar 2020, 19:21
Uit bovenstaande link van het RIVM:

Besmettelijke periode: Nog niet volledig bekend. In ieder geval tijdens symptomatische fase waarna virus nog langer met PCR aantoonbaar kan zijn in de keel/feces.

Waar ik uit afleid: In ieder geval als je symptomen hebt en kan daarna ook nog aanwezig zijn.
Bij licht symptomen is naar mij idee lastig te zeggen wanneer de besmettingsperiode begint en eindigt.
Heb ik dat juist?
Als je het stuk over covid-19 leest in Wikipedia, wordt een onderzoek aangehaald waarbij de onderzoekers vaststellen/vermoeden dat bepaalde besmettingen gebeuren vooraleer de symptomen optraden.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 20029983v1
Ze geven zelf in het artikel aan dat dit nog niet door andere onderzoeken werd bevestigd, maar zoveel tijd is nu ook nog niet geweest voor andere onderzoekers om dit rustig na te kijken.
H20
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Corona en in Nederland camperen?

Bericht door hathi »

M.a.w er is niemand ,ook de virologen niet ,die iets van dit virus begrijpt,laat staan,dat er een definitieve oplossing voor is,er is na 2003 niets gedaan,met de melding en het ontstaan van dit virus,enkel dat de toenmalige patiënt en behandelaar er ook aan gestorven is,dus afstand houden,je goed verzorgen en hopen dat het aan je voorbij gaat,meer kun je zelf niet doen...maar dat mag op tv natuurlijk niet gezegd worden,daarom spreken ze elkaar ook zo tegen,men weet het tot dusver ook (nog)niet......(mijn mening wel te verstaan) :?:
Hans
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8657
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Corona en in Nederland camperen?

Bericht door seth_space »

Dat lijkt me iets te kort door de bocht.
Er zijn veel diepgravende onderzoeken bezig waarvan op korte termijn de eerste testbare resultaten in de vorm van vaccins beschikbaar komen.
Daarbij worden nogal wat bochten in het goedkeuringstraject afgesneden. Zo is er reeds een viertal personen in de VS geent met een eerste vaccin.

Dat het virus wederom een Sars variant is, waar best al veel kennis van beschikbaar is, maakt het deels simpeler. Ook van Sars was reeds veel (maar nog lang niet alles) bekend.
In Nederland was men zelfs bezig met een andere benadering om het virus te remmen. Een aanpak die meer varianten tegelijk aan zou moeten kunnen, ongeacht eventuele mutaties binnen de groep.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... oef-mensen

https://www.scientias.nl/wat-gebeurt-er ... nfecteert/

https://www.scientias.nl/nijmeegse-onde ... weerstand/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Corona en in Nederland camperen?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

dedruivenplukker schreef:Uit bovenstaande link van het RIVM:

Besmettelijke periode: Nog niet volledig bekend. In ieder geval tijdens symptomatische fase waarna virus nog langer met PCR aantoonbaar kan zijn in de keel/feces.

Waar ik uit afleid: In ieder geval als je symptomen hebt en kan daarna ook nog aanwezig zijn.
Bij licht symptomen is naar mij idee lastig te zeggen wanneer de besmettingsperiode begint en eindigt.
Heb ik dat juist?
Ik werk dan wel in een ziekenhuis maar dan in de ICT ;-)

Wel weet ik van de implementatie van onze pcr apparatuur (ik ben altijd wel nieuwschierig wat apparatuur in onze omgeving opgenomen functioneel doet ;-) )dat hiermee zeer kleine hoeveelheden materiaal gekopieerd worden waardoor het aantoonbaar kan worden. (deze methode wordt ook bij b.v. forensisch onderzoek gebruikt als weinig materiaal beschikbaar is)

Groeten, Jeroen
in ombouw tot 4 persoons kampeerbus (ja, dat past echt): VW LT46, bj. 2003, L2H2, 2,8l AUH 158pk (MWM), voormalige rijdende werkplaats Gebr. van Kessel.
~~ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had...~~
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Corona en in Nederland camperen?

Bericht door Jan en Simonne »

Het is pre-symptomatisch al besmettelijk.
En wat de faeces betreft: het virus is aangetroffen in ons riool water.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Corona en in Nederland camperen?

Bericht door B1gcheese »

Zolang je niet in de stront gaat liggen is er dus niet zoveel aan de hand. Wat ik van virologen hoor is dat de besmettingen vrijwel uitsluitend door handcontact en aanhoesten worden overgebracht (althans dat is de huidige wetenschappelijke consensus). Met social distancing en veel handen wassen kom je dus al een heel eind. Stay at home.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Corona en in Nederland camperen?

Bericht door PE1OPQ Theo »

Jan en Simonne schreef:
do 26 mar 2020, 7:12
Het is pre-symptomatisch al besmettelijk.
En wat de faeces betreft: het virus is aangetroffen in ons riool water.
Das niet zo bijzonder hoor, alle virussen en bacteriën worden gevonden in het riool water.
Een simpel noro virus vind je ook altijd terug in het riool.

Theo
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Corona en in Nederland camperen?

Bericht door Marco Polo »

B1gcheese schreef:Zolang je niet in de stront gaat liggen is er dus niet zoveel aan de hand. Wat ik van virologen hoor is dat de besmettingen vrijwel uitsluitend door handcontact en aanhoesten worden overgebracht (althans dat is de huidige wetenschappelijke consensus). Met social distancing en veel handen wassen kom je dus al een heel eind. Stay at home.
Begin ondertussen aardig roestige handen te krijgen van al dat wassen :D
Tijd om eens wat te gaan smeren geloof ik.
Huid kan er niet echt meer tegen :-(
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Corona en in Nederland camperen?

Bericht door Dafluc »

Terug naar de openingsvraag. Hier het antwoord van de NKC: Klik.
Afbeelding
Gesloten