Valkenswaard krijgt camperplaats

Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door MonRoe »

Wij zijn zeker niet kieskeurig wat betreft camperplaatsen, staan vaak langs wegen en op gewone parkeerplaatsen. Ook de camperplaats in Kleve bij het station kennen we en vinden we op zich een rustige plek.

Maar we zijn de afgelopen tijd enkele keren in de omgeving van Valkenswaard geweest en daar wordt een 4 baans weg aangelegd naar Belgie toe. Dan is het een prima plek voor de winterperiode om een nachtje te staan, maar 's zomers hoef je echt niet je raam open te zetten.

En ja, die oordopjes gebruiken wij dagelijks, dus voor ons geen probleem, maar ze houden niet alles tegen ;-)
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Paul S
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 08 jun 2014, 10:46

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door Paul S »

trevE schreef:
zo 10 nov 2019, 9:08
Een heel mooi initiatief om in ons mooie Valkenswaard een camperplaats te realiseren.
Ook dat het idee omarmd word door de gehele gemeenteraad.
Alleen de locatie lijkt mij en ook gezien de reacties van andere camperaars hier in de buurt hiervoor niet geschikt.
Onderstaande mail heb ik naar een van de initiatiefnemers gestuurd.
Ik ben benieuwd naar zijn reactie.

trevE….Evert

Beste Jos,

onlangs las ik over plannen om een camperplaats te realiseren op een stukske "niemandsland" in Valkenswaard.
Een heel lovenswaardig initiatief.
Maar is het plan wel goed doordacht?
Is de locatie wel geschikt?
Zijn er geen betere alternatieven in ons mooie Valkenswird?
Ik "camper " inmiddels een kleine 20 jaar en zou je vrijblijvend wat meer informatie willen geven en eens met je willen brainstormen om Valkenswaard meteen goed op de kaart te zetten met een camper locatie welke een visitekaartje voor Valkenswaard zou kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,
Een oud buurtgenoot
Hoi Evert,
Goed dat u dit bericht verstuurd aan een initiatiefnemer.
Valkenswird heeft inderdaad veel mooiere plekken voor een cp.
Succes.

Beste mede forumleden, dit is geen kritiek op dat er een camperplaats bij komt, maar het is echt de verkeerde plek, mensen die in de omgeving wonen zullen dat volgens mij redelijk goed kunnen beoordelen.
De mensen in Valkenswaard hebben meer dan 30 jaar moeten wachten tot dat deze weg de N69 uit hun centrum wordt verlegd, omdat de hoeveelheid verkeer niet meer leefbaar is, en daar wil men een cp gaan maken, dat lijkt mij niet verstandig.

Daarom ondersteun ik het initiatief van Evert, zodat er wel een cp bij komt in Valkenswaard, maar op een geschikte locatie.
Problemen bestaan niet, er zijn alleen maar oplossingen
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door Gino608D »

Zo slecht is de plek ook weer niet hoor. We moeten niet overdrijven. Aan die weg staan ook gewoon huizen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
trevE
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 19:35
Locatie: De Kempen

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door trevE »

Ben je vergeten Gino waarom de N69 verlegd gaat worden?
Ik wil het hier wel een keer hier neerzetten:
Dit is omdat het langs deze weg al meer dan 30 jaar niet meer leefbaar is met het steeds drukker wordende verkeer.
Er zijn in en rondom Valkenswaard nog voldoende, veel mooiere, plekjes om een camperplaats te realiseren.
Ik heb al de toezegging van twee andere forumleden uit de buurt om samen op te trekken.
Vanmorgen nog een rondje Valkenswaard/Dommelen gewandeld en ben toen al 3 betere locaties dichter bij het centrum tegengekomen, en er zijn er nog veel meer.
We gaan gewoon eerst eens een goed gesprek aan met de initiatief nemers om elkaars standpunten uit te wisselen.
Ik krijg net op de mail dat Jos Peters (initiatiefnemer en gemeenteraadslid) mij hierover gaat bellen.
Dus wordt vervolgd.

Groet,
trevE….Evert
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door Jan en Simonne »

Dankjewel Evert, voor je inzet! :thumbup:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door Gino608D »

Ik ken de gehele problematiek wel en er zijn best betere plekken te vinden, maar om het nu compleet waardeloos te noemen.... In de Duitsland aan de Rijn sta je ook vaak dicht tegen een spoorlijn aan. Het hangt van de persoon af hoeveel last je ervan hebt.

Ik zou de locatie inderdaad wat dichterbij het centrum zoeken .
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door hurktoilet »

Geluid is inderdaad zeer persoonlijk. Sprak ooit een kermisexploitant die vanwege geluidsnormen ergens geen huis mocht bouwen. Begreep hij helemaal niets van: ,,Meneer, mijn wieg stond onder het reuzenrad.''
Plekje dichter bij centrum (liefst aan de rand van) heeft in ieder geval het voordeel dat middenstand en horeca er waarschijnlijk meer voordeel van hebben.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door Gino608D »

Die middenstand kan wel een impuls gebruiken, want een kwart van alle winkels staat leeg. Ik denk alleen dat ze dat met een camperplaats niet goed gaan maken.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door DiffRental »

Ben het er ook wel mee eens dat er mooiere locaties zijn maar beter daar als nergens.
Tis ook maar net hoe je een camperplaats gebruikt, ik zie zo'n plek als een (slaap) parkeerplaats en een plek waarvan je een wandeling of fietstocht start.

Ons huis staat ook langs een drukke weg waar om 5 uur de vrachtwagens langskomen, voor mij zou het dus een thuis gevoel geven. :-B
Groeten Peter
Gebruikersavatar
tobo01
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 20 dec 2019, 18:40

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door tobo01 »

Hoe staat het inmiddels met dit initiatief?

Ik ben een camperaar uit Dommelen en woon op loopafstand van deze plek.

De hele nieuwe N69 zou geluidsarm worden aangelegd. Ik weet niet welk plekje het precies moet worden, maar het lijkt me een haalbare kaart. Ook de scouting heeft daar zijn terrein, en daar zal toch ook wel rekening worden gehouden met de overlast.
Knaus Sky TI 650 MF Silver Selection
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door Gino608D »

Ik heb niks meer vernomen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
trevE
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 19:35
Locatie: De Kempen

Re: Valkenswaard krijgt camperplaats



Bericht door trevE »

Eind vorig jaar heb ik samen met Rob (Roze) bij mij thuis aan tafel gezeten met gemeenteraadslid Jos Peters.
We hebben uitgebreid met elkaar gesproken over de mogelijk en de onmogelijkheden in Valkenswaard om een camperplaats te realiseren.
In dit gesprek hebben Rob en ik nieuwe suggesties aangedragen voor een, ons inziens, betere locatie in Valkenswaard.
De heer Peters zou deze meenemen in zijn overwegingen en hier t.z.t. op terug komen.
Hij zou ook nog in gesprek gaan met andere mensen die net als wij gereageerd hadden op zijn plannen.
Tot nu toe niets meer vernomen of iets gelezen over een nieuwe camperplaats, het initiatief ligt bij de gemeente en is daar ook omarmt.
Nu is het wel zo dat de nieuwe N69 pas eind 2021 opgeleverd gaat worden.
Ik ben benieuwd of wij nog verder betrokken worden in het verdere verloop van dit initiatief.

Groet,
trevE....Evert
Plaats reactie