boetes in Zeeland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: boetes in Zeeland



Bericht door B1gcheese »

In principe mag je tegenwoordig overal overnachten, tenzij de APV anders bepaalt. Helaas is dat in de meeste gemeenten nog het geval, maar er zijn inmiddels gemeenten waar het verbod uit de APV is geschrapt. Maar goed, in Zeeland dus niet. Dan ben je aangewezen op een camping, ze zien je al aankomen in het hoogseizoen als je één nachtje wilt komen staan zonder reservering. De camperplaatsen staan meestal ook snel vol of je betaalt je scheel.

We laten Zeeland daarom meestal links liggen, we zijn er in de afgelopen jaren één keer geweest. CP bij Zierikzee geloof ik. Ik ga in het hoogseizoen liever naar Duitsland, waar ze eerder een folder van de plaatselijke VVV onder de ruitenwisser stoppen dan een proces-verbaal :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: boetes in Zeeland



Bericht door javanes »

B1gcheese schreef:
za 17 aug 2019, 20:29
In principe mag je tegenwoordig overal overnachten, tenzij de APV anders bepaalt. Helaas is dat in de meeste gemeenten nog het geval, maar er zijn inmiddels gemeenten waar het verbod uit de APV is geschrapt.
Noem er eens eentje waar het wel mag :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: boetes in Zeeland



Bericht door twente1946 »

Aardy schreef:
za 17 aug 2019, 19:15
Zo langzamerhand kan iedere camperaar weten dat je niet mag overnachten op een parkeerplaats niet zijnde een camperplaats.
Het mag ook niet langs de kust, nergens, ook niet op Walcheren of Schouwen enz.
Het mag ook niet in een caravan of een tent.
Caravanners zouden ook graag gratis overnachten.
Zijn ook nogal eens zelfvoorzienend.

Ga je zomaar ergens staan dan riskeer je een boete. Jammer dan!
Eigen schuld.

Ik, Zeeuwse, ga me echt niet zitten schamen omdat er gehandhaafd wordt.
Als dat niet gebeurde zou dat bij bewoners van bepaalde gebieden behoorlijk wat ergernis kunnen opleveren omdat ook camperaars zich niet altijd netjes gedragen :wink:

Langs de kust vind ik het zelfs ergerniswekkend als er overnacht zou mogen worden.
Sommige kampeerders zouden dan ongegeneerd een dag of 4 blijven staan.
Nu heeft iedereen kans om ook een dagje te staan. Wel vroeg uit de veren; nadeel :mrgreen:

Ik vind het te gemakkelijk om handhaving te veroordelen.
Er zijn mensen, die dat toejuichen!
mooi verwoord
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: boetes in Zeeland



Bericht door hurktoilet »

javanes schreef:
za 17 aug 2019, 21:17
B1gcheese schreef:
za 17 aug 2019, 20:29
In principe mag je tegenwoordig overal overnachten, tenzij de APV anders bepaalt. Helaas is dat in de meeste gemeenten nog het geval, maar er zijn inmiddels gemeenten waar het verbod uit de APV is geschrapt.
Noem er eens eentje waar het wel mag :wink:
Hollands Kroon in de kop van Noord-Holland. Ik meen dat Martin Slingenberg er nog een paar weet, maar die heb ik even niet paraat.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: boetes in Zeeland



Bericht door javanes »

Ik heb de pdf file (2018) van Martin :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: boetes in Zeeland



Bericht door B1gcheese »

Waarom vraag je dan naar de bekende weg? In de PDF van Martin staan er waarschijnlijk nog wel een paar. En hopelijk komen er steeds meer gemeenten die het verbod uit de APV schrappen. Martin doet daar keihard zijn best voor. En hij komt ook uit Zeeland nota bene.

Ik snap niet waarom in Duitsland en gemeenten als Hollands Kroon dit geen probleem is, en dit in Zeeland zal leiden tot wantoestanden.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: boetes in Zeeland



Bericht door Sjaak en Marja »

Ook wij hebben afgelopen zomer bezoek gehad van handhaving.
Niet in Zeeland, maar in het "gastvrije", Brabantse land.
Tijdens de 4 Daagse stonden wij 10 jaar op rij op de openbare parkeerplaats onderaan de Maas in Cuijk.
Nooit problemen gehad, wel eens een praatje met een agent over hoe het ging en dat het allemaal zo leuk was enzo.
Totdat....afgelopen Juli...handhaving aan de deur...zaklicht, tweede zaklicht...
naar buiten gegaan en de "heren" fatsoenlijk te woord gestaan.
Gezegd dat we beiden behoorlijk wat hadden gedronken en dus echt niet weg konden.
Gezegd dat we fout waren, sorry...geef maar bekeuring...nee deden ze niet...
Netjes gevraagd waarom ze ons dan wakker hadden gemaakt....was ook niet goed.
Alles bij alles...gepraat, excuses aangeboden, hun in het gelijk gesteld en zo zijn ze weer vetrokken.
Wel kenteken genoteerd, voor als men ons nog eens zou tegenkomen :lol: :lol: :lol:
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: boetes in Zeeland



Bericht door AadenAnke »

Ik sta wel vaker een nachtje in Zeeland ook dit hoog seizoen al 2 keer.
Ik zoek van tevoren een plek voor de nacht uit! Ergens bij een flat gebouw waar veel parkeerruimte is. Na aan de kust gestaan te hebben rond 21 uur vertrek met camper slaap klaar. Aan gekomen op de overnachting plek wagen parkeren laatste gordijnen dicht en uitstappen. Rond maken en als we terug komen het maandje in.
2 jaar terug achter de boulevard in Vlissingen stonden we. Hapje buiten de deur gedaan was gezellig en besloten ach we zijn niet voor 12 uur terug we gokken het erop en blijven slapen. Zo gezegd zo gedaan. De andere ochtend een uur of 1/2 9 ik sta lekker buiten in het zonnetje " goedemorgen meneer" ( jahoor handhaving) u stond hier gisteren ook al heeft u hier vannacht geslapen JA mag niet hè meneer de collega's uit de nachtdienst van de politie hebben het ons door gegeven. Hoelang denkt u te blijven? Wel in Zeelend nog 1 nacht morgen naar huis en dan een late dienst doen. Oké ik zal het doorgeven aan de collega's! We zijn die avond om 1/2 11 maar huis gereden (70 minuten) hebben die avond een paar politie wagens voorbij zien komen over en weer gegroet maar werden niet aan gesproken. Denk dat ze me die nacht ook gewoon hadden laten slapen.
Wat ik wel altijd doe voor mezelf even de bezem over de plek waar ik ga staan. Prullenbak prop ik niet vol! Ga niet naast de camper zitten e.d. Als ik soms zie hoe een plek wordt achter gelaten, snap ik dat je dat als gemeente niet wil kort om ik denk dat het het zelfde is als thuis als er niemand klaag kan je wel een jaar voor de deur staan met je camper. Klaagt de buurman staat de wijkagent vaak nog de zelfde dag op de stoep om uit te leggen dat het Max 72 uur is bla bla. Ja en wees eerlijk als je aan de kust woont en het staat eervol met campers waar je helemaal niets mee hebt. Zou je het dan niet snel zat zijn? Dus niet opvallen zeker geen troep maken en als je weg ben moet de plek eigenlijk opvallen van netheid wij gaan binnen kort weer gewoon gezellig een nachtje in Goes staan, bij familie die een appartementen complex wonen. Met een slok op in bed rollen en ontbijt staat klaar als wakker wordt :-B

Gr. Aad
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: boetes in Zeeland



Bericht door lassche »

Vorig zomer 2 dagen in Zeeland geweest met de camper. Dat was de eerste en ook meteen de laatste keer.

Ik vond het een afknapper, wij zijn de Franse westkust gewend. Na 2 dagen dan ook doorgereden naar de Opaalkust.

Is trouwens maar zo'n 2 uur rijden vanaf Zeeland. Wat een verademing!
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1107
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: boetes in Zeeland



Bericht door WiSpi »

Dit is voor ons ook de reden om niet naar Zeeland te gaan.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
roma
Berichten: 4520
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: boetes in Zeeland



Bericht door roma »

Op Zeeuwse campings betaal je de hoofdprijs. Zeeland? Ik kom er nooit meer.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: boetes in Zeeland



Bericht door javanes »

Daarom is het hier in de zomer zo rustig. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1790
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: boetes in Zeeland



Bericht door doov »

Ik vind die boetes niet meer dan terecht.

Je moet je gewoon aan de snelheid houden.
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: boetes in Zeeland



Bericht door freddorr »

Hoe hard mag je dan als je slaapt?
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Plaats reactie