Wildstaan, gratis overnachten etc.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Becosemsaida
Berichten: 206
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 12:54
Locatie: Portugal

Wildstaan, gratis overnachten etc.



Bericht door Becosemsaida »

Omdat alles veranderd en niet altijd word gepubliceerd vraag ik het maar even voordat ik een rijs ga plannen......

Kan je in NL gewoon wild staan/ vrij parkeren/ overnachten etc. etc.? Hoe werken de wetten? Ik sta niet op campeerplaatsen of andere verplichte plaatsen en doe dat alleen als het niet anders kan. Dus ik ben een rijsje aan het plannen om van PT naar DE te rijzen zonder op campings te gaan staan. Het leukste is natuurlijk dat ik rustig kan slapen en niet door oom agent word gewekt!!! Via de app kan ik wel mijn tanks legen en vullen maar krijg daar niet de info over de overnachting.

Bedankt

Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wildstaan, gratis overnachten etc. etc.



Bericht door B1gcheese »

In NL mag je volgens de landelijke wet overnachten in je camper als je er mag parkeren. Maar helaas kennen de meeste NL gemeentes een verbod op overnachten in de gemeentelijke APV. Dus in het algemeen kun je haast nergens overnachten in Nederland, tenzij op een camperplaats. En die zijn er ook te vinden, ook gratis.

Meer uitleg vindt je op deze site, met een up-to-date overzicht van de regels per gemeente: https://camperpunt.nl/apv-bepalingen-camper/
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wildstaan, gratis overnachten etc. etc.



Bericht door AadenAnke »

Gewoon op de juiste plek gaan staan. Zelfs in het Zeeuwse van te voren een plek uit zoeken parkeerplaats van een flat of zo. Van te voren alles in orde maken dan de camper parkeren ff rondje gaan lopen instappen en gelijk gaan slapen. Niet bij elkaar gaan staan en zorgen dat je niet opvalt.

Gr. Aad
Plaats reactie