Camperplaats Wapenveld

janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door Jan en Simonne »

Die Recron moet eens ophouden met hun gezeur.
Die laten overduidelijk blijken, dat ze niet weten, waar ze over praten.

En nee Jan, camperplaatsen verdwijnen wel degelijk, omdát dit soort plaatsen wordt aangeboden.
Dus die dooddoener "je hoeft er niet te gaan staan" dekt de lading absoluut niet, want er blijft steeds minder over.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door Jan en Simonne »

Dat er een behoefte is, ben ik helemaal met je eens.
Twee derde van alle camperaars maakt (meer of minder vaak) gebruik van een dergelijke plaats.
Maar die ene derde, die overblijft zal er nooit heen gaan.
Dat zijn toch best veel campers.

Ook als er een cp wordt opgeheven en er z'n ding voor in de plaats komt, zal die laatste groep er niet heen gaan.
Dan komen die gewoon niet meer in die gemeente en zoekt zijn heil ergens anders.
Dat is dus de denkfout van de recron, die denken nog steeds, dat ze die groep dan toch op die plaatsen zien en dat is gewoon niet waar.
Het zijn twee totaal verschillende doelgroepen, maar dat schijnen ze maar niet te snappen.

En dat is het probleem.
En dat wordt in Nederland steeds groter.
Dus die kreet "je hoeft er niet te gaan staan" roept eigenlijk gelijk de vraag op "waar dan wel?".
Want die luxe plaatsen breiden zich alleen maar uit, ten koste van de "gewone, simpele" cp.

En ja, natuurlijk, iedereen mag zelf uitmaken, hoe hij zijn camper wil gebruiken, maar waarom wordt er dan voor mij wel bepaald, hoe ik de mijne mag gebruiken?
Domweg door het sluiten van "mijn" camperplaatsen?

Daar heb ik echt een probleem mee.
Dat lijkt mij erg veel op "jouw vrijheid begint, waar de mijne eindigt".
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door Jan en Simonne »

janmetdoka schreef:
za 22 jun 2019, 15:17
Jan en Simonne schreef:
za 22 jun 2019, 14:47
....Dus die kreet "je hoeft er niet te gaan staan" roept eigenlijk gelijk de vraag op "waar dan wel?"....


....Dat lijkt mij erg veel op "jouw vrijheid begint, waar de mijne eindigt".
Daarvoor dan mijn excuses. Ik wilde je er niet mee voor het hoofd stoten.

Ik ben bang dat het antwoord op jouw vraag zal moeten zijn: "Steeds meer in het buitenland." Tenminste, als je niet van een recreatieondernemer afhankelijk wilt zijn, want die zien kennelijk geen brood in eenvoudig en goedkoop.
Het is niet persoonlijk naar jou bedoeld Jan, sorry als dat zo over kwam.

Maar deze discussie is natuurlijk hier al vaker voorbij gekomen en dit is dan altijd het antwoord, dat gegeven wordt.
Maar als ik dan mijn vragen stel, blijft het stil aan de overkant.

Maar echt, als iedereen dan de vrijheid moet hebben zijn camper zo te gebruiken als hij zelf wil, hoe komt het dan dat "onze" mogelijkheden steeds verder worden beperkt?

Ja, natuurlijk wijken al een groot aantal mensen uit naar het buitenland, maar ik vind toevallig Nederland ook heel erg mooi.
En ik wil niet altijd zo'n eind rijden.

Vandaar dus...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door TestCase »

Helemaal mee eens @Jan en Simonne.
Nu zijn wij van die nieuwkomers maar wij hoeven dat ook allemaal niet. Gewoon ergens gaan staan, we redden ons wel. Die douche /toilet etc. gebruiken we toch niet. Als ik ergens voor water en lossen moet betalen, prima. Maar dat is alles wat ik nodig heb.
Met dit beleid in NL wordt je inderdaad gedwongen op zo'n camping te gaan staan of je vlucht naar het buitenland.
(Helaas werkt de NKC aan dit glamping beleid mee.)

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door henk en lila »

De Jumbo, Aldi en plaatselijke horeca zijn nu eenmaal geen lid van de Recron.
Gelukkig past mijn stramme lijf nog steeds in ons onopvallende busje waarmee wij 80% van de nachten vrij staan en soms op een camperplaats met douche of camping of zwembad. Tenzij we een fris riviertje tegen kwamen aan het eind van onze wandeling.
NB. ik begrijp dat dat voor "witte dozen" iets moeilijker ligt. :angel:
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door Camperaapje »

MonRoe schreef:
za 22 jun 2019, 12:38
Camperaapje schreef:Ik ben bang dat "we" ons zullen moeten conformeren...de nieuwe generatie camperaars heeft behoefte aan dit soort camperplaatsen....
waarom moeten wij, de oude generatie camperaars, ons aanpassen? ik merk dat het steeds moeilijker wordt om een eenvoudige, goedkope of gratis camperplaats te vinden waar je gewoon simpel een nacht kan gaan staan. En inderdaad kan komen en gaan wanneer je wilt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geloof mij...ik wil dat ook niet, maar het lijkt! niet tegen te houden. Precies om wat je zegt: ik merk dat het steeds moeilijker wordt om een eenvoudige, goedkope of gratis camperplaats te vinden waar je gewoon simpel een nacht kan gaan staan
Wij zoeken ons soms ook suf naar de plekjes waar je gewoon zonder voorzieningen kan staan en waar we lekker de natuur in kunnen.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8253
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door hurktoilet »

henk en lila schreef:
za 22 jun 2019, 16:42
NB. ik begrijp dat dat voor "witte dozen" iets moeilijker ligt. :angel:
Heb een rode bus, geen witte doos. Die letters Pössl kan ik nog wel wegmoffelen, maar ik vrees dat mijn fietsendrager me verraadt :bang:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door de Jonckheer »

En dus rijden wij steevast de grens over want niet alleen is Nederland qua camperplaatsen voor grote campers maar matig bedeeld, het is ook nog eens idioot duur allemaal. Nee, wij zoeken ons heil wel in Duitsland met zijn vele prettige en betaalbare grote, vaak gemeentelijke camperplaatsen. Daar kan het dus wel! Tel daarbij het goedkopere tanken, de goedkopere boodschappen en (veel) goedkoper uit eten gaan en je hebt al 4 redenen om Nederland uit te rijden. :mrgreen: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door bertkuip »

Camperaapje schreef:
za 22 jun 2019, 10:53
Ik ben bang dat "we" ons zullen moeten conformeren...de nieuwe generatie camperaars heeft behoefte aan dit soort camperplaatsen....
Heerlijk om zo af en toe zo'n camperplaats te kunnen gebruiken. We hebben 30 jaar camperen achter de rug en het ouder worden betekent helaas ook dat het lichaam op iets meer comfort prijs stelt. Dat "de markt" daar op inspeelt is toch logisch? Ons valt op dat juist dit soort plaatsen in een mum van tijd vol zijn en blijven! We zijn kennelijk niet de enigen.
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door TestCase »

Ik zeg niet dat het niet mag, vrijheid blijheid, misschien doe/moet ik over 10 jaar wel mee. Waar het om gaat is de keuze mogelijkheid. De simpele plekken verdwijnen en er is straks dus geen simpele keuze meer, alleen nog luxe keuze.
Nou is bijv. Denemarken een duur land maar ik sta al 20 nachten simpel en niet op luxe plekken, het kan dus wel. In NL zit o.a. de gemeentewet in de weg en de Recron maakt daar voor zijn leden handig (mis/ge)bruik van.

//Kees.


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camperplaats Wapenveld



Bericht door Kroppie »

wat hebben we het toch zwaar met een camper, heb je zo,n duur ding, gaan alle goedkope plekkies weg, en mag je niet meer staan waar je wil, errug he, het zou verboden moeten worden (dat zeuren bedoel ik dus).

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie