Welke waddeneilanden bezoeken met de camper?

alke
Berichten: 6
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 16:05

Welke waddeneilanden bezoeken met de camper?



Bericht door alke »

Ik zou graag in juni de wadeneilanden bezoeken met de camper weet iemand welke je met de camper kan bezoeken en welke de moeite zijn , waar neem ik de boot waar ook de camper op kan En welke eilanden zijn geschikt om te fietsen en als laatste vraag welke camperplaatsen zijn aan te bevelen en rustig
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: de wadeneilanden bezoeken met de camper weet iemand welke je met de camper kan bezoeken



Bericht door B1gcheese »

Al eens gedacht aan bijvoorbeeld de Duitse of Deense Waddeneilanden? Want het Waddengebied strekt zich verder uit dan alleen Nederland.
Wij vonden het Deense Rømø prachtig, en je kunt er met de camper zo naar toe rijden over een dijk. Geen boot of trein dus. En je kunt er ook nog eens met de camper het strand op, geweldig!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: de wadeneilanden bezoeken met de camper weet iemand welke je met de camper kan bezoeken



Bericht door 't Busje »

Texel is heel goed te doen met de camper. De andere eilanden zijn of lastig te bereiken of zelfs helemaal verboden voor auto's van niet-inwoners. Op alle eilanden kun je prima fietsen en kun je ook fietsen huren, als je als voetganger de boot neemt.
De bootverbindingen vanaf het vaste land zijn:
Den Helder - Texel https://teso.nl/nl/
Harlingen - Terschelling en Vlieland https://www.rederij-doeksen.nl/tarieven ... en-motoren
Holwerd - Ameland https://m.wpd.nl
Lauwersoog - Schiermonnikoog https://m.wpd.nl
Laatst gewijzigd door 't Busje op zo 28 okt 2018, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: de wadeneilanden bezoeken met de camper weet iemand welke je met de camper kan bezoeken



Bericht door Mickel Moen »

Terschelling en Ameland zijn naast Texel ook prima met de camper te doen, maar wel overnachten op een camping. Wij hebben zelf al diverse keren op camping De Kooi op Terschelling gestaan.

Afbeelding

Vlieland en Schiermonnikoog kun je niet met de camper op. Toeristen morgen de auto niet meenemen.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Will
Berichten: 3531
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: de wadeneilanden bezoeken met de camper weet iemand welke je met de camper kan bezoeken



Bericht door Will »

Terschelling en Ameland zijn naast Texel ook prima met de camper te doen,
Als genoeg geld heb dan kan dat ik geloof rond de 250.- e de oversteek.
Wij hebben de camper op Lauwersoog neer gezet en pendelde voor drie keer 13.-e heen en weer drie dagen lang per persoon.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: de wadeneilanden bezoeken met de camper weet iemand welke je met de camper kan bezoeken



Bericht door Mickel Moen »

Tarieven 2018 Retour Terschelling

Camper (tot 6 m lang)
147,62 winter
118,10 daltarief zomer
155,00 zomer

Camper (6 - 8 m lang)
200,48 winter
160,38 daltarief zomer
210,50 zomer

https://www.rederij-doeksen.nl/tarieven ... en-motoren

Hoeveel iemand voor zijn reisdoel over heeft is niet aan ons om te beoordelen.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: de wadeneilanden bezoeken met de camper weet iemand welke je met de camper kan bezoeken



Bericht door 't Busje »

We zullen maar zeggen dat de Friese waddeneilanden (veel) duurder zijn dan het Noord-Hollandse en wat lastiger bereikbaar. De Friese eilanden zijn wel intiemer en anders dan Texel.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: de wadeneilanden bezoeken met de camper weet iemand welke je met de camper kan bezoeken



Bericht door Mickel Moen »

De overtocht is ook veel langer.

Maar wat zegt een prijs. Voor een heen en terug Grisslehamn Eckero, dat is van Zweden naar Aland (Finland) betaal ik nog geen €50 met mijn bus. Overtocht is even lang als naar Terschelling. Kun je dat vergelijken. Nee.
Er zit een totaal anders verdienmodel achter. Die boot van Grisslehamn naar Eckero dat is zo’n boot met een grote supermarkt mat drank parfum enz. Daar gaan voetgangers voor een paar € een dagje heen en weer.

Doeksen heeft een verplichte dienstregeling. Daar kun je van alles van vinden, maar het is wel een ingewikkeld dossier. Zie het verhaal met de EVT, voor wie op de hoogte is.

Als je met jouw camper naar Terschelling wilt, dan verdiep je je in de prijs en bepaal je of je dat er voor over hebt.

Je kunt de camper ook voor je huis of op de oprit laten staan. Kost niets.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Will
Berichten: 3531
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: de wadeneilanden bezoeken met de camper weet iemand welke je met de camper kan bezoeken



Bericht door Will »

Als je met jouw camper naar Terschelling wilt, dan verdiep je je in de prijs en bepaal je of je dat er voor over hebt.
Het gaat er niet om of je het er voor over heb, maar die eilanders willen simpelweg niet te veel verkeer op het eiland vandaar o.a.die hoge prijs.
Dus dat kan je respecteren of negeren en een hoge prijs betalen zodat je het typische rustige karakter van die eilanden te niet doet.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: de wadeneilanden bezoeken met de camper weet iemand welke je met de camper kan bezoeken



Bericht door Mickel Moen »

Will schreef:
zo 28 okt 2018, 23:30
........
Dus dat kan je respecteren of negeren en een hoge prijs betalen zodat je het typische rustige karakter van die eilanden te niet doet.

Mvrgr.Wil
Dat er met de tarieven een zekere regulering is met wat het eiland aan kan wat aantallen auto’s betreft kan ik mij iets bij voorstellen. Voor zover ik weet, geeft de rijksoverheid een concessie voor het vervoer naar de eilanden. Rederij Doeksen is daarin gewoon een commmerciele partij. Aan de gunning zullen voorwaarden en afspraken verbonden zijn. Zij moeten voor een dagelijkse dienstregeling zorgen. En dat is gelijk aan ander openbaar vervoer. De ene keer zit de bus vol en de andere keer zit er geen Kip in de bus.

Om nu te stellen dat iemand die met een auto of camper naar het eiland gaat het rustige karakter te niet doet is wel een hele boute stelling. Is het sowieso niet zo, dat je zodra je aan het verkeer deelneemt de drukte toeneemt? Waar je ook bent?

Overigens zetten de meeste mensen hun auto of camper zodra ze op Terschelling zijn op de camping en nemen voor de rest hun eigen fiets mee of huren er een.

O, Ja. Wie begon hier eigenlijk over de kosten?
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
alke
Berichten: 6
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 16:05

Re: Welke waddeneilanden bezoeken met de camper?



Bericht door alke »

Het gaat mij totaal niet om wat het kost , maar toch is het leuk dat wie de prijs kent er ons over informeert ook dat is info die bruikbaar is ,het gaat mij gewoon waar is er een rustige camperplaats met water stroom en plaats om het toilet cassette te ledigen wie heeft waar gestaan en hoe was het er ) voor de rest staat mijn camper er om er te slapen en genieten , en al de rest wat wij wille is fietsen liefst op voorziene fietsroutes .ik zie dat er ook zijn die de Duitse en Deense Waddeneilanden aanraden , maar dat zou mijn volgende vraag geweest zijn want het is de bedoeling twee dagen op 2 Nederlandse Waddeneilanden te verblijven dan naar de Duitse en Deense te gaan , maar ik vind van zowel de Duitse en Deense geen fietsroutes , noch info , ook als daar iemand geweest is en er info over heeft is deze welkom , en aan iedere vakantie zijn kosten , maar toch is het leuk dat wie de prijs kent er ons over informeert ook dat is info die bruikbaar is . ik wil alvast iedereen die de moeite neemt om info te even bedanken
Frankia FF2

Re: Welke waddeneilanden bezoeken met de camper?



Bericht door Frankia FF2 »

Waddeneilanden zijn populair en drukbezocht.
Juni en rust gaat niet helemaal samen, filefietsen enz.
Ga je in juni, dan is het ook raadzaam vooraf een camperplek te reserveren.

Buiten (hoog)seizoen om komen de eilanden meer tot zijn recht.
Persoonlijk vind ik Texel, Terschelling, Schiermonnikoog, Vlieland in die volgorde :) de mooiste eilanden.
Qua landschap divers, ieder eiland heeft zijn geheel eigen sfeer.
En allemaal volop fietspaden, Texel en Terschelling heeft ook meer bossage, prettig bij veel wind of minder weer.
Schiermonnikoog heeft het breedste strand van Europa, en goed met de fiets te doen, eindeloze vlakte prachtig!
Vlieland langgerekt, een duineneiland, wat minder gevarieerd.
Op Texel vind ik de Sluftervallei camping (de Cocksdorp) een mooie plek.
Je staat er met de camper in de duinen, buitenkant van de camping, rustig gelegen.
Fazanten voor je deur. :wink:

Groet Lia
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Welke waddeneilanden bezoeken met de camper?



Bericht door 't Busje »

Voor Texel heb je aan twee dagen naar mijn mening niet genoeg. Wij hebben er eind september op campings gestaan: De Robbenjager bij de vuurtoren en Vekabo camping Tienhoven, midden op het eiland. Bij allebei hebben we twee nachten gestaan.
Vanaf de Robbenjager kun je een heel leuke dagtocht naar Vlieland maken met de Vriendschap.
Voor Terschelling en Ameland zou je elk twee dagen uit kunnen trekken en voor Schiermonnikoog één dag. In juni is het broedseizoen en dan zijn grote delen van de eilanden niet toegankelijk.
Houd er met fietsen rekening mee dat je altijd tegenwind hebt en dat het meestal harder waait dan je denkt.
Op Terschelling zijn wij wel geweest, maar niet met de camper. Ik zou de camper in Harlingen laten staan en een hotel of B&B op het eiland nemen.
Voor Ameland kun je bijvoorbeeld staan in Foswert of op de camperplaats van Hogebeintum. Je kunt ook je camper in Holwerd parkeren en 's avonds naar een camperplaats rijden.
Bij Lauwersoog zijn enkele camperplaatsen en campings, waarvandaan je gemakkelijk de boot naar Schiermonnikoog kunt nemen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
alke
Berichten: 6
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 16:05

Re: Welke waddeneilanden bezoeken met de camper?



Bericht door alke »

ik wil alvast iedereen die de moeite neemt om info te geven bedanken , tips en info blijven welkom
Plaats reactie