Met camper langs de weg

johny89
Berichten: 15
Lid geworden op: di 27 dec 2016, 15:26

Met camper langs de weg



Bericht door johny89 »

Hallo,
we zijn eigenlijk redelijk nieuw in de camper wereld en ben nog wat onzeker over enkele dingen.
Zoals het slapen langs de weg. We zouden bv dit weekend naar Breskens gaan, gewoon vrijdag aankomst en zaterdag vertrekken terug. Maar weet niet of je zomaar langs de weg mag overnachten daar of elders.
En hoe weet je of het toegelaten is.
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 1248
Lid geworden op: do 05 nov 2009, 20:00
Locatie: Kloosterzande - Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Met camper langs de weg



Bericht door Luc & Chris »

Welkom in Zeeuws-Vlaanderen!

Ga er maar vanuit dat overnachten langs de kant van de weg nergens mag in Nederland, tenzij op officiële camperplaatsen en/of campings. In Breskens zou ik nooit of te nimmer zomaar langs de kant van de weg overnachten en dan nog vooral niet in dit seizoen. Je zal daar ergens naar een camping moeten gaan, er zijn er wel een paar met (dure) camperplaatsen voor de camping trouwens.

Er zijn wel heel veel andere (gratis of niet) plaatsen waar het wel mag.
In België kan en mag je zomaar 24 uur op een parkeerplaats overnachten, behalve als de plaatselijke overheid het verboden heeft.

Waar kan je deze informatie allemaal vinden? Heel simpel: campercontact.nl of via fora.
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Meer lezen over ons? Hier klikken.
Gratis camperplaats in Zeeuws-Vlaanderen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Met camper langs de weg



Bericht door de Jonckheer »

De uitzondering zijn de parkeerplaatsen langs de snelwegen, daar mag je overnachten, altijd. Of je dat wilt is vers 2 maar het mag wel.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Met camper langs de weg



Bericht door javanes »

Hier kun je o.a. camperplaatsen vinden:
https://www.campercontact.com/nl/nederl ... eAscending

Het zogenaamde wildkamperen kost je een boete van €140,- + administratiekosten.
En daar wordt aan de kust redelijk veel op gecontroleerd. Kun je midden in de nacht nog ergens een plek gaan zoeken. Op een camping moet je dan ook niet meer zijn.
Dus wordt het ergen weggestopt in de polder. Maar ook daar weten ze je soms nog te vinden.

En als je toevallig van plan was om langs de Panoramaweg aan de Schelde in Breskens te gaan staan dan kun je dat ook vergeten. Daar mag je nog max. 1 uur staan.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
johny89
Berichten: 15
Lid geworden op: di 27 dec 2016, 15:26

Re: Met camper langs de weg



Bericht door johny89 »

Bedankt voor de info. Dacht dat dit gewoon kon. Gelukkig eerst mijn vraag hier gesteld. Goedkope camperplaatsen in de buurt dan? Weet niet goed wat hier niet zover van ligt. (+-15 km dan max)
Zetten jullie dan op iedere camperplaats de camper pas? Ook voor 1 nacht?
Barreman
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 17 jul 2017, 15:51

Re: Met camper langs de weg



Bericht door Barreman »

Ja, tenminste zodanig dat het hoofdeinde van de bedden niet lager is dan het voeteneind.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Met camper langs de weg



Bericht door javanes »

johny89 schreef:
ma 30 jul 2018, 12:15
Weet niet goed wat hier niet zover van ligt. (+-15 km dan max)
Dus nog niet op campercontact in de link hierboven gekeken.
Vragen is prima, maar doe dan ook iets met de antwoorden. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Met camper langs de weg



Bericht door Kroppie »

als bij mij het hoofd einde lager komt dan het voeteinde dan draai ik mijn dekbed om en leg het kussen aan de hoge kant.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Met camper langs de weg



Bericht door Jan en Simonne »

Ik vind, als iemand aangeeft een beginner te zijn, dat we hier niet moeten gaan praten over overnachten langs de snelweg.
Straks doen ze dat een keer, worden overvallen en vervolgens valt iedereen dan over die mensen heen "want dat weet je toch, dat dat gevaarlijk kan zijn?"
Gewoon niet overnachten langs de snelweg dus.
Zoek op Campercontact en ga van de snelweg af.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
johny89
Berichten: 15
Lid geworden op: di 27 dec 2016, 15:26

Re: Met camper langs de weg



Bericht door johny89 »

javanes schreef:
johny89 schreef:
ma 30 jul 2018, 12:15
Weet niet goed wat hier niet zover van ligt. (+-15 km dan max)
Dus nog niet op campercontact in de link hierboven gekeken.
Vragen is prima, maar doe dan ook iets met de antwoorden. :wink:
Heb wel gekeken (waarvoor zeker dank) maar omdat ik de streek totaal niet ken had/heb ik totaal geen idee welke plaatsen waar zijn, en via de kaart (op de site) zie ik geen adressen en andere info. Ik probeer straks de app eens uit.


Voor het pas zetten gebruik ik oprijblokken? Of meerdere schaarkriks?
johny89
Berichten: 15
Lid geworden op: di 27 dec 2016, 15:26

Re: Met camper langs de weg



Bericht door johny89 »

Jan en Simonne schreef:Ik vind, als iemand aangeeft een beginner te zijn, dat we hier niet moeten gaan praten over overnachten langs de snelweg.
Straks doen ze dat een keer, worden overvallen en vervolgens valt iedereen dan over die mensen heen "want dat weet je toch, dat dat gevaarlijk kan zijn?"
Gewoon niet overnachten langs de snelweg dus.
Zoek op Campercontact en ga van de snelweg af.
Bedankt voor de tip, maar eigenlijk had ik wel al zoiets gedacht. De louche types die je hier ziet op de snelwegparkings (en in mijn buurt nog niet te spreken over de bijna dagelijkse partijen vluchtelingen.)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Met camper langs de weg



Bericht door de Jonckheer »

Wat kan, mits je geen hond hebt, is; ga parkeren waar het mag, doe alles dicht en ga slapen. Komt er een pet aan de deur reageer dan niet. Ze weten niet of er iemand in ligt of niet dus na enig kloppen gaan ze weg want wat moeten ze met een geparkeerde camper?
johny89
Berichten: 15
Lid geworden op: di 27 dec 2016, 15:26

Re: Met camper langs de weg



Bericht door johny89 »

Idd kan je dit doen. Zoals je zegt als je geen hond hebt. Heb een hond maar die vormt het probleem niet ;) denk dat het de kids zullen zijn die ons veraden. Nu ga straks de app testen misschien geeft dit een beter beeld.
johny89
Berichten: 15
Lid geworden op: di 27 dec 2016, 15:26

Re: Met camper langs de weg



Bericht door johny89 »

App geïnstalleerd. Helaas plaatsen slechts bij benadering te zien wegens geen nkc lid. Zien wel hoe we het doen misschien ter plaatse vragen. ;)
Plaats reactie