Camperplaats Den Haag

Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Camperplaats Den Haag



Bericht door TonenJolanda »

Zelfs columnist Sjaak Bral bemoeit zich met de discussie in Den Haag

4B01ABD1-525F-4D35-BD00-6E4953197A07.jpeg
4B01ABD1-525F-4D35-BD00-6E4953197A07.jpeg (196.26 KiB) 1288 keer bekeken
Groet, Ton
Gebruikersavatar
Fbapd
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 01 jun 2015, 20:32

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door Fbapd »

TonenJolanda schreef:Zelfs columnist Sjaak Bral bemoeit zich met de discussie in Den Haag

4B01ABD1-525F-4D35-BD00-6E4953197A07.jpeg
Een stuk naar mijn hart. Het klopt laten wij hopen dat dit stukje landelijke bekendheid krijgt als promotie voor camperplaatsen.

Misschien nog een aanvulling voor de gemeentebesturen. De stadbzoekers geven waarschijnlijk nog net iets meer uit dan de gimmiddelde camperaar.

Ik ga Den Haag bezoeken als er een goede CP is.

Frans


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
integraal
Berichten: 124
Lid geworden op: za 20 sep 2008, 20:28

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door integraal »

Fbapd schreef:
za 21 apr 2018, 9:33
Ik ga Den Haag bezoeken als er een goede CP is.
Kennelijk de column van Bral toch niet helemaal begrepen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door de Jonckheer »

Aardig stukje maar het rammelt aan alle kanten.
Hij heeft iets opgevangen over €50 per dag. Ja ja. Misschien gebeurt dat nog ooit als de geldontwaarding flink doorgaat en de pensioenen eindelijk weer worden geïndexeerd. Ja, de pensionado's in de VS en Canada hebben niet alleen geld maar ook een full size camper waar je hier vrijwel nergens mee terecht kunt en dan spreek ik wat dat laatste betreft uit ervaring. En dan is de mijne "maar" 12 meter en rijden er daar zat rond van 13 en zelfs 14 meter. Waarom? Nou, die mensen wonen er in en dan is een beetje ruimte wel lekker en bovendien is dat wonen hier ook al een mega probleem. Natuurlijk helpt het de woningnood oplossen als je het prima vind dat er in een camper kan worden gewoond want dan verkopen ze hun huis of zeggen de huur op en gaan in een camper lekker rondtrekken. Maar ja, dan zitten ze onder de radar en dat willen we niet he? :lol:
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8257
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door hurktoilet »

Hij heeft iets opgevangen over €50 per dag. Ja ja. Misschien gebeurt dat nog ooit als de geldontwaarding flink doorgaat en de pensioenen eindelijk weer worden geïndexeerd.
Voor wat het waard is, ook de directeur van de regionale vvv bij ons gaat van dat bedrag uit, al spreekt hij eerder van 50 tot 60... En inderdaad, er moeten natuurlijk wel bestedingsmogelijkheden zijn, dus in de stad haal je dat eerder dan op het platteland van Groningen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
integraal
Berichten: 124
Lid geworden op: za 20 sep 2008, 20:28

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door integraal »

En die regionale vvv is nog aan de voorzichtige kant volgens onderzoek uit Zeeland.

Volgens onderzoek uit 2011 zijn bijvoorbeeld voor twee Duitsers met een camper de uitgaven 49 euro per persoon per dag (exclusief kosten van de overnachting), betekent dat het bestede bedrag met overnachtingskosten per camper boven de € 100 uitkomt.
Bij de Vlamingen was dat in 2009 € 57. Nederlanders geven in het buitenland (cijfers 2013) gemiddeld € 63 per dag uit, in Noord-Europa stijgt dat bedrag naar € 102 per camper met twee personen.

En zoals Hurktoilet al schreef zullen de uitgaven in een stad, door bijvoorbeeld museumbezoek, meer horeca-gelegenheden, etc., hoger uitvallen dan op het platteland.

Dus geen gebral van Bral, de gemiddelde uitgaven per camper die Den Haag aandoet zullen dan, gelet op de onderzoeken van al enkele jaren oud, boven de genoemde 50 euro uitstijgen, en eerder richting de 80 - 100 euro gaan, de Duitsers zaten zeven jaar geleden al op een bedrag van boven de 100 euro.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door Bob Diesel »

Ja,ja
Er zijn er ook met minder
Oa Ik :wave:

Dus iets minder gebral :silent:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door Iveco4x4 »

aankomen op de CP, stoeltje naar buiten en zitten.
Geen krantje, geen biertje, geen eten geen ..... helemaal niets.
Ja zo kom je goedkoop dag één door maar dag twee en drie?
Je zal toch een keertje eten moeten (kopen) Een biertje (of iets anders) willen drinken misschien koffie?.
Wel lekker goedkoop, maar of ik dit nou zou willen.
De ene dag wat minder de andere dag wat meer maar €1500 per maand uitgeven tijdens het reizen lijkt mij heel voorzichtig.
Wat kost je diesel om mee te beginnen, aangenomen dat hij niet op lucht rijd. (Banden even niet meerekenen)
Die Bral bralde niet zomaar wat. :wink:
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door de Jonckheer »

Het gaat er over wat je in een stad uitgeeft en daar zal tanken niet in zijn mee berekent denk ik. Het zal wel een keer gebeuren dat er €50 op een dag wordt uitgegeven maar dat is in ons geval eerder uitzondering dan regel. Aangezien vele gepensioneerde camperaars maanden op pad gaan zal Bruin €50 of meer per dag niet kunnen trekken vermoed ik. Als je zoals wij soms 100 dagen weg zijn zou dat een slordige €5000 kosten? Nou, dan kan ik verklappen dat het zo ongeveer een derde daarvan in werkelijkheid is. En dan drink ik ook biertjes die ik dan wel eerst koop bij de Lidl of Aldi en daar geniet ik best wel van al zal dat wel te min zijn voor sommige anderen :lol: . Daarbij vind ik koken leuk en doe ik dat graag dus eten doen we in of bij de camper en bij uitzondering buiten de deur. Eigenlijk nooit in Nederland want de horeca is hier een beetje van het padje af met tarieven waar een paard spontaan de hik van krijgt. Zo waren we gisteren in Deventer waar in het centrum bij een gelegenheid €3,25 voor een kop cappuccino werd gevraagd. En dat heb ik er nou net niet voor over.

Als je denkt dat gewone toeristen veel meer opbrengen voor Den Haag dan campers heb ik een ander verhaal. Ik heb als touringcar chauffeur bij een vorige werkgever nogal wat toeristenritten gedaan naar Den Haag, Delft, e.d. Een rit door de stad o.a. langs het het Binnenhof, Mauritshuis, Vredespaleis en de ambassades. Hier en daar werd gestopt voor foto's waarna de meute weer instapte en de stad werd verlaten op weg naar de volgende stad. Opbrengst voor Den Haag: €0,0. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door Iveco4x4 »

de Jonckheer schreef:
zo 22 apr 2018, 7:57
Als je denkt dat gewone toeristen veel meer opbrengen voor Den Haag dan campers heb ik een ander verhaal. Ik heb als touringcar chauffeur bij een vorige werkgever nogal wat toeristenritten gedaan naar Den Haag, Delft, e.d. Een rit door de stad o.a. langs het het Binnenhof, Mauritshuis, Vredespaleis en de ambassades. Hier en daar werd gestopt voor foto's waarna de meute weer instapte en de stad werd verlaten op weg naar de volgende stad. Opbrengst voor Den Haag: €0,0. :lol: :lol:
Nee, dat denk ik niet. Dat heb ik ook nooit beweerd. We hadden het over camperaars,maar er staat wel een ijscokarretje voor het Vredespaleis. Die staat er echt niet voor de kat z'n vioolsnaren. :wink:
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door iSonic »

Ik denk dat de kern van dit forum niet representatief is voor de gemiddelde camperaar. Dus die 50 zou ook zomaar kunnen kloppen. Al lijkt het mij wat veel.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8257
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door hurktoilet »

Als je denkt dat gewone toeristen veel meer opbrengen voor Den Haag dan campers heb ik een ander verhaal. Ik heb als touringcar chauffeur bij een vorige werkgever nogal wat toeristenritten gedaan naar Den Haag, Delft, e.d. Een rit door de stad o.a. langs het het Binnenhof, Mauritshuis, Vredespaleis en de ambassades. Hier en daar werd gestopt voor foto's waarna de meute weer instapte en de stad werd verlaten op weg naar de volgende stad. Opbrengst voor Den Haag: €0,0.
Dat is nu net het probleem van die busreizen. Stoppen net lang genoeg bij een attractie om de passagiers een selfie te laten nemen en vertrekken weer. Dan hebben de mensen dus geen gelegenheid om iets uit te geven. Terwijl camperaars zelf uitmaken hoe lang ze ergens blijven: gewoon net zo lang als ze zin hebben. En naar mate ze het meer naar hun zin hebben, geven ze meer uit.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door Jan en Simonne »

Ik weet niet, wat jullie dan allemaal doen, als je met z'n tweetjes elke dag 100 euro spendeert.
Ik zou niet weten, waar dat aan op moest gaan.
Je pakt eens een terrasje, maar toch niet elke dag?
Je gaat eens uit eten, maar toch ook niet dagelijks?
Museumbezoek kan aardig aantikken tegenwoordig, maar ook dat doe je niet dagelijks.
Voor 1 week zou je dus €700, - uitgeven? :DD
Wij redden dat echt niet.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door de Jonckheer »

Iveco4x4 schreef:
zo 22 apr 2018, 9:01
de Jonckheer schreef:
zo 22 apr 2018, 7:57
Als je denkt dat gewone toeristen veel meer opbrengen voor Den Haag dan campers heb ik een ander verhaal. Ik heb als touringcar chauffeur bij een vorige werkgever nogal wat toeristenritten gedaan naar Den Haag, Delft, e.d. Een rit door de stad o.a. langs het het Binnenhof, Mauritshuis, Vredespaleis en de ambassades. Hier en daar werd gestopt voor foto's waarna de meute weer instapte en de stad werd verlaten op weg naar de volgende stad. Opbrengst voor Den Haag: €0,0. :lol: :lol:
Nee, dat denk ik niet. Dat heb ik ook nooit beweerd. We hadden het over camperaars,maar er staat wel een ijscokarretje voor het Vredespaleis. Die staat er echt niet voor de kat z'n vioolsnaren. :wink:
Behalve dan dat ijs, patat, e.d. echt niet de bus in komt. :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie