Camperplaats Den Haag

Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door MonRoe »

Het ligt er helemaal aan hoe je reist. Als wij een weekend naar Kleve/Goch gaan, kan het zomaar zijn dat wij dat weekend meer dan 300 euro uitgeven aan kleding, diesel, uit eten, boodschappen etc.

Vorig weekend naar het noorden geweest, spullen gekocht bij Jasicamp in Leek, getankt in Drachten, boodschappen gedaan in Drachten en onze camperramen laten blinderen in Gorredijk en daarna naar Heerde gereden waar we ook volop geshopt hebben en waar we een aanhanger gereserveerd hebben om te huren. In dit geval echt wel meer uitgegeven dan de 50 euro pp per dag.

Maar we hebben ook weekenden waar we alles van thuis meenemen en verder niets uitgeven. De weekenden waarin we onderweg veel uitgeven, zijn vaak ook kosten die je anders thuis zou maken, zoals boodschappen en kleding.

Maar als wij met vakantie zijn, dan gaat er echt geen 50 euro pp per dag doorheen.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door twente1946 »

de Jonckheer schreef:
zo 22 apr 2018, 7:57
Het gaat er over wat je in een stad uitgeeft en daar zal tanken niet in zijn mee berekent denk ik. Het zal wel een keer gebeuren dat er €50 op een dag wordt uitgegeven maar dat is in ons geval eerder uitzondering dan regel. Aangezien vele gepensioneerde camperaars maanden op pad gaan zal Bruin €50 of meer per dag niet kunnen trekken vermoed ik. Als je zoals wij soms 100 dagen weg zijn zou dat een slordige €5000 kosten? Nou, dan kan ik verklappen dat het zo ongeveer een derde daarvan in werkelijkheid is. En dan drink ik ook biertjes die ik dan wel eerst koop bij de Lidl of Aldi en daar geniet ik best wel van al zal dat wel te min zijn voor sommige anderen :lol: . Daarbij vind ik koken leuk en doe ik dat graag dus eten doen we in of bij de camper en bij uitzondering buiten de deur. Eigenlijk nooit in Nederland want de horeca is hier een beetje van het padje af met tarieven waar een paard spontaan de hik van krijgt. Zo waren we gisteren in Deventer waar in het centrum bij een gelegenheid €3,25 voor een kop cappuccino werd gevraagd. En dat heb ik er nou net niet voor over.

Als je denkt dat gewone toeristen veel meer opbrengen voor Den Haag dan campers heb ik een ander verhaal. Ik heb als touringcar chauffeur bij een vorige werkgever nogal wat toeristenritten gedaan naar Den Haag, Delft, e.d. Een rit door de stad o.a. langs het het Binnenhof, Mauritshuis, Vredespaleis en de ambassades. Hier en daar werd gestopt voor foto's waarna de meute weer instapte en de stad werd verlaten op weg naar de volgende stad. Opbrengst voor Den Haag: €0,0. :lol: :lol:
als touringcarchauffeur werkte u ook zeker voor 3,- per uur?? weet u wat een bus huren kost? busje voor 12 pers of 50 pers?? Ook van het pad af in Nederland, scholen doen dat dus hier in de buurt ook in het buitenland
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door Bob Diesel »

Die chauffeur van de 12 pers bus kost net zo veel als van de dubbeldekker 90 pers
En zo,n mini touringcar is niet veel goekoper :idea:
Ja ik weet wat het kost(te)

Maar die 50€ p,d :roll:
Wie het breed heeft laat het :?: :?: hangen
Kijk niet in andermans beurs :idea: :bang:
Wij gaan zelden ofnooit uit eten ,te duur voor te weinig en Elly heeft een dieet
Bij de wok volonte voor een €10€ in SP ,kan je kiezen en geel voor weinig ,zonder kruiden en toevoegingen mogelijk
Maar net asl J&S ,niet iedere week

De diesel word ,is de duurste post
In FR nu €1,369 de goedkoopste gisteren ,zelfs 1 van €1,61 gezien ::S ::S

Franse kaas en wijn rechtstreeks van de producent en dan grootverbruik :cheers:
Goedkoop en lekker ,bib van 10ltr ,goedkoper als 4 glazen in NL

Als ik het niet doe zo als ik al jaren doe, kan ik niet doen wat we graag doen :shh: snappie
Dus vraag niet hoe ,maar we doen het ,
Nico heeft het al uitgelegd :clap:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
integraal
Berichten: 124
Lid geworden op: za 20 sep 2008, 20:28

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door integraal »

Ik denk dat Monroe het volledig begrepen heeft waar de bedragen die in de onderzoeken worden vermeld voor staan.

En daar gaat het niet om de extra uitgaven die je zou maken tijdens een camperreis, en waarbij je wat je ook zou uitgeven als je thuis blijft, niet gaat meerekenen.

Neen, het gaat in de aangehaalde onderzoeken om alle uitgaven die je maakt tijdens een camperreis. Monroe heeft al wat dingen aangehaald, zoals accessoires voor je camper kopen, of gewoon onderweg nieuwe kleding inslaan. Of onderweg een aanpassing of reparatie aan je camper laten uitvoeren. Ja, en tanken zal altijd moeten gebeuren, dus ook die uitgaven zitten in het genoemde bedrag. En wat te denken van tolkosten, of uitgaven voor de ferry, en voor sommige landen bestaan ook nog steeds visumkosten.

Sommigen zeggen hier dat zij zelf nooit zoveel uitgaven hebben, wil ik best geloven, maar er zijn er genoeg die bijvoorbeeld drie weken op een luxe camping gaan staan en elke dag uit eten gaan en van terrasjes houden. Want in de onderzoeken wordt een gemiddelde genoemd, dus er zullen er zijn die minder uitgeven, en anderen zullen weer meer besteden.

Maar naast de dagelijkse boodschappen, de bezoekjes aan musea en bezienswaardigheden, het lid worden van bijvoorbeeld English Heritage of de Franse wijnboerenclub, of horecagelegenheden bezoeken zijn er natuurlijk wel meer uitgaven onderweg. Je koopt bijvoorbeeld kleding, gaat naar de wasserette of doet uitgaven voor persoonlijke verzorging. Zelf zijn we bijvoorbeeld al acht jaar in onze eigen woonplaats niet naar de kapper geweest, dat doen we “onderweg”. En dan hebben we ook nog vier kleinkinderen, dus daar wordt onderweg ook e.e.a. voor gekocht.

Maar er zijn vanzelfsprekend ook de verblijfs- en servicekosten onderweg op een camping, of op camperplaatsen, of wellicht parkeerkosten.

Ook lees ik regelmatig op het forum dat mensen onderweg met camper-pech te maken krijgen. Of nieuwe banden onderweg, al dan niet gedwongen, kopen. En als de camper onderweg gerepareerd moet worden, of wellicht weggesleept door de plaatselijke sleper, zijn dat toch ook uitgaven die voor het totaalbedrag in aanmerking komen. En dat kan aardig oplopen kan ik wel zeggen. Zo moest onze camper wegens motorpech tijdens onze laatste grote reis afgesleept worden over 60 km, daarna een taxirit van 200km door de taxiondernemer uit het dorp. Alles betaalt door de verzekering, maar de lokale bedrijven hebben dan toch extra inkomsten. Dus dat telt aardig aan voor het daggemiddelde.

En als je dan alles bij elkaar optelt kunnen de bestede bedragen toch aardig oplopen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door Bob Diesel »

Er kan toch echt niet meer uitgaan als er binnenkomt
Anders ben je een dubbeltje op z,n kant :bang:

En €50 pd is x30 €1500 netto

Weet je de aow bedragen :!:
Niet iedreen heeft/had een bedrijf of dure woning met overwaarde
Maar er zijn ook loonslaven ,met hypotheek ed

Leg dat eens uit aan iemand die geen modaal is :?:
En ook zorgverzekering eigenrisico enz enz heeft
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door FJM »

Integraal en monroe verwoorden het perfect.
Het gaat er niet om dat je €50 per dag moet gaan uitgeven... er zullen mensen zijn die dat bedrag makkelijk kunnen uitgeven en het nog niet eens in hun portemonnaie merken. En er zijn mensen die dat niet kunnen.
Moraal van het verhaal: men leeft en geeft uit naar draagkracht.
Mensen met AOW en een klein pensioentje geven wellicht minder uit dan die beruchte €50 pd, maar geven wel degelijk wat uit: de lokale ondernemer heeft daar baat bij. Je moet tenslotte toch eten en diesel verbranden om naar de volgende CP te rijden...
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door Bob Diesel »

Dus slaat dat bedrag p/d nergens op
Iedereen ,ook de niet camperaar spendeert geld
En iedereeen naar behoefte en inkomen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door de toren »

Wat een geneuzel als bob en ik samen gaan klopt het wel :) wij eten iedere dag uit en doen lekker inkopen weekje kost zo maar 1000 euro op vakantie incl diesel en dan laat ik de wintersport even buiten beschouwing dat kost nog ff meer . Dus dat gemiddelde zal best kloppen . Wij moeten het dan wel met 6 meter doen das dan wel weer jammer ^^.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door de Jonckheer »

Wat schrijft de man nu eigenlijk? Dat camperaars €50 per dag uitgeven wat ten goede komt aan de stad. Kijk, en dat klopt uiteraard van geen kanten want incidenteel zal er wel eens iemand €50 of meer op een dag uitgeven maar zeker niet elke dag. Uitgaven die je doet aan je camper doe je niet in Den Haag, wegslepen ook niet (hoop ik niet voor je!) en dus gaat het alleen over staangeld, boodschappen en een eventueel bezoek aan een museum, restaurant of terras. En dan zullen er maar weinigen zijn die in een week €350 hebben uitgegeven, nog afgezien van de vraag wat je in vredesnaam een week in Den Haag zou moeten doen. :lol: :lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door Iveco4x4 »

Je zal maar in de omgeving van Berkhout je vertier moeten zoeken. Wat was daar ook alweer te zien, oh ja "Het dorpje Berkhout ligt vlakbij het grote natuurgebied De Hulk. In de schaduw van de bossen grazen runderen en schapen op de weilanden." Zo hè, je kan daar koeien en schapen bekijken! Morgen meteen naartoe.(bron: Ontdek meer Berkhout - VVV Hart van Noord-Holland) :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3:
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door de Jonckheer »

Je gaat dan gemakshalve voorbij aan Hoorn waar heel veel te zien en te doen is, dit in tegenstelling tot idd Berkhout waar absoluut niks te zien en te doen is. :lol:
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door Iveco4x4 »

de Jonckheer schreef:
ma 23 apr 2018, 10:45
............Hoorn waar heel veel te zien en te doen is...........
de Jonckheer schreef:
ma 23 apr 2018, 8:41
nog afgezien van de vraag wat je in vredesnaam een week in Den Haag zou moeten doen. :lol: :lol: :mrgreen:
Ik vrees dat je in Hoorn en omgeving eerder bent uitgekeken dan in Den Haag met z'n paleizen, vele musea en verder :wink:
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door de Jonckheer »

O, maar blijf gerust weg uit Hoorn hoor, je zult niet gemist worden! :lol3: :lol3: :lol3: :hug:
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8667
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Camperplaats Den Haag



Bericht door seth_space »

We hebben het hier over een gemiddelde. Er zijn camperaars die in een verblijfweekend iedere dag in de stad uit eten gaan en er zijn er die hun eigen potje koken met meegebrachte levensmiddelen. Sommigen gaan shoppen en dan lopen de uitgaven al heel snel op. Musea, cafes, restaurants, tanken, aldi en lidl of AH..
Het gemiddelde zal best op 50 euro per dag kunnen liggen. Die getallen zijn ergens op gebaseerd en niet zoals hier gebeurt, uit de lucht gegrepen.

Hier een gedegen basis voor bedragen:(uit 2014)
http://www.kenniscentrumtoerisme.nl/l/l ... load/17544
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie