Zitten camperaars wel te wachten op zo'n plek?

HSD
Berichten: 3
Lid geworden op: di 17 apr 2018, 8:03

Zitten camperaars wel te wachten op zo'n plek?



Bericht door HSD »

Hallo, ik ben nieuw hier.
Ik heb mij hier aangemeld n.a.v. een item op de radio van vorige week over dat er te weinig camperplaatsen zijn in Nederland.

Wij hebben bij ons huis 2000 M2 grond, en we hebben naast ons huis, een eindje van de weg af, nog een stukje grond van ca. 400 M2
Het is altijd mijn droom geweest om hier een B&B te starten, maar dat is er wegens een boel struikelblokken nooit van gekomen.

Door het item op de radio kwam bij mij het idee op om op het stukje grond naast ons huis een camperplaats te realiseren.
Wij willen ons wegens de ruimte, en mogelijkheid tot toegang tot dat deel dan voornamelijk richten op de kleinere campers.
Hoe langer ik de afgelopen dagen over het idee nadacht, hoe enthousiaster ik er over begon te worden.
Nu ik mij wat meer heb ingelezen vraag ik mij echter af of camperaars wel op zo'n plek zitten te wachten die ik dan in gedachten heb.

Ik wil dan namelijk niet alleen maar parkeerplaatsen ter beschikking stellen.
Ik ben dienstverlenend ingesteld, en ik vind het leuk om er dan ook actief bij betrokken te zijn.
Ik zit dan bijvoorbeeld te denken aan een verse broodjes dienst 's morgens.
In de zomer verbouw ik veel tomaten, paprika's komkommers, courgettes, kruiden, etc. Ook staan er een aantal bessen, frambozen, en bramenstruiken, alsmede een aantal fruitbomen. Gasten zouden dan daar gratis gebruik van mogen maken om hun maaltijd op ons terrein te bereiden (dus niet dat ze dan bijvoorbeeld met kilo's verse groenten en fruit in hun camper weer vertrekken)
Wij wonen aan de rand van een dorp met een mooi uitgangspunt voor fiets en wandelroutes in de natuur. Ik zou het dan bijvoorbeeld leuk vinden dat gasten tegen een kleine bijbetaling een luchpakket kunnen samenstellen om mee te nemen voor onderweg.
Het is niet verplicht, maar behoort tot de mogelijkheid om dit er tegen een gering bedrag bij te bestellen.
Het voornaamste is dat ik er zelf ook schik in heb om het de gasten naar de zin te maken.
Ik hoef er niet rijk van te worden. Ik zie het voornamelijk als een echt leuke bijverdienste.
Noem het ipv van een B&B, een C&B (Camper&Breakfast) bijvoorbeeld.

Maar gaat het dan niet meer op een mini-camping lijken, en zitten camperaars wel te wachten op zo'n plek?
Of willen ze alleen ergens overnachten, en de dag daarop weer vroeg vertrekken?
Laatst gewijzigd door HSD op di 17 apr 2018, 9:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Zitten camperaars wel te wachten op zo'n plek?



Bericht door de Jonckheer »

Niet iedereen wil alleen maar elke dag verder rijden, er zijn er ook die wat langer op een plek willen staan. Ik kan mij daarbij voorstellen dat iets als een ontbijtje daarbij aantrekkelijk kan zijn. Wat van belang is is uiteraard de prijs die je voor al dat moois wilt vragen.
Je hebt het over camper bussen. Welnu, ik heb een camper bus en wel een van 12 meter lengte, wat dus echt wel een bus is en geen busje. Ik heb echter het vermoeden dat ik niet welkom ben met mijn camper bus. :lol: :lol:
epidrost
Berichten: 32
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 15:00

Re: Zitten camperaars wel te wachten op zo'n plek?



Bericht door epidrost »

Hallo HSD,

ik zie je idee wel zitten, wie wil er niet een mooie overnachtingsplaats op een rustige locatie met 's ochtends verse broodjes en fruit en groenten uit eigen tuin. Het lijkt me dat vergunningen mss wel het grootste struikelblok worden. Of er meer camperaars zitten te wachten op je cp/mini-camping hangt natuurlijk van heel veel zaken af. Als ik de reis verhalen lees zijn er bijna net zo veel verschillende wensen mbt een overnachtingsplaats als er type's campers zijn. Maar een goed plan, met kwaliteit en een goede prijs-kwaliteits verhouding kan niet mislukken.
Succes met het uitwerken van een plan.
Dodge Tradesman 200 1970, Safari Trek 25' 1996, Hymer Tramp 1990
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Zitten camperaars wel te wachten op zo'n plek?



Bericht door PaulBng »

Definieer "camperbus".
En waarom bussen en niet andere campers?

Jawel, er zitten wel camperaars op te wachten.
Ik blijf, behalve op doorreis, meestal langer dan 1 nacht op een plek. Ik hou van wandelen. Daar gaat tijd in zitten en dus verkas je niet elke dag.
Als de prijs ook redelijk is, en de omgeving geschikt, zou ik het zeker overwegen...
HSD
Berichten: 3
Lid geworden op: di 17 apr 2018, 8:03

Re: Zitten camperaars wel te wachten op zo'n plek?



Bericht door HSD »

Ik heb echter het vermoeden dat ik niet welkom ben met mijn camper bus
Welkom altijd! Ik ben alleen bang dat het dan niet te bereiken is via ons pad :wink:
HSD
Berichten: 3
Lid geworden op: di 17 apr 2018, 8:03

Re: Zitten camperaars wel te wachten op zo'n plek?



Bericht door HSD »

@PaulBNG
Definieer "camperbus".
En waarom bussen en niet andere campers?
Ik bedoel hiermee de kleinere campers.
Grotere campers waren anders net zo welkom geweest, maar dat heeft meer te maken met de praktische kant. De breedte van het pad, het ruim voldoende kunnen keren, etc.
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Zitten camperaars wel te wachten op zo'n plek?



Bericht door de hoekies »

Ik denk dat campereigenaars wel op zo`n plek zitten te wachten , de een blijft een dag de ander zoals eerder vermeld wil enkele dagen blijven .
Als je contact opneemt met b.v andere particulieren camperplaatsen heb je een idee waar je misschien aan moet voldoen.
Dat het een succes kan worden zie je b.v op camperplaats Oirschot daar blijft men graag langer staan , als de omgeving wat te bieden heeft helemaal.
Ik vind het een goed idee , als het zover is wil ik wel de coördinaten vermelden op mijn site
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Zitten camperaars wel te wachten op zo'n plek?



Bericht door TonenJolanda »

Goed plan, ik hoop dat wij met onze 6 meter dan bij je terecht kunnen.
Groet, Ton
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Zitten camperaars wel te wachten op zo'n plek?



Bericht door pepon »

Het is altijd mijn droom geweest om hier een B&B te starten
Ben wel benieuwd waar "hier" is.

Wij houden wel van kleinschalige plekjes om te staan, bijvoorbeeld mini of boeren campings.
En hangt af of we op doorreis zijn of we langer blijven staan.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Zitten camperaars wel te wachten op zo'n plek?



Bericht door seth_space »

Die interesse lijkt mij geen probleem. Leuk idee dat heel haalbaar is als je het goed aanpakt.

Zoek info bij bijv NKC of collega camperplek bezitters.
https://www.nkc.nl/media/2691954/nkc_bl ... ?fromsso=1
https://www.nkc.nl/blog/campertips/real ... ?fromsso=1
https://www.nkc.nl/advies/camperplaats- ... ?fromsso=1
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Zitten camperaars wel te wachten op zo'n plek?



Bericht door 't Busje »

We zitten er niet op te "wachten", maar wat je voor ogen hebt, vinden we een prima idee. Het wordt dan zoiets als een SVR- of Vekabocamping en daar komen we graag.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 1006
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 19:40
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: Zitten camperaars wel te wachten op zo'n plek?



Bericht door hans51 »

Het zou zomaar een succes kunnen worden maar investeer niet te veel dan kan de prijs ook laag blijven en acceptabel , om je zomaar een paar tips te geven
Maak plaatsen van 10x10 meter , maak 1 loosplaats met een put voor grijs water dit is was/afwaswater en dergelijke , maak 1 loosplek voor cassette toiletten , eventueel een paar stroomaansluitingen en je bent klaar.
Meer heeft de doorsnee camperaar niet nodig we hebben immers alles zelf aan boord , ga je meer aanbieden B.V. douche of toilet dan is het hek van de dam en komen er mensen die alleen maar meer willen hebben dit zullen dan duurdere investeringen zijn waar je alleen maar veel werk mee hebt maar wat per definitie niks extra s opbrengen als gemekker van mensen die klagen dat het niet schoon is of het water te koud of te heet is het toiletpapier op is en zo kun je er nog 20 bedenken.
Dus als ik het mag zeggen maak een plek voor 6 a 8 euro vraag voor 100l water 1 euro en 50 eurocent voor 1 KWstroom
En je zult je plaats goed bezet zien met tevreden camperaars ,voor hulp bij het aanvragen van een vergunning kun je contact opnemen me het NKC die hebben hier een aparte afdeling voor.

Vriendelijke groet hans51
Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Zitten camperaars wel te wachten op zo'n plek?



Bericht door mariët »

Ik sluit me helemaal aan bij Hans51. Een 'sanizuil' en verder niet teveel flauwekul. Je idee van ontbijt en groente- en fruit vind ik heel leuk, een voorbeeld van camperplaats die jou aan zou kunnen spreken is Boerderij de Kolke in Voorst, zij hebben een 'boerenwinkeltje' bij de camperplaats. Heel erg leuk.

Wij zijn 8,5 meter en ruim 5000 kilo zwaar, waarschijnlijk niet de groep waar je je op richt maar ik zou graag eens komen.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Zitten camperaars wel te wachten op zo'n plek?



Bericht door MonRoe »

Ook ik sluit me aan bij Hans51 en Mariet. Hou het simpel, de meeste camperplaatsen worden campings. gewoon een plek om twee nachtjes te blijven, eventueel je wc en vuilwater lozen en weer verder. Niet te veel poespas, is helemaal niet nodig. Juist die plekken verdwijnen momenteel, dus onderscheid je van de rest en hou het simpel en goedkoop.
En met je idee over ontbijt, groente en fruit zit het wel goed. Wij zoeken vaak plekken op waar we lokale producten kunnen kopen.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Plaats reactie