Camperplaats Leiden

Frankia FF2

Re: Camperplaats Leiden



Bericht door Frankia FF2 »

Moshi schreef:
vr 03 nov 2017, 17:46
Wij hebben er een tijdje geleden ook gestaan en is ons heel goed bevallen :thumbup:
Mee eens. :)
De cp is een goede locatie en vrijwel in het centrum gelegen.
Leiden een prachtige en waterrijke stad, veel history.
Uitzicht dakterras Hudson's bay over Leiden, en vaartocht Koekeroe. :)
Veel gelopen, veel gezien, maar komen zeker nog eens terug!

Groet Lia
Gebruikersavatar
taxus
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 12:55

Re: Camperplaats Leiden



Bericht door taxus »

Wij hebben er een paar weken geleden een nachtje gestaan. Omdat een van ons in het LUMC behandeld werd en zich om 0700 uur moest melden, zijn we de dag ervoor rustig naar toe gereden, zonder filestress. (Leiden in en uit is altijd problematisch). Bewust gekozen voor de parking aan de Haagweg omdat je er ten allen tijden van af kunt (sommige camping afsluitbomen gaan pas open vanaf 0700 uur). De rode weg naast het campervak wordt toch nog veelvuldig bereden door langs scheurende brommertjes en auto's, ook 's nachts. Maar je kunt je camper ook aan de andere kant van het parkeerterrein zetten op een rustiger plekje.
Je kunt er leenfietsen huren en er rijdt een shuttlebus naar het centrum.

Een andere mogelijkheid in Leiden is het recreatiepark Vlietlanden. Die heeft een kleine camping met alle voorzieningen incl. goed restaurant waar ook (kleine) campers op kunnen. Verder weg van het centrum.
Dit is onze oplossing als je in een ziekenhuis ligt op afstand van je woonplaatst. Camperleven is dan beter als een saaie hotelkamer. :-B
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Camperplaats Leiden



Bericht door bertkuip »

Afschuwelijk, dit is geen camperplaats maar een duur parkeerterrein voor personenauto's. Hoe komt men erbij om dit een camperplaats te noemen. Zou er nog niet voor niks willen staan.
:bang:
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Camperplaats Leiden



Bericht door B1gcheese »

Ach het is net zoiets als Gouda, prima dat je in ieder geval in de stad een camper kwijt kunt. Dit zijn plaatsen waar wij in het najaar nog wel eens heen willen, dan is het toch geen weer om buiten te zitten. Ik heb jaren in Leiden gewerkt en heb het wel gezien, maar op zich een leuke stad.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Frankia FF2

Re: Camperplaats Leiden



Bericht door Frankia FF2 »

De cp in Leiden is ook alleen geschikt voor overnachting daar.
Geen mogelijkheden voor stoeltjes enz. voor de camper.
Ook niet nodig m.i terrasjes genoeg in Leiden. :)
En als je alles hebt gezien en gedaan, zijn er nog genoeg mogelijkheden om ergens te relaxen.
Rembrandtpark 5 min. lopen vanaf de cp, er zijn banken, maar neem een plaid, wat lekkers, en leeswerk mee, en je kunt heerlijk aan de Singel genieten van de boten die langs varen. De Burcht in het centrum ook zo'n mooi plekje, of van der Werfpark, allemaal loopafstand van de cp.

Kortom Leiden is een bezoek meer dan waard. :wink:

Groet Lia
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Camperplaats Leiden



Bericht door PaulBng »

Ik kan je nog wel meer vertellen... Heb je een uurtje?
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Camperplaats Leiden



Bericht door jansloos »

Ik maak mij al jaren druk, voor goede camperplaatsen in Leiden. Zelfs al met behulp van de NKC.
Maar alles tegen dovemansoren. Geen gemeenschapsgeld voor camperaars.
Waar Ze wel trots op zijn, zijn de aanlegplaatsen voor recreatievaart midden in de stad. Gemeenschapsgeld?

Want als je niet weet wat goede camperplaatsen zijn, verwijs je naar parkeerplaatsen, met een camper op een bord.

Er is wel een stadscamping, buiten de stad aan de Zoeterwoudse kant. De Stochumhoeve.
Licht zo.n beetje tussen de Vlietlanden en Leiden.
Alleen de toegangsweg is erg smal. Wel geasfalteerd, maar hoge brede campers krijgen hier een probleem, zeker door de krappe bochten.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Frankia FF2

Re: Camperplaats Leiden



Bericht door Frankia FF2 »

Paul, solliciteer je nu voor stadsgids. :)

jansloos, complimenten voor uw inzet.
Vooralsnog zijn er velen tevreden met cp Haagweg. :wink:

Groet Lia
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Camperplaats Leiden



Bericht door PaulBng »

Frankia FF2 schreef:Paul, solliciteer je nu voor stadsgids. :)
Nee hoor. Ben ik al. Vanaf de boot dan...
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Camperplaats Leiden



Bericht door jansloos »

Frankia,

Ja ik lees het net. Er zijn altijd mensen die met weinig tevreden zijn :P . Gelukkig maar.

Waar ik mij aan stoor in deze, dat men dat armoeiige gedoe op een parkeerplaats representatief vindt voor een gemeente die er prat op gaat zoveel historie in zich te hebben.
Leiden wordt door veel toeristen bezocht. Veel Italianen, Duitsers, toeristen uit noord en zuid, oost en west.

Er wordt wel gesproken over de hoeveelheid hotelkamers die er nog bij zouden kunnen. Zoals gezegd ook die pleziervaart aanlegplaatsen. Aan camperaars wordt voorbij gegaan.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
ErikLuiken
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 23 apr 2017, 13:42
Locatie: HOORN NH
Contacteer:

Re: Camperplaats Leiden



Bericht door ErikLuiken »

Is de cp op de Besjesweg 3 te Leiden gesloten? Was meer een asfaltstrook naast een bungalow met stroom en een toilet. 7 minuten fietsen van het centrum.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Camperplaats Leiden



Bericht door PaulBng »

Ik ben daar pas wezen kijken, paar maanden terug, toen was die er nog.
Beetje summier gebeuren...
rozo85
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 19:00
Locatie: Leiderdorp

Re: Camperplaats Leiden



Bericht door rozo85 »

jansloos schreef:
wo 29 aug 2018, 18:24

Er is wel een stadscamping, buiten de stad aan de Zoeterwoudse kant. De Stochumhoeve.
Licht zo.n beetje tussen de Vlietlanden en Leiden.
Alleen de toegangsweg is erg smal. Wel geasfalteerd, maar hoge brede campers krijgen hier een probleem, zeker door de krappe bochten.
Camping Stochemhoeve is niet toegankelijk voor campers ook niet voor VW busjes. Staat in rood op de website. 🤔

Groet Rolf
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Camperplaats Leiden



Bericht door jansloos »

mmm, ik ben ook rood. tot achter de oren. :oops:

Heb namelijk nog nooit op hun website gekeken. Ik ga daar immers (tenzij een scheiding) niet staan.
Zag wel een enkele keer een camper rijden daar?
Zouden ze ze terug sturen?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Plaats reactie