Nieuwe camperplaatsen Lopik

Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1122
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Nieuwe camperplaatsen Lopik

Bericht door Karelkaywa »

Uit de Telegraaf van 11-10-17:

LOPIK
„We konden wel weer wat reuring op de boerderij gebruiken”, vertelt Anneke Rijneveld. Generaties lang runde de familie Rijneveld een melkveehouderij aan de Lekdijk-West in Willige Langerak. De koeien hebben nu plaatsgemaakt voor campers. De gemeente Lopik hoopt dat meer boeren hun terrein transformeren tot een mini-camping.

„Waar de hazen springen in de polder”, staat op de website van de familie Rijneveld geschreven.

Dergelijke teksten en een verzameling idyllische beelden moeten meer toeristen naar de Lopikerwaard lokken.

De gemeente Lopik plaatste afgelopen zomer een oproep. Welke agrarische ondernemers willen een deel van hun land beschikbaar stellen als camperplaats? De boeren moesten hiervoor ’beperkte private investeringen’ doen, terwijl de gemeente goede communicatie garandeerde en aangaf deels op te draaien voor toeristische borden.

„Inmiddels zijn er twee camperlocaties geopend. Tien andere inwoners denken er nog over na”, vertelt Hanriëtte Bergstra van de gemeente Lopik. De nieuwe camper-erven worden flink gepromoot door plaatselijke toeristische organisaties. Ook komen ze op een speciale website te staan die eerder in Alblasserwaard-Vijfheerenlanden een succes bleek.

Op het erf van de familie Rijneveld is plek voor tien campers. Een toiletgebouwtje is in de maak. Kampeerders hebben direct uitzicht op de polder.

„Wij runden 36 jaar met veel plezier een melkveehouderij. In 2016 verkochten we de melkkoeien. Een opvolger voor het bedrijf vonden we namelijk niet”, vertelt de kersverse campingbaas Anneke. „Na een jaartje rust begon het toch te kriebelen. We blijven ondernemers. Ik hou van de natuur en deel dit graag met mensen.”
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nieuwe camperplaatsen

Bericht door de Jonckheer »

10 plekken, moet je daarvan rondkomen? :lol: Jammer dat alle verdere info ontbreekt.
Een goede zet van de gemeente, eindelijk een met visie. :thumbup:
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Nieuwe camperplaatsen

Bericht door MonRoe »

Is het nu een camping of een camperplaats? Bij een camping denk ik namelijk aan open van april tot november en vaak is dat zo bij dit soort initiatieven.

even verder gezocht en ja hoor, in de wintermaanden gesloten. https://www.campercontact.com/nl/nederl ... ?fromsso=1

Ziet er verder op het eerste gezicht prima uit.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nieuwe camperplaatsen

Bericht door de Jonckheer »

Zo'n boer heeft plek zat. Waarom dan een lengtebeperking tot 9 meter? :thumbdown:
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Nieuwe camperplaatsen

Bericht door jmkoole »

de Jonckheer schreef:Zo'n boer heeft plek zat. Waarom dan een lengtebeperking tot 9 meter? :thumbdown:
Zei de man met de bus... :-B
Haha, je gaat als ondernemende boer geen camperplekken aanleggen van 20 meter lijkt me.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nieuwe camperplaatsen

Bericht door de Jonckheer »

En waarom niet? Waarom kan dat elders (bv Nunspeet bij een ondernemende boer die het wél snapt) dan wel? Hoeven ook geen 20 meter te zijn, 12 is genoeg.
Overigens staan we momenteel in Klusserath waar ik niet eens hoef af te koppelen en nog een behoorlijk stuk goedkoper ook.
Frankia FF2

Re: Nieuwe camperplaatsen

Bericht door Frankia FF2 »

de Jonckheer schreef: Jammer dat alle verdere info ontbreekt.
Daar hebben ze een mooie site voor gemaakt, zie link.

https://www.dewilligewaard.nl/de-camperplaats/

Groet Lia
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuwe camperplaatsen

Bericht door Peter LMC »

Mooi blijven staan Nico. :lol:
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nieuwe camperplaatsen

Bericht door de Jonckheer »

Zeker nog wel een week of 1,5.

Afbeelding

Van dit plaatje kunnen NL boeren een voorbeeld nemen. Plek genoeg en dan nog knierterig doen? Ik snap er niks van.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19158
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuwe camperplaatsen

Bericht door Aloys »

Ik kan wel wat bedenken: een klein deel van de grond in gebruik als campercamping. De rest van de grond
verpacht aan bijv. de buurman (in verband met mestquota etc.)

Om de camperplaatsen te verlengen tot 12m gaat er weer een strook grond verloren die dan niet kan
worden verpacht of anderszins gebruikt. En hoeveel campers langer dan 9m verwacht zo'n mini-camping?

Hoeveel % van de kampeerauto's is langer dan 9 meter? Ik kom ze bijna nooit tegen, op camperplaatsen.
Die staan allemaal langs de Moezel denk ik, en daar zijn we dit jaar (nog) niet geweest! :wink:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19158
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuwe camperplaatsen Lopik

Bericht door Aloys »

Ik heb eens op die website gekeken, eigenlijk wel grappig:
Buitenplek: ja, roken: ja, electriciteitsaansluiting: ja (6 ampère), stortplaats chemisch toilet: (wordt aan gewerkt),
watertappunt: ja, douche: (wordt aan gewerkt), toilet: (wordt aan gewerkt), WiFi: ja, fietsenstalling: ja.
Prijs per overnachting: per camper € 10.00 + toeristenbelasting: € 1,16 p.p. Extra aanhanger: € 5.00

En dan, uitdrukkelijk vermeld... Camping: nee

Let op, er staat ook: Honden: Nee
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nieuwe camperplaatsen Lopik

Bericht door de Jonckheer »

Tja, wij zijn wel verplicht om naar het buitenland uit te wijken omdat er slechts een handvol plekken is in NL waar we terecht kunnen. En ja, er zijn uiteraard meer kleine dan grote campers en dat is in Duitsland niet anders maar toch zijn er daar procentueel veel meer plaatsen waar je terecht kunt. Je hoeft er niet eens veel voor te doen. Het is een kwestie van willen en snappen dat er ook campers bestaan die langer zijn dan 9 meter.
arnoldrm40
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 02 mar 2016, 22:32

Re: Nieuwe camperplaatsen Lopik

Bericht door arnoldrm40 »

Ben altijd nieuwsgierig als er weer een camperplaats bij komt,maar hier zullen ze ons niet zien.Los van het feit dat we een hond hebben(oke maar 5 kilo)hebben wij ook een aanhanger voor mijn scootmobiel waar ik jammer genoeg niet zonder kan.
En ik wil daar uit principe niet voor betalen,en nee,ik sta niet met mijn aanhanger op een plek waar een camper zou kunnen staan.
Maromo
Berichten: 604
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 21:01
Locatie: Dld

Re: Nieuwe camperplaatsen Lopik

Bericht door Maromo »

Als er geen hond mee mag, dan missen ze naar mijn idee al zeker 50% van alle Campers.
Groeten, Roel
Gesloten