Nieuwe mini-camping in Blija (Noord-Nederland)

Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nieuwe mini-camping in Blija (Noord-Nederland)



Bericht door de Jonckheer »

Ik vind het jammer dat het "investeren" er altijd weer bijgetrokken wordt. Uiteraard wordt er geïnvesteerd want zonder kun je nu eenmaal niets realiseren. Maar we leven in een tijd van extreem lage rente plus dat je als ondernemer zelf mag bepalen over hoeveel jaar je die investering wilt terug verdienen. En dat maakt dat er nogal een verschil kan zitten in de prijs die er gevraagd wordt. Ik heb de indruk dat sommige ondernemers hun investering zo snel mogelijk willen terugverdienen.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Nieuwe mini-camping in Blija (Noord-Nederland)



Bericht door Mickel Moen »

Bijzonder.

Dat de investering erbij gehaald wordt is toch volstrekt logisch? Het runnen van een camping is geen liefdadigheid. :bang:
Wat heeft een goedkope rente nu met het principe te maken, dat de opbrengsten in verhouding moeten staan met de kosten. Dikke kans, dat als de rente weer stijgt, ook de tarieven omhoog gaan. Wat een naiviteit.

Wie te hoge tarieven vraagt prijst zich uit de markt, wie te lage tarieven hanteert, loopt de kans, dat de investering niet terug verdient wordt en er geen normaal inkomen gegenereert wordt.

Waar komt toch het idee vandaan, dat het voor de camperaar gratis of goedkoop moet zijn en dat een ander daar maar voor moet zorgen?

Of zit dat in de optelsom, van een paar litertjes water, wat stroom, goedkope grassprietjes, de slagboom hoeft niet, het toilet en de douche hoeven niet (want we wensen niet te betalen voor iets waar we geen gebruik van maken) en die eigenaar die vindt ons zo aardig, die doet het vast wel voor een fooi.

Niemand wordt gedwongen een huisje te huren, vakantie in een hotel te vieren of naar een camping te gaan. Vind je het te duur. Bedenk een andere hobby.


Verkoop dat ding en ga achter de geraniums zitten.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Nieuwe mini-camping in Blija (Noord-Nederland)



Bericht door KTManiac »

+1 :thumbup: Amen! :bow:
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: Nieuwe mini-camping in Blija (Noord-Nederland)



Bericht door c.westerman »

:cheers:
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nieuwe mini-camping in Blija (Noord-Nederland)



Bericht door de Jonckheer »

Wie zegt er hier dat het gratis moet? Sommige mensen geven aan €20 te duur te vinden. Dat heeft met hun financiële positie te maken, niets met naïviteit. Ook kan het zijn dat je betalen moet voor voorzieningen waar je geen gebruik van maakt. In dat geval is het zaak uit te wijken naar plekken waar dat niet het geval is. En die zijn er gelukkig.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Nieuwe mini-camping in Blija (Noord-Nederland)



Bericht door Mickel Moen »

Precies.

TS Arie wijst ons erop, dat er een nieuwe camping is. Een camping op een bijzondere locatie. Kleine camping, keurige website. Een paar trekkershutten en aan de website te zien is aan alles zorg besteed.

Fijn dat hij dit met ons deelt. Er zijn vast forumleden die dit een optie vinden om er een paar dagen te staan.

De eerste reactie is echter: te duur.

Prima als je het geld er niet voor over hebt. Er wordt hier ontzettend veel gepost over campers, apparaten, materialen, bestemmingen enz waar ik het geld echt niet voor over heb. Maar als iedereen hier zo gaat reageren, dan wordt er alleen nog maar in belemmeringen gedacht en niet meer in kansen.

En laat dit bericht van Arie nu juist een kans zijn.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Nieuwe mini-camping in Blija (Noord-Nederland)



Bericht door KTManiac »

Mickel Moen schreef: De eerste reactie is echter: te duur.
Dat begint hier zo'n beetje de standaard reaktie te worden op alles wat meer dan 6 Euro kost, ongeacht hoe mooi ook en wat er allemaal aan faciliteiten beschikbaar is.
Begin daar zo langzamerhand wat moe van te worden.... wordt allemaal zo voorspelbaar.

Het is heel simpel: We mogen blij zijn met alles wat er aan (mini)campings en camperplaatsen bij komt. Keus genoeg voor iedereen, van 6 Euro tot 20 Euro.
Je mag helemaal zelf kiezen waar je heen gaat en waar niet. :thumbup:

En op het risico af weer iemand de kast op te jagen :wink: ....
Als je met 18+ meter onderweg gaat beperk je het aantal plaatsen waar je terecht kunt nou eenmaal, maar ook dat is een keuze. Net als het een keuze van een ondernemer is zich op een bepaalde doelgroep te richten.

De camping waar het hier om gaat lijkt mij iig op het eerste gezicht de prijs zeker waard.
Mirte
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 14:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Nieuwe mini-camping in Blija (Noord-Nederland)



Bericht door Mirte »

waarnaartoe schreef:Dit is relevante informatie.
Hier nog meer:

De locatie ligt niet ver van de Noordelijke elf-stedenroute (Dokkum!), Ameland, de LF 3 en LF10 (lange fietsroutes). Dat zijn de Waddenzee/Noordzeeroute en de Rietlandroute.

Wie dit terreintje gruwelijk te duur vindt: er zijn er nog meer in die omgeving die misschien goedkoper zijn. CP's zijn er trouwens te over in Friesland, prima voor wie graag met een rijdende ik-heb-alles-al-camper op pad gaat ;-) .Vergeet je goede humeur niet mee te nemen!
Te koop: onze Ford Transit Nugget automaat met hefdak uit 1998
http://www.facebook.com/Ford-Transit-Nu ... nref=story
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nieuwe mini-camping in Blija (Noord-Nederland)



Bericht door de Jonckheer »

Een beetje camper is toch selfsupporting? Het lijkt wel of dat door sommigen als iets bijzonders wordt gezien.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Nieuwe mini-camping in Blija (Noord-Nederland)



Bericht door annoh »

de Jonckheer,
Een beetje camper is toch selfsupporting?
Valt het jou zelf op dat je (meer dan geregeld) sterk vanuit je eigen standpunt schrijft?
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nieuwe mini-camping in Blija (Noord-Nederland)



Bericht door de Jonckheer »

Een gemiddelde camper heeft: een hh accu vaak i.c.m. zonnepanelen, een watertank, een toilet + eventueel een douche. Dan ben je toch selfsupporting, of zie ik dat verkeerd? Ik snap gerust wel dat er maar weinig campers zijn die een paar weken vrij kunnen staan zonder iets te moeten vullen / aftappen. Dus mijn reactie slaat zeker niet op mijzelf maar je kunt met een gemiddelde camper toch in ieder geval een aantal dagen staan zonder voorzieningen lijkt mij.
Laikatrin
Berichten: 3007
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)

Re: Nieuwe mini-camping in Blija (Noord-Nederland)



Bericht door Laikatrin »

de Jonckheer schreef:Een beetje camper is toch selfsupporting? Het lijkt wel of dat door sommigen als iets bijzonders wordt gezien.
En dan? Wat maakt het uit?
't Is niet omdat je selfsuporting bent dat je het niet leuk kan vinden op een toffe camping!

Als ik moet kiezen tussen een kleine camping en een parking op asfalt of zo'n massa cp waar 100 campers op kunnen met sleurauto's en heel de boel, dan kies ik zonder twijfel voor de camping. Heeft niks te maken met selfsuporting zijn!
Keep calm and let karma finish it!
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Nieuwe mini-camping in Blija (Noord-Nederland)



Bericht door KTManiac »

de Jonckheer schreef:Dus mijn reactie slaat zeker niet op mijzelf maar je kunt met een gemiddelde camper toch in ieder geval een aantal dagen staan zonder voorzieningen lijkt mij.
Dat kun je inderdaad, maar dat wil je niet altijd. Daar mag je voor kiezen.
Daarom zijn dergelijke mooi gelegen mini-campings van harte welkom!

En ja hoor, ik kan met m'n busje ook best een dag of 4 volledig self-supporting, en doe dat ook. Daarna vind ik het best wel weer 's lekker een mooie (mini)camping op te zoeken. Goed dat die er zijn dus. :thumbup:
Laikatrin schreef:Als ik moet kiezen tussen een kleine camping en een parking op asfalt of zo'n massa cp waar 100 campers op kunnen met sleurauto's en heel de boel, dan kies ik zonder twijfel voor de camping. Heeft niks te maken met selfsuporting zijn!
Idem hier, mooi dat we gewoon allemaal een keuze hebben dus. :D
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Nieuwe mini-camping in Blija (Noord-Nederland)



Bericht door jmkoole »

Helemaal eens met Geert!
Sommigen zijn alleen maar bezig met 'wat kost het'? Als het dan duurder is dan 7,50 of een tientje, dan is het niks. Voor een kop koffie op een terrasje aan het San Marco plein in Venetië betaal je 15 euro. Duur? Nee, onbetaalbaar! Geniet van het leven, het duurt maar even...
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Plaats reactie