Rondje IJsselmeer met hoogbejaarde

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Rondje IJsselmeer met hoogbejaarde



Bericht door mariët »

Hallo
Zoals elk jaar gaat Jan dit jaar weer een reisje maken met zijn hoogbejaarde moeder (84). Het lopen wordt echter onderhand wel een dingetje dus zijn we op zoek naar campings/camperplaatsen met álle voorzieningen direct aan het IJsselmeer op zéér korte loopafstand van dorp of stad of openbaar vervoer naar dorp of stad. Het zijn nogal eisen, dat realiseer ik me wel maar uitzicht over het water is een 'must' of in elk geval een 'pré'. Ze zullen zeker niet alle dagen op pad gaan, dat is te veel verlangd van de oude dame, het gaat vooral om rust, uitzicht en genieten. Het idee is om te starten in Almere bij de jachthaven en dan richting Noord-Holland te gaan. Ze hebben een goeie 14 dagen de tijd en zullen op elke locatie een aantal dagen verblijven.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8258
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Rondje IJsselmeer met hoogbejaarde.



Bericht door hurktoilet »

Als het een camperplaats is, moet die dan toiletten hebben? Of is eigen sanitair toereikend? In het laatste geval is Kornwerdezand een geweldige plek voor uitzicht over water (al is dat dan de Waddenzee ipv IJsselmeer).
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Antje

Re: Rondje IJsselmeer met hoogbejaarde.



Bericht door Antje »

Kornwerderzand is een gedoogplaats, gaat goed zolang het goed gaat, je kijkt niet over het IJselmeer maar over de noordzee, geen enkele faciliteit.
Als je van Noord Holland over de afsluitdijk op weg bent naar Friesland kan je rechts een paar mooie parkings aan doen(koffie -plassen) om over het meer te kijken!

Enkhuizen, Dirck Chinaplein, 10,75€. Mixparking, sani, gezellige bedrijvigheid met de schepen, zorg dat je rond 11,00u aankomt dan heb je de meeste kans op een mooie plek vooraan met goed uitzicht op het water en de bedrijvigheid.
Leuke museumpjes, bij evenementen kan je niet op de CP's terecht.
http://antjeontour.nl/page27.html

Volendam, Marinapark, 20,00€, sani, ten zuiden van het dorp, centrum 1km.

Den Oever, Parking Oostkade, 10,00€. sani, direkt aan de Stevinsluizen en afsluitdijk, winkels en restaurant op 500 mtr.

Medemblik CP, 10,00€, sani, niet zo geslaagd omdat je geen enkel uitzicht hebt, wel direkt in het stadje!

Wijdenes een camping aan het oude IJselmeer, weet alleen niet of ze plaatsen aan het water hebben, bellen 0229 501435.

Ik geef de pen door aan een camperende Fries :angel:
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Rondje IJsselmeer met hoogbejaarde.



Bericht door mariët »

Allemaal alvast bedankt. Het gaat dus om campings of zeer goed geoutilleerde camperplaatsen omdat douchen in de camper voor de oude dame iets beklemmends heeft, ze gaat wel naar een sanitairgebouw of zo. Dus ik denk dat het meer op campings en jachthavens aan gaat komen waar deze faciliteiten over het algemeen voorhanden zijn. Iets als Kornwerderzand vinden wij zelf fantastisch maar dat wordt 'm niet en bij de sluizen aan het begin van de Afsluitdijk doe je geen oog dicht vanwege het gebonk over de brug (persoonlijke mening). Wel leuk bootjes kijken maar dat moet dan maar een ander keertje.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Rondje IJsselmeer met hoogbejaarde.



Bericht door Stieneke en Donald »

Makkum. Bij de haven. Kunner twee campers staan maar 's zomers er staan meer. Gratis gebruik van toiletten en douches. http://www.campercontact.com/nl/nederla ... akkum.aspx
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
de grebbe
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 21:50
Locatie: Wieringen

Re: Rondje IJsselmeer met hoogbejaarde.



Bericht door de grebbe »

De brug bij Den Oever is gerenoveerd en klappert niet meer, in het toiletgebouwtje een invalide toilet en douche met zitje, gratis en lekker warm water. (pas nog 5 zondagen gebruik van gemaakt ivm een gebroken heup, kon thuis niet in de douche komen).
Allemaal de groeten van Martien en Karin
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Re: Rondje IJsselmeer met hoogbejaarde.



Bericht door HeraAres »

Jachthaven Hoorn direct gelegen aan het IJsselmeer,loop afstand binnenstad Hoorn.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Rondje IJsselmeer met hoogbejaarde.



Bericht door Jan en Simonne »

Ik kan je niet helpen Mariët, maar ik wil gewoon even kwijt, dat ik het geweldig vind van Jan's moeder, dat ze dat toch maar mooi onderneemt op haar leeftijd!
En ik vind het ook heel erg lief van Jan, dat hij dat met zijn moeder doet!
Chapeau! :thumbup:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Rondje IJsselmeer met hoogbejaarde



Bericht door mariët »

Ja Simonne, dat is het ook. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het wel steeds moeilijker wordt, het lopen begint een probleem te worden maar ja, dan ga je dus lekker een plekje aan het water zoeken en bootjes kijken. Ook leuk en dat vindt ze heerlijk. Vorig jaar in Tolkamer bij de Swaenebloem enorm genoten. Maar het weer moet ook een beetje meewerken natuurlijk.

Overigens.... ik ga met mijn moeder altijd een paar dagen naar het strand, dit jaar Renesse, met de hond een midweekje uitwaaien. Ook zij is inmiddels 81 maar die beentjes doen het nog wel aardig. :mrgreen: :mrgreen: Wij huren dan een huisje omdat Jan onder geen enkele voorwaarde een hond in de camper wil. Geen enkele. Niet een. Zonder uitzondering. :lolno: :lolno:
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Rondje IJsselmeer met hoogbejaarde



Bericht door vmax »

waar "raad het plekje" mee begint :wink:
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: Rondje IJsselmeer met hoogbejaarde



Bericht door limos07 »

Hier in Lemmer, vlak aan het water, alles vlak bestraat en een net sanigebouw.
Het plaatsje zelf zal iets te ver zijn voor de oude dame,maar een scootmobiel doet wonderen

Afbeelding
Laatst gewijzigd door limos07 op zo 17 apr 2016, 20:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: Rondje IJsselmeer met hoogbejaarde



Bericht door limos07 »

Hier in Lemmer
Het plaatsje zelf zal iets te ver zijn voor de oude dame,maar een scootmobiel doet wonderen
En ze zijn ook te huur.
Afbeelding
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Rondje IJsselmeer met hoogbejaarde



Bericht door pietb »

hallo
vergeet urk niet. veel bedrijvigheid en dicht bij oude dorp toiletgebouw sta je bijna naast.
medenblik sta je achter het toiletgebouw dichtbij het radboud kasteeltje bankjes prachtig uitzicht schitterend stadje elburg oud zuiderzee stadje weer met een beetje geluk naast het t-gebouw goed beloopbaar ,alleen zijn de toilet gebouwen niet tevergelijken met wat er tegenwoordig op de grote campings staat . veel genot en zon
lmc 638 de lemmer
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Rondje IJsselmeer met hoogbejaarde



Bericht door mariët »

Hoi, weer allemaal dank voor de bijdragen. Ik was vergeten te zeggen dat Urk en Elburg voor ons een soort van 'achtertuin' zijn, daar is ze dus al geweest maar de tips zijn goed. Inmiddels is het zoeken vermoeilijkt naar uitsluitend campings omdat het recreëren op een parkeerplaats niet tot de opties behoort, een grasje moet het zijn..... tenminste, als het weer het toelaat om buiten te zijn. Volgens mij is inmiddels een soort van duidelijk dat het Almere, Monnikendam, Hoorn gaat worden, in elk geval.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Plaats reactie