Camperplaats Meppel??

Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Camperplaats Meppel??



Bericht door Rolling Rodie »

Extra camperplaatsen in Meppel: 'Gastvrij zijn, maar overnachten mag niet': http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/105548/ ... n-mag-niet
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Camperplaats?? Meppel



Bericht door Cee Pee »

Als het alleen maar is om overdag te kunnen parkeren is het een nutteloze investering lijkt mij.
Gewoon parkeren kun je toch al overal.
En wat je dan met een dure elektra aansluiting moet is mij ook niet helemaal duidelijk.
Het lijkt meer op een ruime service plaats.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Camperplaats?? Meppel



Bericht door 't Busje »

Zetten ze er van 22.00 tot 8.00 uur een handhaver bij?
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperplaats?? Meppel



Bericht door de Jonckheer »

Zijn ze nou zo dom of doen ze alsof? :wtf: Die lui zijn toch die hoger opgeleiden waar ze allemaal zo'n hoge pet van ophebben? Naar welke camping willen ze je dan verwijzen in de wintermaanden? Pfff, je wordt zo moe van die lui . . :bang:
campergenot
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 25 nov 2013, 15:07

Re: Camperplaats?? Meppel



Bericht door campergenot »

Ik begrijp bovenstaande reacties niet. :crazy: Meppel investeert € 10.000 om camperaars de (extra Mepel heeft immers al een camperplaats) mogelijkheid te bieden om te parkeren en de stad te kunnen bezoeken en vervolgens negativisme. :shock:
Bovendien, een grotere camper kun je helemaal niet overal "gewoon" parkeren.
Als je hier vraagt of ze er s-nachts ook een handhaver bijzetten dan ben je volgens mij niet helemaal goed bij je paas ei. :think:
Laatst gewijzigd door campergenot op do 11 feb 2016, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
martinmaico
Berichten: 363
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 16:25
Locatie: noord-brabant

Re: Camperplaats?? Meppel



Bericht door martinmaico »

wij zouden pp 60 euro per dag uitgeven?????????????????
dat is 840 euro per week.
dan sta ik heel snel rood)
heb dat vaker gelezen maar geloof het nog steeds niet)
haal dat bedrag voor mezelf alleen als ik ga tanken)
groeten martin
Hymer B584 1997.j
Lexus 200H 20011
Aprilia 850 mana
Mijn Wil Is Helaas Geen Wet
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51279
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camperplaats?? Meppel



Bericht door Kroppie »

met een wethouders salaris is het w.s wel mogelijk ,zeker met de bijdrage van de omliggende campings waar men moet overnachten .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Camperplaats?? Meppel



Bericht door hwendt »

Meppel doet zijn best om er camperplaatsen bij te krijgen. 1 van de initiatiefnemers is mede de havenmeester die positief tegen deze uitbreiding staat.
helaas zoals in de meeste zaken is de gemeente zeker geneigd om dit ook te verwezenlijken.
Opnieuw komt de campingmaffia in actie met bijna standaard bezwaarschriften om het weer te verpesten.
nee er zijn geen campings IN Meppel in ieder geval niet op loopafstand. tevens zijn vele gesloten in de winter en kun je dus gewoon niet uit de voeten.

De camping houders met hun bezwaarschriften zijn vergeten dat een aantal boer was. dat ze toen als extra inkomen een mini camping van diverse pluimage zijn begonnen en maling hadden aan de regulieren campings welke ook toen met de bezwaarschriften gingen zwaaien.

De parkeerplaatsen zijn niet zo een slecht idee. De camperplaats geeft geen tijd aan van vertrek. dat wil zeggen dat sommige om 09.00 uur aankomen 1 nacht betalen en de volgende dag pas om 21.00 uur vertrekken. Intussen meerder campers hun plekje onthouden. Dat is een zaak van beleid en niet van ons. Echter als er een alternatief is en je kunt ook nog dichter bij de stad staan dan is het natuurlijk wel mogelijk dat er op de camperplaats een uiterste vertrektijd wordt aangegeven zodat de plek weer vrij komt voor een camper die wil overnachten.

Het probleem is dus niet van de gemeente, niet van de havenmeester maar van de campings en zeker de aangesloten Recron figuren.

Hugo die daar toch totaal een week of 8 staat per jaar... :cheers: :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Camperplaats?? Meppel



Bericht door hwendt »

martinmaico schreef:wij zouden pp 60 euro per dag uitgeven?????????????????
dat is 840 euro per week.
dan sta ik heel snel rood)
heb dat vaker gelezen maar geloof het nog steeds niet)
haal dat bedrag voor mezelf alleen als ik ga tanken)
groeten martin

Als ik zie hoe je rekent is het niet gek dat je rood staat.. :lol3: :lol3: :lol3: :lol3:
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Camperplaats?? Meppel



Bericht door 't Busje »

€ 60 per persoon per dag, zoals in het artikel staat, is 7 x 2 x € 60 = € 840 per week.

Wij geven met z'n tweeën alleen bij het camperen geen € 120 per dag uit, althans niet ter plaatse. Misschien dat we er samen met de afschrijving en de vaste lasten als belasting en verzekering voor de camper, wel aan komen, maar daar heeft Meppel of een andere plaats dan niet zo veel aan.

En die handhaver kan het overnachten beletten.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperplaats?? Meppel



Bericht door Dafluc »

Per persoon per dag. Met zijn tweetjes. Correct.
Afbeelding
campergenot
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 25 nov 2013, 15:07

Re: Camperplaats?? Meppel



Bericht door campergenot »

Even goed een stomme berekening! Je kunt net zo goed de berekening maken op jaarbasis en dan ben je (we zijn een schrikkeljaar) € 43.920.- kwijt :crazy:
Waarom zou € 60.- pp/dag niet kunnen kloppen?
* Ergens een bakje koffie met wat erbij: 10,00
* Een paar schoenen in de aanbieding: 30,00
* Boodschappen doen bie de Lidl: 20,00
* Uit eten bij een niet te duur restaurant 40,00
* een pakje shag met vloei: 10,00
* een fles vlierbessen bij de slijter 10,00
--------[+
120,00
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camperplaats Meppel??



Bericht door Aloys »

Het is ook een wat tegenstrijdig verhaal: ze realiseren parkeerplaatsen voor overdag, mét voorzieningen als stroom,
water en vuilwaterafvoer.

Wanneer ik overdag parkeer, dan heb ik al gereden. Bovendien moet ik voor de nacht nog verkassen naar een plek
waar ik wél mag overnachten. Dan heb ik dus geen stroom nodig want dat wek ik wel op onder het rijden.

Water en vuilwaterafvoer: dat is wel fijn! Normaal sta ik een aantal dagen vrij en vervolgens een nachtje op een
camping. Dan kan ik op de camping vuilwater lozen, mijn watertank vullen etc. Maar wacht eens even, dat hoeft nu
niet meer: dat kan ook op de parkeerplaats in Meppel! Jammer voor die camping ;-)

Als ze er nou ook nog eens douches bij maken... :lol3: :mrgreen:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperplaats Meppel??



Bericht door de Jonckheer »

Toch snap ik niet goed waarom die campingeigenaren zo klagen altijd. Ze hebben liever geen campers want die rijden hun dierbare velden kapot, zeker als het een poos heeft geregend kunnen ze er niet uitkomen en moet er een trekker aan te pas komen en blijven er diepe groeven over in het veld.
Dan gaan ze voor de wintermaanden dicht en toch gunnen ze de camperaars die wél in de wintermaanden actief blijven niet een plek om te staan en te overnachten.
In de zomer staan ze stampvol en kun je er zonder reserveren niet eens terecht en zeker niet voor minder dan een week, wordt er grof geld verdient dus wat janken ze nou? Maak het aantrekkelijk en blijf het hele jaar open en zorg dat niet alleen de kleintjes maar ook de grote campers (zoals de mijne?) terecht kunnen. Pas dan heb je recht van spreken. :mrgreen:
Plaats reactie