Woerden is nog niet verloren...

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Woerden is nog niet verloren...



Bericht door hurktoilet »

Naar aanleiding van een eerder draadje over de discussie over een camperplaats in Woerden heb ik de gemeenteraadsleden daar een brief geschreven om wat tegengas te geven aan de boze campingeigenaar en de Recron. Inmiddels heb ik antwoord: mijn brief heeft vooralsnog niet mogen baten. De raad heeft de camperplaatsen uit het voorstel geschrapt.
Maar Woerden is nog niet verloren! De raad heeft dit vooral gedaan omdat het een voorstel voor een beperkt gebied was, zonder visie op mogelijkheden voor de rest van de gemeente. Daarover wil ze beleid van burgemeester en wethouders. De vraag is alleen wanneer dat komt. De raad vraagt om 'binnenkort', de wethouder heeft het over oktober 2016...
Dat biedt dus in ieder geval ruimte om in deze gemeente pleidooien voor onze zaak te voeren. En misschien eens een informatief camperweekeindje daar organiseren om raadsleden te laten zien waar ze het over hebben :-)
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
de lasertjes
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 16:11
Locatie: Harmelen

Re: Woerden is nog niet verloren...



Bericht door de lasertjes »

Peter goed idee kamperweekend, alleen mijn oprit is wat te klein.... :D
"Mijn "stad Woerden is een leuke plaats waar veel te zien en te doen is. Het ligt in het Groene Hart waar je fijn kunt fietsen en varen.

gr Sabina

PS heb de dame van de camping gehoord op de radio, moest er hartelijk om lachen!!
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Woerden is nog niet verloren...



Bericht door hurktoilet »

Hoeft toch niet op jullie oprit? Gewoon op één van de voorgenomen plaatsen. De gemeente kan voor één ludiek weekeindje toch wel artikel vijf toepassen? Wint iedereen bij: de gemeente laat camperaars zien hoe leuk Woerden is, en wij laten de gemeenteraad zien hoe leuk een camperplaats is....
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Tardis
Berichten: 742
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 17:28
Locatie: Midden v/h land

Re: Woerden is nog niet verloren...



Bericht door Tardis »

Ik doe mee hoor, of anders mijn zoon wel die de Tardis vaak lent en zelf in Woerden woont :-)
Kunnen we als activiteit met de groep de Woerdense Historische QR-code route wandelen.
Die is leuk en zoiets heb ik nog nergens anders gevonden !

Ik wil ook wel een petitie tekenen als dat er moet komen..... Tenslotte hebben we in Mijdrecht ook 4 plekken gekregen. Beetje basaal maar toch en op nog geen 50meter van het autovrije centrum.
(Nou nog een paar winkeltjes in de leegstaande panden en het is hier weer kek).


Thomas
Reizen is het verbreden van je horizon en het verkennen van je dimensies... helaas slechts 3
(ondanks dat onze camper een Tard is :-)

Weet iemand de weg naar het restaurant aan het einde van de Galaxy

Modificaties aan Tardis en andere leuke ontwikkelingen vind je op http://www.3daybreaker.blogspot.com
Die aan de andere auto hier: http://midlivecrisis.blogspot.nl
de lasertjes
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 16:11
Locatie: Harmelen

Re: Woerden is nog niet verloren...



Bericht door de lasertjes »

de camperplekken komen er! Verdeeld over 4 locaties komen er 12 plekken zonder voorzieningen waar je maximaal 3 nachten mag staan. Ze komen in Zegveld , Kamerik, Harmelen en Woerden. Alleen de plekken aan de plas komen nu nog niet.
Sabina
kanjer
Berichten: 2066
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 19:37
Locatie: Noord-Holland

Re: Woerden is nog niet verloren...



Bericht door kanjer »

Is er al iets bekend wanneer en waar in Woerden?
Afbeelding



leef vandaag,morgen kan heel anders zijn
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Woerden is nog niet verloren...



Bericht door hurktoilet »

Ziet er naar uit dat we geen actie hoeven te voeren, gaat ineens snel daar.
Wanneer is nog niet bekend (kan door procedures nog wel paar maanden duren, schat ik in), plekken wel:
In Woerden is een locatie gevonden op het terreintje bij Club O’ Four, Veldwijk 1. Verder zijn delen van de parkeerterreinen bij recreatiecentrum H2O in Harmelen, bij de Schulenburch in Kamerik en bij sportvereniging Siveo in Zegveld aangewezen als camperlocatie.
Bron: gemeente Woerden
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
kanjer
Berichten: 2066
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 19:37
Locatie: Noord-Holland

Re: Woerden is nog niet verloren...



Bericht door kanjer »

Zou je daar nu al kunnen gaan staan?wij moeten volgende maand daar zijn
Afbeelding



leef vandaag,morgen kan heel anders zijn
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Woerden is nog niet verloren...



Bericht door hurktoilet »

In theorie kun je nog steeds weggestuurd worden. Maar de kans lijkt me klein, zeker als je het persbericht van de gemeente uitprint en meeneemt om indien nodig te tonen. Wil je veilig zitten, kun je natuurlijk altijd mailtje aan de gemeente sturen...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie