Vraag over (toegang tot) camperplaats Den Driesch Valkenburg

Plumooh
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 19:13

Vraag over (toegang tot) camperplaats Den Driesch Valkenburg



Bericht door Plumooh »

Ik ben eraan het denken om volgende week een paar dagen naar zuid Limburg af te reizen.
Ondanks dat ik wisselende ervaringen lees over stadscamping Den Driesch ga ik wellicht daar wel overnachten op hun camperplaats.

Wie heeft er ervaring op deze camping / camperplaats in de winter?
Ik lees regelmatig de receptie moeilijk bereikbaar is in deze tijd. Nu begrijp ik dat je in de winter niet de receptie bemand hebt als in het hoogseizoen.
Maar hoe zit het dan met betalen etc voor de camperplaats?
Ik ga er namelijk vanuit dat je je eerst moet melden bij de receptie, moet betalen en dan pas de camper kan plaatsen.

Wat me verder wel een beetje zorgen baart is het weggetje er naar toe.
Ik heb wat foto's gezien (oa http://nl.zooverresources.com/images/T4 ... rijpad.jpg) en ik vraag me af of de camping makkelijk bereikbaar is.
Als je hier een tegenligger in de zin van auto/caravan of camper tegen komt heb je denk ik een serieus probleem, omdat die weg zo smal is? En ik geen uitwijkstrookjes oid in de berm zie.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
gvas
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 07 aug 2011, 20:44
Locatie: /dev/null

Re: Vraag over (toegang tot) camperplaats Den Driesch Valken



Bericht door gvas »

Voor bereikbaarheid en betalen kun je ze het beste even mailen of bellen.

Het weggetje is inderdaad niet zo breed maar wel goed te doen. Het eerste stuk is een beetje steil (glad met sneeuw) en vanuit Valkenburg kun je het beste even doorrijden tot de rotonde en dan weer terug. Dan rij je zo naar boven. En als er een tegenligger aankomt..... tja dan zal degene die van de camping komt iets terug moeten.

De locatie vinden wij wel leuk voor 1 of 2 dagen.
Gebruikersavatar
Denja
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 30 nov 2007, 0:56
Locatie: Kempen (B)

Re: Vraag over (toegang tot) camperplaats Den Driesch Valken



Bericht door Denja »

Tegenliggers
Stijgend verkeer heeft op een smal bergweggetje meestal voorrang op dalend verkeer, want het kan lastiger weer op gang komen als het stilvalt. Is de situatie erg ingewikkeld? Dan moet degene die het makkelijkst kan uitwijken dat doen.
Eura Mobil
Terrestra 670 SBL
Afbeelding
"Ubi bene, ibi patria"
Waar ik me goed voel, is mijn vaderland
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Vraag over (toegang tot) camperplaats Den Driesch Valken



Bericht door freddorr »

Het is momenteel erg druk i.v.m. de kerstmarkt in Valkenburg. Wij zijn er afgelopen weekend geweest en alles was mutjevol. Gelukkig hadden wij gereserveerd wat ik iedereen aan raadt dit ook te doen in deze drukke tijd.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
dickjacq
Berichten: 786
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 9:53
Contacteer:

Re: Vraag over (toegang tot) camperplaats Den Driesch Valken



Bericht door dickjacq »

Wij zijn op woensdag geweest en was nog goed te doen. Wat mij wel opviel is dat ik 21 euro moest betalen en jawel.....1 euro administratiekosten. Het lijkt het CJIB wel :lol: Wij vinden het een leuke plek op loopafstand van het centrum. Het weggetje is goed te doen, alleen vind ik het begin van beneden af altijd ff trickie omdat het schuin is. De douches en wc's zijn volgens mij vanaf 23 december dicht maar de camperplaatsen wel bereikbaar.
Hymer 534 1988>Hymer 654 1990>Hymer S660 1993>Hymer B694 1998>Adria Matrix Supreme 687 SL 2013>Knaus Sun i 650 Meg 2017>Knaus Sun i 900 leg 2018. Volg ons ook op YouTube De Mazzel!
Plumooh
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 19:13

Re: Vraag over (toegang tot) camperplaats Den Driesch Valken



Bericht door Plumooh »

Dankjulliewel. Goed om te horen dat het weggetje toch te doen is.
T/m 22 dec zijn ze inderdaad geopend en daarna enkel de camperplaatsen. Die zijn 365 dagen per jaar open.

De slagboom is open tot 22.30.
Slagboom vind ik ook altijd apart. Ik snap het nut qua veiligheid en controle, maar wat als je 's nachts weg moet met spoed of een hulpdienst moet komen?!

Maar mijn vraag qua betaling was voor na 22 dec.
Als de receptie veel dicht is wordt betalen er niet makkelijk op.
Ik zal altijd betalen dmv geld overmaken als ik daar sta, of geld in een envelop. Maar als bedrijf riskeer je zo wel veel Wegrijders denk ik. Wat weer nadelig is voor de goede gebruikers van cp
Gebruikersavatar
dickjacq
Berichten: 786
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 9:53
Contacteer:

Re: Vraag over (toegang tot) camperplaats Den Driesch Valken



Bericht door dickjacq »

Het woonhuis is erbij dus denk dat ze het geld wel komen innen ;;-)
Hymer 534 1988>Hymer 654 1990>Hymer S660 1993>Hymer B694 1998>Adria Matrix Supreme 687 SL 2013>Knaus Sun i 650 Meg 2017>Knaus Sun i 900 leg 2018. Volg ons ook op YouTube De Mazzel!
Plumooh
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 19:13

Re: Vraag over (toegang tot) camperplaats Den Driesch Valken



Bericht door Plumooh »

dickjacq schreef:Het woonhuis is erbij dus denk dat ze het geld wel komen innen ;;-)
Mooi zo. Dan komt dat goed.
Opgesloten gevoel van slagboom is dan ook gelijk weg.
Gebruikersavatar
Ronk
Berichten: 497
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 22:25

Re: Vraag over (toegang tot) camperplaats Den Driesch Valken



Bericht door Ronk »

Wij konden met onze 6,80m camper de bocht niet halen naar het weggetje van de camping dus even doorrijden en de rotonde om dan rijd je er zo in.
De camperplekken zijn mooi je zit vlakbij het hoogste punt van de kabelbaan.
De loopafstand vindt ik te ver naar het centrum en met een gewone fiets kom je terug niet de helling op maar ja ik ben ook een dagje ouder.
Je kan wel vlakbij het centrum naast het politiekantoor is een groot betaald parkeerterrein staan voor overdag dagkaart 7 euro en dan sávonds ergens een camperplaats zoeken.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Vraag over (toegang tot) camperplaats Den Driesch Valken



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik heb al een paar keer gewoon op een parkeerhaven aan de Kloosterweg en een keer op de paralelweg gestaan. Nooit commentaar gehad.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Vraag over (toegang tot) camperplaats Den Driesch Valken



Bericht door Trudie67 »

Dit is één van onze favoriete plekjes.
Hebben eens in de herfst met de camper op het campinggedeelte gestaan.
Kinderen waren in de herfstvakantie gratis. (weet niet of het nu nog zo is, praat over 2011)
De kinderen gaan graag naar deze camping ivm de rodelbaan, kabelbaan etc. (maar dat zal nu wel gesloten zijn)


Wij draaien onze camper altijd bij zo'n insteek (bushalte) en dan rij je zo de weg omhoog.

Veel plezier!!!
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Gebruikersavatar
ludo
Berichten: 16078
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 23:09
Locatie: Omgeving Maastricht

Re: Vraag over (toegang tot) camperplaats Den Driesch Valken



Bericht door ludo »

Rodelbaan en kabelbaan waren in ieder geval afgelopen zondag nog open.
Heb zelf nog in de kabelbaan gezeten en gezien dat de camperplaats (en camping) redelijk goed gevuld was.
Waren nog plekken vrij.

Ludo
Hymer B680 Starline op Mercedes CDI519 V6 3 liter 190 pk automaat.
De enige echte camperforumhond "Lucky" mag nu meerijden in onze Starline!

Met de naam "Vive Le Vink".
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Vraag over (toegang tot) camperplaats Den Driesch Valken



Bericht door mariët »

Wij waren er vorig jaar tussen Kerst en Oud en Nieuw, toen was de kabelbaan gewoon open. Met de bus (stopt onderaan de toegangsweg) naar Maastricht geweest, superleuk!
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
geuze
Berichten: 1637
Lid geworden op: ma 11 sep 2006, 22:07

Re: Vraag over (toegang tot) camperplaats Den Driesch Valken



Bericht door geuze »

Ronk schreef:Wij konden met onze 6,80m camper de bocht niet halen naar het weggetje van de camping dus even doorrijden en de rotonde om dan rijd je er zo in.
Ik denk dat de borden er niet voor niets staan (doorrijden tot rotonde) denkt u ook niet??

Mooie camping hebben er in okt nog een dag gestaan
pluk de dag voor je het weet is het over
Plaats reactie