Sygic TRUCK-versie met eigen Poi

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
snoopy
Berichten: 904
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:03
Locatie: Zutphen

Sygic TRUCK-versie met eigen Poi



Bericht door snoopy »

Beste mensen
Ben al enige dagen bezig en maak kleine stapjes vooruit maar kom er niet uit.

Heb eerst als test de standaard free Sygic routeplanner geinstalleerd. Daar via de oude versie van Synic converter van Navigin CSV geconverteerd naar de benodigde rupi file. Met nog dank naar de andere items hierover. TOP was dat. Maar....
Gevolg;
- werkt wat maar alleen poi's die hier (Zutphen) tot 68km vandaan liggen !!?? Dus verder weg zie je niet en kan je ook niet naar toe navigeren.
- het benodigde icoon werkt helemaal niet.Moet nog eens naar de grootte kijken misschien is dat het.

Maar de standaard Sygic heeft geen camper instellingen.
Dus de Sygic truck (proef) versie gedownload en geïnstalleerd. Lijkt heel erg mooi maar hier krijg ik helemaal niet de Campercontact of P4N poi's in. Ook niet die gedeeltelijk in de auto versie werkten.
De map structuur is iets anders (zit de map truck truck tussen) maar zowel in de Maps map daaronder als voor die truck map de poi's geplaatst maar dat werkt helemaal niet.
Geen icoon geen poi's !

Heeft iemand hier ervaring mee dat dit wel en goed werkt.... misschien in de betaalde versie...??
Maar betalen voordat ik het zeker weet ben ik geen voorstander van.

Wie weet raad.
In ieder geval al vast bedankt
Henk
Laatst gewijzigd door snoopy op do 21 mei 2020, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Volg je hart want dat klopt.
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Sygic met eigen Poi



Bericht door DynaDetty »

Hoi Henk,

Bij de truck versie moet je de bestanden plaatsen in:

Storage/extsd0/Android/data/com.sygic.truck/files/SygicTruck/Maps/import

Storage/extsd0 kan iets anders zijn afhankelijk of Sygic intern of op een geheugenkaart is geïnstalleerd.

En volgens mij is het laten zien van de poi’s in een straal van 70 km een instelling, iets met het alleen laten zien van relevante poi’s.

Denk er om dat poi’s voor die landen die uit meerdere kaarten bestaan momenteel niet worden ondersteund. Ik heb ze trouwens met horten en stoten wel werkend gekregen. Info hierover staat op de site van Sygic.

https://help.sygic.com/en/sygic-gps-nav ... i-to-sygic




D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
snoopy
Berichten: 904
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:03
Locatie: Zutphen

Re: Sygic met eigen Poi



Bericht door snoopy »

Eerst dank voor het meedenken. Top

Je geeft aan Storage/extsd0/Android/data/com.sygic.truck/files/SygicTruck/Maps/import
Daar heb ik ze ook ingezet. Moest de map import maken maar ja dat is zo gedaan . Staan ze (rupi file en BMP) ook in maar hij leest ze daar niet uit.

Wat me ook opvalt bij de niet truck is dat je niet kan kijken welke pois je op je route tegenkomt. Is toch wel heel handig.

Dat van die max. straal zou kunnen. Ga ik ook naar kijken.
Dat van die poi's per land heb ik bewust al terug gedraaidt om te kijken alleen kaart nederland en pois nederland dat is best link inderdaad. Knap dat je dat werkend hebt gekregen. Eerst het eenvoudige werk dat die uitdaging :-)

De gebruikers interface en kaart vind ik heel netjes maar dit soort dingen dus niet. Wil het vooral ook omdat sygic veel sneller met kaartupdates zou zijn.
Heb je daar ervaring mee?
Volg je hart want dat klopt.
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Sygic TRUCK-versie met eigen Poi



Bericht door DynaDetty »

Nee, je kunt een abonnement nemen op maandelijkse kaartupdates, maar dat vond ik onnodig, standaard is twee keer per jaar en dat zit in mijn lifetime.
Nadat ik de laatste kaartupdate had gedaan was ik de poi van de NKC kwijt. Ik heb toen van alle landen die ik momenteel lokaal heb staan de poi weer in één keer ingelezen. Gevolg was een aantal foutmeldingen. Bij controle bleken dat bij de landen met meerdere kaarten de poi niet waren geladen. Die heb ik toen per stuk gedaan en na elk land een herstart van mijn Android radio, want Sygic liep bij het opstarten steeds vast. Tot mijn vreugde bleek dat de poi inderdaad wel goed geladen waren.
Dat vastlopen kan echter ook verband houden met mijn Chinese Android radio, prachtig ding, heel tevreden over, maar met navigatiesoftware heeft ie veel moeite, maakt niet uit welk merk. Vandaar dat ik een IPad mini gebruik waar nog veel meer campersoftware op staat zoals de NKC app, FOBO bandenspanning, Accumonitoring etc. Onze camper heeft daarom ook een eigen mailaccount.


D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
snoopy
Berichten: 904
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:03
Locatie: Zutphen

Re: Sygic TRUCK-versie met eigen Poi



Bericht door snoopy »

Eigen mailaccount voor camper :-) :-)

Ik ben eigenlijk bezig met hetzelfde en op zoek naar nieuwe radio vandaar ook mijn probeersels in Sugic.

Ben nu weer de hele ochtend bezig maar hij leest ze niet in of ik kan ze niet in het menu vinden

Zou je mij een email kunnen sturen met welke chinees jij hebt en mischien een rupi file als je die nog hebt die wel werkt??? Dan kan ik uitsluiten of de conversie verkeerd gaat of .....

Zou dat zeer waarderen. Als we in de buurt woonden zou ik dat zelfs misschien durven vragen. Alleen doen als je tijd hebt svp.
Volg je hart want dat klopt.
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Sygic TRUCK-versie met eigen Poi



Bericht door DynaDetty »

Ik heb je een Dropbox link toegestuurd, aan de datum zie je wanneer ik ze van de site heb gehaald.

Onze autoradio is een voorganger van deze:


https://www.autopumpkin.com/products/2- ... kup-camera

Groet,

Geert



D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
snoopy
Berichten: 904
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:03
Locatie: Zutphen

Re: Sygic TRUCK-versie met eigen Poi



Bericht door snoopy »

Wederom dank. Vroeg je juist in PB hierom. Dus laat maar :-) ziet er mooi uit.
Volg je hart want dat klopt.
snoopy
Berichten: 904
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:03
Locatie: Zutphen

Re: Sygic TRUCK-versie met eigen Poi



Bericht door snoopy »

Nog steeds niets. Zie iemand een verschil??

Heb nokia 3.2 Android one versie android 10. Android one is de android versie zonder Samsung/LG e.d. eigen dingen.
beeldschermafdruk Synicmap.jpg
beeldschermafdruk Synicmap.jpg (29.01 KiB) 1321 keer bekeken
Blijk dus wel verkeerde map te hebben !!?? last van de zon of zo.

Zijn nu zichtbaar met Icoon(TJE) :-) alleen hij heeft lidl en CC in een map gezet bij favorieten.... ???

Ga nu zelf ook maar stoeien hoe de andere die ik wil goed er in te krijgen zijn. De juiste map scheelt dus al :bang:

Benieuwd waarmee je converteert. de rupi manager van Sygic of .... die gekochte Rupimanager.

Ze wel ander probleem (pessimist = optimist met ervaring ;-)) .
Je moet altijd per land de poi's noemen. Sommige (b.v. P4N) geeft alleen grote delen van Europa in hun files.
Dus toch maar twee routeplanner. Igo en Sygic.
Volg je hart want dat klopt.
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Sygic TRUCK-versie met eigen Poi



Bericht door DynaDetty »

Dat klopt, hij neemt ook alleen de poi mee van de landen die je lokaal hebt geïnstalleerd. De link verwees trouwens naar drie mappen, de poi van Lidl, Acsi en CC. in de CSV map van CC kun je zien hoe ik het bestand heb aangepast voor conversie naar .rupi



D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Plaats reactie