App voor Campernavigatie 2020

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
tobo01
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 20 dec 2019, 18:40

App voor Campernavigatie 2020



Bericht door tobo01 »

Welke App's voor campernavigatie zijn anno 2020 aan te raden?

In mijn Knaus 650 MF Silver Selection uit 2016 zit de Fiat Uconnect 5" radio met TomTom ingebouwd. Dit scherm vind ik een beetje klein, en het is niet mogelijk om de afmetingen van mijn camper in te geven.

Nu heeft deze camper op het dashboard een tablethouder. Ik wil dus mijn Android Tablet gebruiken als aanvulling op TomTom. Er zijn een heleboel App's verschenen, van gratis tot vrij prijzig.

Welke app is een aanrader qua prijs/prestatie. Sygic Truck, OsmAnd, ViaMichelin (Keuze "met caravan"), Navrut Camper, Navion Truck Navigation en waarschijnlijk nog vele anderen horen in dit rijtje.

Of voegt de afmeting van de camper niets toe? Zou je ook gewoon Here we Go, Google Maps, Waze, Flitsmeister of een andere App te gebruiken.

Af en toe zie ik door de bomen het bos niet meer.
Knaus Sky TI 650 MF Silver Selection
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: App voor Campernavigatie 2020



Bericht door mama »

Persoonlijk vind ik de afmetingen niet van belang , met de gewone wagen heb ik die niet nodig , met de camper is dat net hetzelfde .
De verkeersborden langs de weg verwittigen dikwijls genoeg en op tijd welke afmetingen mogelijk zijn op het trajekt .
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: App voor Campernavigatie 2020



Bericht door Janpinz »

Voor het plannen soms wel handig..soms vind mijn vrouw een mooie route, die de Garmin Truck dan niet wil overnemen. Blijkt er ergens een knelpunt, wat je dus op Maps ed niet ziet.
Verder blijft het altijd opletten en afwachten: vaak voldoet de route wel voor jouw maten, maar als alles vol staat met geparkeerde auto’s kan geen navi daar wat aan doen :bang:
Overigens vind ik de TT truck een waardeloos ding als het om navi plus voertuig afmetingen gaat; hebben ons meerdere keren vastgereden hierdoor en toen er wéér update problemen opdoken, heb ik het ding langs de weg in een vuilcontainer gegooid.
Met de Garmin is me dat nog nooit gebeurd!
Maar ze hebben allemaal hun plussen en minnen, net zo goed als de apps voor tablets. Vaak zijn die wel goedkoper.
Handig is wel, als ze offline werken, zoals Maps.me en Magic Earth
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1107
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: App voor Campernavigatie 2020



Bericht door WiSpi »

Janpinz schreef:
ma 16 mar 2020, 20:22
Met de Garmin is me dat nog nooit gebeurd!
Bij ons wel. Vooral met tunnelhoogtes slaat Garmin de plank nog wel eens mis.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: App voor Campernavigatie 2020



Bericht door juanv »

Ik had een Garmin , in de 5 jaar dat ik deze had heb ik niet één enkele reis kunnen maken waar de Garmin mij NIET op het verkeerde been heeft gezet, ondanks dat ik reeds veel grotere afmetingen had opgeslagen dan de werkelijke van de Camper , allemaal geen nut.
Telkens voor vertrek de laatste update gedownload, alles en nog wat geprobeerd , enige restrictie in routes was onverhard , altijd weer bleek de Garmin de mist in te gaan, totaal onbetrouwbaar dat spul.
Na 5 jaar was het welletjes geweest en had ik me al véél te veel geërgerd aan dit slechte toestel , en heb ik het buiten gebonjourd, adieu en tot NOOIT meer ! :bang:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
roma
Berichten: 4520
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: App voor Campernavigatie 2020



Bericht door roma »

juanv schreef:
ma 16 mar 2020, 21:22
….Na 5 jaar was het welletjes geweest en had ik me al véél te veel geërgerd aan dit slechte toestel , en heb ik het buiten gebonjourd, adieu en tot NOOIT meer...
Ja lachen. Knap van je dat je het 5 (VIJF) jaar met die Garmin hebt volgehouden. Ik had ook zo'n Garmin-Onding, 660 of zoiets. Wat een waardeloos kreng. Na een reis van 3 maanden begin 2019 binnen een week verkocht.
Nu een Samsungtablet met daarop Sygic, de betaalversie voor een klein prijsje en Osmand, de gratis versie. Daarmee kan je, dacht ik, 7 of 8 landen naar keuze instellen. Sygic en Osmand heb ik 4 maanden offline gebruikt tijdens een 15.000 km lange tocht door ZuidAfrika, Botswana, Namibie en Mozambique. Osmand bleek heel sterk op de kleine pistes, zelfs die door rivierbeddingen gingen. En ook prettig als je garages, politiebureau, dokter, camping en noem maar op zoekt. Mijn ervaringen zijn recent: van half sept 2019 tot half jan 2020.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: App voor Campernavigatie 2020



Bericht door Sandor Gora »

Ik vind de app TomTom Go goed bevallen; niet al te duur en draait lekker mee op rotondes. Geen campermaten (nog), ze lieten me weten daar op termijn wel aan te werken.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: App voor Campernavigatie 2020



Bericht door Karelkaywa »

Ook bij mij zit een Fiat Uconnect radio met TomTom ingebouwd. Het kleine scherm vindt ik geen probleem. Mijn echte probleem is de traagheid van het opstarten van de TomTom, maar nog meer dat het een uitgeklede versie is. Je kunt er weinig mee. Bijvoorbeeld een POI bestand inlezen is niet mogelijk. Bovendien is dat ding vaak de weg kwijt en rijden we dwars door een landschap i.p.v. op een weg. Het liefst zou ik die Uconnect vervangen door een fatsoenlijk werkend systeem. Maar welke dan?
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: App voor Campernavigatie 2020



Bericht door Janpinz »

juanv schreef:
ma 16 mar 2020, 21:22
Ik had een Garmin , in de 5 jaar dat ik deze had heb ik niet één enkele reis kunnen maken waar de Garmin mij NIET op het verkeerde been heeft gezet, ondanks dat ik reeds veel grotere afmetingen had opgeslagen dan de werkelijke van de Camper , allemaal geen nut.
Telkens voor vertrek de laatste update gedownload, alles en nog wat geprobeerd , enige restrictie in routes was onverhard , altijd weer bleek de Garmin de mist in te gaan, totaal onbetrouwbaar dat spul.
Na 5 jaar was het welletjes geweest en had ik me al véél te veel geërgerd aan dit slechte toestel , en heb ik het buiten gebonjourd, adieu en tot NOOIT meer ! :bang:
Ik heb wel de Truck versie, mss is daar een verschil...

Maar er is dus keus genoeg, dat zie je hier maar weer!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: App voor Campernavigatie 2020



Bericht door de Jonckheer »

Sommigen willen dat een navigatie app offline gebruikt moet kunnen worden maar dan werkt verkeersinfo niet en die is zo mogelijk nog belangrijker dan het navigeren zelf in mijn opinie. Een voorbeeld? Vorig weekend een Flixbus rit gedaan Amsterdam - Hamburg. Zondagochtend om 11.00 u vertrokken uit Hamburg en amper op de snelweg wilde Sygic truck er alweer vanaf terwijl de in de bus aanwezige Tomtom gewoon de weg vervolgen aangaf. Maar ja, die had geen verkeersinfo. Het bleek dat de afslag Bremen afgesloten was (werkzaamheden) en dat betekende omrijden plus een mega file met een paar uur vertraging. Sygic loodste mij door buitenwijken van Hamburg, een heel stuk secundaire weg, een stuk snelweg en uiteindelijk weer op route waardoor ik zelfs op tijd in Bremen aankwam. Nee, voor mij altijd online!
Gebruikersavatar
Ponytail52
Berichten: 272
Lid geworden op: do 03 sep 2015, 21:19

Re: App voor Campernavigatie 2020



Bericht door Ponytail52 »

Ik heb me 'ooit' laten verleiden voor de Mio Spirit 8670LM Truck in de veronderstelling...

Wel om kort te gaan: toen het apparaat mij vlakbij Versailles een omweg wilde laten maken van ruim 40 km, in truckmodus, heb ik hem weer in personenauto-modus gezet en was ik binnen 5 km op de bestemming... Zonder enige vrachtwagen- of afmetingsprobleem. Nooit meer teruggezet.

Zo wel een redelijke routeplanner.
Zou ik er ooit weer één kopen, nou.... :-?
Campergroetjes,
Willem en Alie
Mclouis Lagan 252
WestfaliaCalifornia
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 18:23

Re: App voor Campernavigatie 2020



Bericht door WestfaliaCalifornia »

We hebben al diverse dure systemen gehad en vond het vaak tegenvallen. Vastlopers, niet actueel kaartmateriaal etc. Nu de Pioneer welke werkt op basis van Carplay. Werken nu met waze google maps en soms met heredrive. Werkt echt top. Altijd actueel en erg snel. Koop echt nooit meer zo’n duur navigatiesysteem. Afmetingen instellen gaat niet maar missen we totaal niet. Voor je alles naar je zin hebt ingesteld was wel ff een ding. Suc6 met de keuze😏
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: App voor Campernavigatie 2020



Bericht door TestCase »

Wij gebruiken iGO nextgen op tablet, in de Fiat document houder, met sim of bluetooth tethering naar mobiel voor verkeersinformatie. Kaarten offline en verkeersinfo online bespaart je GB's.
iGO nextgen (PAL) truckversie en truckkaarten. Met een beetje handigheid helemaal zelf te regelen. Wil je iets kopen, want niet handig met internet en tablets, dan is Sygic truck wel goed.


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

App voor Campernavigatie 2020



Bericht door Zadowolony »

Volg dit draadje. Wij hebben net een nieuwe autoradio met scherm en achteruitrijcamera gekocht, maar zonder navigatie. (Staat bij de garage om in te bouwen).
Navigatie doe ik liever met de iPhone. Is iets flexibeler dan in een vast navigatiesysteem waar je na een jaar niet meer ge-update wordt of een duur abonnement moet nemen.
Vind dat Google nog wel eens een foutje maakt, of te traag reageert.
De recensies van TomTom zijn tegenwoordig ook niet zo best.
Dus ook ik ben benieuwd naar de beste app!
Plaats reactie