WiFi op reis

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: WiFi op reis



Bericht door Cee Pee »

Waarmee dus duidelijk is, dat wifi op reis lastig is....
Nee hoor helemaal niet, maar je moet gewoon zelf voor je eigen WiFi hotspot zorgen. :wink:
Ik doe dat middels een WiFi router waar een Vodafone datasimkaartje in zit. :thumbup:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8370
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: WiFi op reis



Bericht door EasyBee »

Of het antwoord is dat WiFi inmiddels is ingehaald door de moderne snelle 4G of 3G oplossingen met een dikke betaalbare databundel binnen Europa. Dan heb je vaak een redelijk snelle, veiligere verbinding ook dan een gedeeld WiFi netwerk.
Misschien is dat wel het antwoord op de vraag?
Zo'n WiFi hotspot gehad die verbinding zou kunnen maken met WiFi netwerken en dataverbinding beter zou maken.
Naast al het gedoe met opzetten/afstemmen antenne en koppelen aan router van camping (of watdanook) met soms wel of geen succes was het dan vervolgens toch traag want veel gebruikers op die ene router van de camping is geen succes.
Dus WiFi Hotspot na 2 seizoenen de deur uit en dikkere databundel op telefoon.
Laatst gewijzigd door EasyBee op za 14 mar 2020, 9:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

WiFi op reis



Bericht door appellover »

Dat is wat ik bedoel ,via 4G .En dat je dan een hotspot op zet ok ,maar gaat via 4G en niet via kabel of glasvezel meer.
Zal het denk ik niet meer meemaken maar komt een tijd dat overal 5G is en onbeperkt ,men gaat er van uit dat iedereen is aangesloten en dan wordt het via belasting of, zoals in Frankrijk via de onroerendbelasting ,betaald net zoals kijk en luistergeld.
En nog later krijg je een chip onderhuids zodat je dag en nacht bereikbaar bent ,vreselijk maar ben ik gelukkig te oud voor.






Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: WiFi op reis



Bericht door PE1OPQ Theo »

Toch wel grappig deze veronderstelling dat WiFi al verouderd is en dat de opvolger 4G of 5G is.
Nu denk ik dat 5G, ook een hele verandering gaat worden, en dan met name op de kosten.
Want internetten via een telefoon provider, je geld gaat dan pas stromen :D (van je vandaan)

Op de vele camping waar ik verblijf, zelfs nog in Nederland, is bijna geen bereik met 4G of echt heel matig.
Daar zie je dat camping erg veel moeite doen en blij zijn dat ze op de glasvezel worden aangesloten.
Zodat hun WiFi service ook de capaciteit krijgt om het verkeer in en uit te laten gaan.
Ik denk dat beide elkaar perfect aanvullen en dat dit ook wel zo een tijdje zal blijven.

Theo
Laatst gewijzigd door PE1OPQ Theo op za 14 mar 2020, 9:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: WiFi op reis



Bericht door Cee Pee »

Dat heb ik zelfs voor thuis gebruik een bundel van 25GB is zat genoeg en in heel Europa te gebruiken.
In combinatie met een smartcard van Canal Digitaal voor radio en televisie.
Dus waar we ook zijn alles werkt hetzelfde en probleemloos.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: WiFi op reis



Bericht door PE1OPQ Theo »

Cee Pee schreef:
za 14 mar 2020, 9:14
Dat heb ik zelfs voor thuis gebruik een bundel van 25GB is zat genoeg en in heel Europa te gebruiken.
25 Gb per dag week maand?
Dat heb ik er zo door in een paar dagen, en dan doe je nog niet eens heel veel bijzonders.


Theo
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: WiFi op reis



Bericht door Johny_Boy »

Het is wat Appellover zegt. "Wifi via hotspot". Alleen doen wij dat via een "All Together" (sim only)

Daar wij bij Ziggo ons normale abonnement hebben lopen, krijg je dubbele data. 50GB wordt dan 100GB en in het buitenland 20GB voor 1 pers. De aansluiting voor 1 pers is normaal 35 euro, maar i.v.m. Ziggo wordt dat 30 euro (5 euro korting)

Je mag zoveel 'together mensen' aansluiten wat je wilt. Ieder persoon betaald dan 15,= euro. Wij hebben het voor 2 personen en betalen 44,50 euro p/mnd en hebben daarvoor in totaal 200GB in Nederland. In het buitenland heb je alleen maar 20GB p.p. x 2 = 40GB

De Wifi is snel en is sinds kort overgegaan naar5G. Wij hebben 4G en het loopt super snel! Nooit geen problemen. Hotspot instellen en aanzetten en je hebt geen zorgen meer ....

Succes! :thumbup:
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

WiFi op reis



Bericht door appellover »

Ik had hier in Spanje 4G alacasa van Orange ,4G router in huis en 50GB ,je kon de router niet meenemen moest op 230v.
Prijs was 34,50 pm.Was bedoelt voor mensen die geen telefoonaansluiting hadden ,was toen nog normaal maar nu heeft bijna niemand meer een vast nummer.
Nu hebben we glasvezel ,dus toch weer een kabel,en voor 19,95€.
En dus weer normaal wifi in huis ,eigenlijk beetje overdreven met 2 telefoons ,maar de camera’s in en om het huis zijn er op aangesloten als we onderweg zijn.


Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: WiFi op reis



Bericht door Cee Pee »

PE1OPQ Theo schreef:
za 14 mar 2020, 9:19
Cee Pee schreef:
za 14 mar 2020, 9:14
Dat heb ik zelfs voor thuis gebruik een bundel van 25GB is zat genoeg en in heel Europa te gebruiken.
25 Gb per dag week maand?
Dat heb ik er zo door in een paar dagen, en dan doe je nog niet eens heel veel bijzonders.
Per maand natuurlijk en dat krijg ik niet op.
Ben dus wel benieuwd hoe jij dat erdoor krijgt.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: WiFi op reis



Bericht door Zijspan »

Het gebruik van de mb hangt af van wat je er mee doet, wat surfen op het net is niet echt veel aan mb, ga je tv kijken dan schiet de mb teller omhoog.
Het is maar net wat je zelf het beste aanbod vind, en waarvoor( hoeveel mb) je het gaat gebruiken.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: WiFi op reis



Bericht door appellover »

Google street vieuw gaat ook lekker snel .



Gr.
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie