OsmAnd maps

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

OsmAnd maps



Bericht door NAWM »

De app van OsmAnd maps heb ik geïnstalleerd. Daarbij kom ik zoveel nieuwe termen tegen dat het mij duizelt. Op youtube zag ik filmpjes, maar dat gaat allemaal te snel voor mij.
Hoe kom ik hiermee verder? Zijn er cursussen in?
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1108
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: OsmAnd maps



Bericht door WiSpi »

Nee, dat is er niet. Het is even wennen en proberen, maar daarna loopt het goed, is onze ervaring. We gebruiken het niet als routplanner, maar meer als de 'Michelin atlas'. Zo van: dat is een leuk weggetje, daar rijden we maar een door.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: OsmAnd maps



Bericht door NAWM »

Dank voor het antwoord.
Je hebt denk ik de betaalde versie? Dan kun je meer landen downloaden. Zijn er meer voordelen bij de betaalde app?
En kan ik die dan dubbel gebruiken, op mijn tablet én telefoon?
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: OsmAnd maps



Bericht door travelscout »

Is gebaseerd zoals zoveel GPS-software op OSM (plattegronden/kaarten op basis van OpenStreetMaps).
Een prima alternatief voor betaalde plattegronden (google/tomtom etc.).

Maar waarom zou je betaalde GPS-software gebruiken die op gratis plattegronden is gebaseerd?
Paul.
roma
Berichten: 4525
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: OsmAnd maps



Bericht door roma »

Ik gebruik hem sinds kort op een tablet hier in zuidelijk Afrika (ZA, Botswana, Namib, Mozambique) offline om over kleine pistes /off-road te navigeren. Gaat fantastisch. Even wennen dat dat blauwe pijltje niet naar boven wijst, maar naar het noorden.

Voor grotere afstanden gebruik ik Sygic, de betaalversie.
erichendri
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 feb 2013, 19:36

Re: OsmAnd maps



Bericht door erichendri »

Ja, kan op tablet, telefoon en gewoon je oude telefoon die je voor reserve houdt in de kast.
Betaalde heeft meer functies.
In de auto en bij tochten gebruik ik de tablet.
Veel overzichtelijker.

Eric
Met je rubber door de blubber.
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1108
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: OsmAnd maps



Bericht door WiSpi »

NAWM schreef:
vr 06 dec 2019, 19:14
Dank voor het antwoord.
Je hebt denk ik de betaalde versie? Dan kun je meer landen downloaden. Zijn er meer voordelen bij de betaalde app?
En kan ik die dan dubbel gebruiken, op mijn tablet én telefoon?
Ja ik heb de betaalde versie. Meer vanwege het initiatief dat ik daarmee ondersteun. Ik weet eigenlijk wat de verschillen met de gratis versie is.
Ik download voordat we weggaan de regio's waar wij naar toe gaan. Elke keer is er wel een update valt mij op. Ik gebruik ook de reliëfkaarten. Dat maakt de kaart wat leesbaarder. De parkeerplaatsen is leuk, maar dan wel op detailniveau. Anders laat je scherm alleen maar blauwe borden met 'P' erop zien.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: OsmAnd maps



Bericht door TestCase »

Bij Android, Apple weet ik niet, kun je met hetzelfde Google account op tablet zowel als op telefoon de betaalde app downloaden/gebruiken. Gebruik je 2 verschillende Google accounts dan wordt het 2x betalen.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie