fietsnavigatie

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
eleonora
Berichten: 154
Lid geworden op: ma 14 sep 2015, 19:49
Locatie: Alphen aan den Rijn

fietsnavigatie



Bericht door eleonora »

De meeste camperaars fietsen ook tochten vanaf de camping/camperplaats. Welke navigatie systeem gebruiken jullie daar bij , afgezien van knooppunten ed.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: fietsnavigatie



Bericht door Zwerfsteen »

wij gebruiken een Garmin Oregon 600 met de gratis fietskaarten van OFM
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: fietsnavigatie



Bericht door 't Busje »

Navman Bike 1000. Was iets meer dan €100 in een aanbieding van het Kruidvat. Af en toe zijn er ook nog kaartupdates.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Pilotbobke
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 16:54

Re: fietsnavigatie



Bericht door Pilotbobke »

Goedemiddag,

Wij fietsen naast de knooppunten met de app NAVIKI, een zeer goede navigatie voor op telefoon ook zeer gedetailleerde kaart.
Je kan zelf routes aanmaken maar heel simpel van punt A naar punt B.
Heeft wel het nadeel dat de app stroom vreet en dus eigenlijk een goede powerbank noodzakelijk is.
Ik gebruik een IPhone 6S met een GP powerbank 15600mAH werkt naar mijn mening perfect.
iPhone in fietshouder en powerbank in stuurtasje.

Gr Ad
Pilote Aventura P.650
Ducato 2,8JTD 2005
Co- passagiers Jacqueline en Teckel BOBKE.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: fietsnavigatie



Bericht door pepon »

Telefoonklem van de Action voor op de fiets en de telefoon met Google Maps in de fietsmodus er op.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: fietsnavigatie



Bericht door Zwerfsteen »

Het nadeel van een telefoon met navigatie vind ik dat het scherm met zonlicht niet of nauwelijks is te zien.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: fietsnavigatie



Bericht door Mickel Moen »

Ik gebruik op mijn iPhone Fietsknoop het meest.
Een enkele keer TomTom.

Het nadeel daarvan, is dat deze eigenlijk de rijweg voor auto’s volgt.
Is het een fietspad naast de weg, dan wil TomTom je nog wel eens weer de rijweg op sturen.

Op het display van mijn naar elektrisch omgebouwde fiets zit een usb aansluiting voor de voeding van de iPhone. Dat is wel erg handig moet ik zeggen.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: fietsnavigatie



Bericht door henk en lila »

Vooral mijn vrouw fietst met haar Motorola One op het stuur en gebruikt afwisselend Google Maps en Locus Pro (die kan geheel offline en dan vaak met zelfgemaakte knooppunt-routes via bijv. route.nl)). En zonder accu problemen want die gaat gewoon lang mee.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
javader
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 18:26
Locatie: Velsen

Re: fietsnavigatie



Bericht door javader »

Ik gebruik de Garmin Edge.
Zowel op de racefiets als op de toerfiets.
Heb op beide een houder gemonteerd.
Over het algemeen gaat de navigatie prima maar het blijft opletten, soms een onverharde weg, soms snijdt hij stukken af door een drukke stad terwijl dat beter over een fietspad zou kunnen etc.
Is ook heel handig als je vanuit een stadsbezoek terug wilt naar je camper.
"Alles gaat in wezen in principe eigenlijk helemaal nergens over"
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: fietsnavigatie



Bericht door MonRoe »

Garmin Oregon 600 voor mij en de Garmin Dakota voor Roel. Op beide staat de gratis Open Fiets Mappen waar ook de knooppunten op staan.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: fietsnavigatie



Bericht door Autocaravana »

Maps.me is m.i. dé app voor de iPhone (en Android?). De kaarten worden tevoren geladen en je navigeert verder off-line, hetgeen aardig wat stroom spaart. Routing is mogelijk, ook voor fietsroutes en wandelroutes. Ook geschikt voor het vinden van adressen en poi's. Fiets- en wandelpaden zijn zeer gedetailleerd. Overal ter wereld te gebruiken.

Daarnaast heb ik een Garmin eTrex op mijn stuur waarin gratis kaarten zijn geladen. De Garmin is met name handig om van internet gedownloade tracks te laden en te volgen.

Bij het fietsen van knooppuntenroutes is het handig om op https://routeplanner.fietsersbond.nl een route uit te stippelen en te downloaden, op de Garmin te zetten en te volgen. Je rijdt gegarandeerd nooit meer verkeerd.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
myway
Berichten: 15455
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: fietsnavigatie



Bericht door myway »

MonRoe schreef:Garmin Oregon 600 voor mij en de Garmin Dakota voor Roel. Op beide staat de gratis Open Fiets Mappen waar ook de knooppunten op staan.
Op de zelfde manier maar met een Garmin 64s
Soms eerst met de knooppunten een route bepaald.
Of zet een wp weg in de richting waar ik naar toe wil en laat de Garmin de route bepalen.
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: fietsnavigatie



Bericht door saagstree »

ik gebruik de Garmin Oregon 650 goed zicht ook bij de zon er op en mooi dat je oplaadbare batterijen er in kan doen
Ook gebruikte ik hem om te kijken waar bepaalde winkels en tank stations waren dat kon niet op onze oude TT.
Maar nu met de nieuwe TT camper hebben we dit ook onze TT.
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
jpdejong
Berichten: 302
Lid geworden op: za 13 mar 2004, 20:41
Locatie: weeze, nabij goch duitsland

Re: fietsnavigatie



Bericht door jpdejong »

Hoi.

Sinds een jaar heb ik een horloge van garmin. Fenix 5plus. Scherm in volle zon afleesbaar. Met wandelen aan de pols en met fietsen op het stuur. Wel klein scherm maar geen last van. Bij wandelen hoef je maar op de pols te kijken. Met software kan je heel makelijk routes uitstippelen of via gpx op horloge dowloaden. Via wifi of bluetooth.

Is niet het goedkoopste maar heeft zijn voordelen. Voor de rest ook leuke en handigen apps erop.

Heb ook voor casio gekeken, maar die was net afleesbaar in het zonlicht(buiten horloge😖)

Groeten jan-peter
Plaats reactie