Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
keescamper
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 03 aug 2014, 22:23

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door keescamper »

Heden met laatste versie expres kaart herinstalleerd, stuk gaan rijden maar geen enkele camping of NKC icoon komt tevoorschijn op de kaart.
Je kunt op rechtse deel scherm wel verderop instellen dan wel campings.
Maar voorheen dus na aankoop altijd op kaartlagen iconen campings in beeld.
Nu alleen tankstations , parkeerplaats maar nada nkc

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door DiffRental »

VTECMaster schreef:
ma 10 feb 2020, 18:38
Zoals ik al 2x eerder aangaf, bij mij hielp een herinstallatie van de kaarten (op de 770), die oplossing had ik ook gevonden bij verschillende forums op het Internet.
Betwijfel of we het over hetzelfde probleem hebben.
Welke kaart update heb je er nu opstaan?

In 2018 is er een probleem geweest met het verliezen van de gehele database van camper plaatsen.
Dat kon je oplossen met opnieuw installeren het huidige probleem is iets anders en los je niet op met herinstalleren.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
keescamper
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 03 aug 2014, 22:23

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door keescamper »

Laatste uitgebrachte kaart 20.30
Idd vorige probleem tijd terug ook gehad toen was nkc applicatie helemaal verdwenen.
Nu zijn alle applicaties aanwezig maar de logo's of icoontjes hoe je maar wilt noemen tijdens rijden op je route niet meer te zien.
Je kon dan langs je route zo een acsi of nkc plek aantikken en er naar toe rijden.
Is superhandig wanneer je lang genoeg gereden hebt met je campertje.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5663
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Camperic »

JaapB schreef:
zo 02 feb 2020, 16:20
Ik neig nu toch om eens onze schoonzoon in te schakelen die jurist is.
Al gedaan en zo ja, wat was zijn reactie?
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8451
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door EasyBee »

Hier het zelfde probleem als keescamper. Krijg een refurbished 660 LMT-D met daarbij de instructie om vooral niet te updaten.
Hij is voorzien van de kaarten versie 2016.30. Op mijn vraag wanneer ik dan wel mag updaten, krijg je gewoon helemaal geen antwoord.
Na een maand Garmin Express geupdate naar de nieuwste versie want mijn Garmin Zumo 346 wilde ik updaten naar kaartversie 2020.30.
Ik was het zat en heb de 660 LMT-D ook naar 2020.30 geupdate.
Nu krijg je op route wel tankstations en parkeerplaatsen etc, maar geen ACSi en MHF meer te zien.
Het is dat we verder tevreden zijn over dit ding, maar je baalt van het verlies van een handige feature (want het is geen functie, toch?) en het gedrag van Garmin Support (vragen gewoon niet beantwoorden) helpt ook niet mee.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 692
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Adfur »

EasyBee schreef:
wo 12 feb 2020, 19:06
Het is dat we verder tevreden zijn over dit ding, maar je baalt van het verlies van een handige feature (want het is geen functie, toch?) en het gedrag van Garmin Support (vragen gewoon niet beantwoorden) helpt ook niet mee.
Zo denk ik er ook over. Ik heb begin februari Garmin gevraagd wat ze er aan gaan doen. Tot op heden geen antwoord gekregen. Een ding is zeker, volgende keer geen Garmin meer.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
roma
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door roma »

Adfur schreef:
do 13 feb 2020, 9:28
…... Een ding is zeker, volgende keer geen Garmin meer.....
Zo had ik begin vorig jaar een Garmin 660 gekocht. Wat een waardeloos ding. Na een lange tocht van ruim 10.000 km met veel Garmin-ellende bij thuiskomst die Garmin direct verkocht.
Hoe ik nu navigeer? Met een Samsung-tablet waarop Sygic en OSMand. Is goedkoper dan die Garmin, groot scherm en uitstekend navigeren. Heb er in 4 maanden toeren door zuidelijk Afrika veel plezier van gehad, ook op duizenden kilometers pistes.
Gebruikersavatar
Pallieter
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 16:06
Locatie: Fryslân

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Pallieter »

roma schreef:
do 13 feb 2020, 9:53
Zo had ik begin vorig jaar een Garmin 660 gekocht. Wat een waardeloos ding. Na een lange tocht van ruim 10.000 km met veel Garmin-ellende bij thuiskomst die Garmin direct verkocht.
Wat een onzin. De 660 is gewoon een perfect navigatiemiddel. Dat is ten minste mijn mening.

Groet, Cor
You can't start a fire without a spark.
roma
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door roma »

Pallieter schreef:
do 13 feb 2020, 12:48
…. De 660 is gewoon een perfect navigatiemiddel....
Perfect? Lamenielachen.
- Coördinaten invullen zoals ze bv op Park4Night staan of als in de Campergidsen is niet mogelijk. Er worden 3 coordinatenmanieren gegeven, maar niet de gebruikelijke. Ik wil op de juiste plek uitkomen en niet ergens in de buurt van.
- Regelmatig word je van de snelweg af gestuurd, de stadswijken in. Overkwam me oa vanuit Denemarken naar Hamburg, Bremen. Moet ik een aantal wijken van Hamburg door om bij de Elbetunnel te komen.
- de 660 heeft duizenden pois, maar daar heb je in landen als Litouwen, Polen, Estland, etc niets aan, omdat ze in de landstaal worden weergegeven en niet in Nederlands of Engels. Dan moet je terug vallen op de IPhone met Google Maps.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Zwerfsteen »

Wat raar, in P4Night worden 2 manieren van coördinaten notatie aangegegeven, één met decimale graden en één met graden, minuten seconden, beide manieren kan je in een Garmin of welk ander toestel ingeven.
Wat je bedoeld met de meest gebruikelijke, ik heb geen idee.
Groet,
Leny en Pieter
roma
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door roma »

Zwerfsteen schreef:
do 13 feb 2020, 13:37
Wat raar, in P4Night worden 2 manieren van coördinaten notatie aangegegeven, één met decimale graden en één met graden, minuten seconden, beide manieren kan je in een Garmin of welk ander toestel ingeven.
Wat je bedoeld met de meest gebruikelijke, ik heb geen idee.
Voorbeeld:Noorwegen, Otra, 200 km tnv Kristiansand, N 59° 27' 43", E 7° 24' 35"
Noorwegen, Byglandsfjord, 80km tnv Kristiansand, N 58° 40' 1" ,E 7° 48' 5"
Denemarken. Aelback, in natuurgebied aan kust, gratis, N57’37’20”, E10’18’54”.

Dit is op een TT probleemloos in te stellen. Niet op de Garmin 660! Let wel, op andere Garmins schijnt het wel mogelijk te zijn, maar NIET op het door mij bedoelde 660-model. Er is op dit forum al eens eerder over gediscussieerd, kan het zo snel niet terug vinden.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5663
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Camperic »

Voor de 770 had ik een 660, maar daarbij geen probleem om de coördinaten zo in te voeren hoor :think:

roma schreef:
do 13 feb 2020, 13:26
- Coördinaten invullen zoals ze bv op Park4Night staan of als in de Campergidsen is niet mogelijk. Er worden 3 coordinatenmanieren gegeven, maar niet de gebruikelijke. Ik wil op de juiste plek uitkomen en niet ergens in de buurt van.
- Regelmatig word je van de snelweg af gestuurd, de stadswijken in. Overkwam me oa vanuit Denemarken naar Hamburg, Bremen. Moet ik een aantal wijken van Hamburg door om bij de Elbetunnel te komen.
- de 660 heeft duizenden pois, maar daar heb je in landen als Litouwen, Polen, Estland, etc niets aan, omdat ze in de landstaal worden weergegeven en niet in Nederlands of Engels. Dan moet je terug vallen op de IPhone met Google Maps.
- Zie mijn reactie boven de quote.
- Herken ik niet, behalve wanneer het conform ingestelde voorkeur voor routeberekening is :idea: . Afrit nemen en direct bovenaan weer de oprit op :roll: wel, bijvoorbeeld net voor Luik vanaf het zuiden. Toen ik er de laatste keer bewust op lette bleek dat het viaduct dat je tussen af- en oprit passeert een hoogtebeperking heeft. Die is blijkbaar verkeerd in de kaart verwerkt, maar dat is dus niet Garmin te verwijten.
- Zo denken de bewoners van Polen en Baltische staten waarschijnlijk ook over de POI's in NL :wink: en als alle POI's in alle landen in het Engels zouden worden weergegeven zou je waarschijnlijk daar een probleem mee hebben.

Of het dus aan het apparaat ligt of degene die ermee omgaat .....
Je kunt ook een schroevendraaier verwijten dat je er moeilijk een spijker mee in hout kunt slaan :lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
OnTheMove
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 29 nov 2019, 15:39

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door OnTheMove »

Hallo,

Ik ben (vrij dringend) toe aan de aankoop van normaal gezien een 'Garmin Camper 770 LMT-D Europa + camera BC30' maar begrijp ik correct dat het probleem "al rijdend komt geen enkele camping of NKC icoon tevoorschijn op de kaart" nog steeds niet opgelost is ?

Iets wat ook ik wens dat al rijdend gebeurt (al rijdend tonen van de POI's).

Nog toegevoegd, coolblue (Belgie) heeft mij als antwoord op mijn vraag of dit probleem opgelost is, deze url toegestuurd

https://support.garmin.com/nl-BE/?faq=B ... tab=topics

Werkt dit als oplossing ?

Met vriendelijke groeten,

OnTheMove
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door DiffRental »

Nee dat werkt niet als oplossing, dat is gewoon de gebruikershandleiding.

Heb het al eerder gezegd, nergens in de handleiding kun je specifiek vinden dat je de NKC en andere camperplaatsen als POI zichtbaar kan maken.
Dus als Garmin wil, kunnen ze zeggen dat het niet meer ondersteund word. (of mag ik het nu wel een functie noemen die niet meer ondersteund word?)
Als ik in de Garmin express kijk zijn er 3 updates, (sinds ik mijn 770 heb ingeleverd) geen van die updates lijkt te maken te hebben met het zichtbaar hebben van de camper POI's.

Support Garmin is waardeloos, op mijn laatste mail krijg ik al 2 weken geen antwoord.
Garmin als apparaat is niets mis mee.
Groeten Peter
Plaats reactie