Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5674
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Camperic »

Adfur schreef:
zo 26 jan 2020, 12:18
Ik durf nog steeds niet te updaten. Of het ooit nog goed komt?? Het is wel van de idiote dat Garmin zijn zaakjes kennelijk niet goed voor elkaar heeft/krijgt.
Dat allemaal alléén omdat ACSI en NKC icoontjes niet meer op de kaart worden weergegeven :DD
Je moet "problemen" ook niet overdrijven :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 694
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Adfur »

Camperic schreef:
ma 27 jan 2020, 11:11
Adfur schreef:
zo 26 jan 2020, 12:18
Ik durf nog steeds niet te updaten. Of het ooit nog goed komt?? Het is wel van de idiote dat Garmin zijn zaakjes kennelijk niet goed voor elkaar heeft/krijgt.
Dat allemaal alléén omdat ACSI en NKC icoontjes niet meer op de kaart worden weergegeven :DD
Je moet "problemen" ook niet overdrijven :wink:
Misschien overdreven, maar als je iets koopt mag je ook verwachten dat het 100% werkt en dat is hier niet het geval. Prutswerk van Garmin.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door DiffRental »

Camperic schreef:
ma 27 jan 2020, 11:11
Dat allemaal alléén omdat ACSI en NKC icoontjes niet meer op de kaart worden weergegeven :DD
Maar dat is juist de prettigste functie van het apparaat.
Wij plannen nooit de dagen vooruit en juist dan is het leuk om te zien zonder er een handeling voor te moeten doen dat je 1 of meerder campings of camper plaatsen passeert.
Vaak bekijken we dan of we voor die dag stoppen of nog een eindje verder gaan.

Als ik wil zoeken naar een camperplaats of camping dan hebben we google, de NKC app etc etc daar heb ik dan geen camper navi voor nodig.

Je moet het zien zoals je benzinepompen altijd op de kaart hebt, als ik bijna moet tanken maar zie nog meerdere pompen op de route dan stel ik het vaak nog even uit. (of rustplaatsen met wc's :-B )
Groeten Peter
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door JaapB »

En zo is het. :thumbup:
Ik denk er net zo over.
Daarom ben ik dit topic in september ook begonnen.

Vorige week dan mijn navigatie (onder garantie) opgestuurd naar Garmin in Eemnes.
Nog niets gehoord.
Even wachten nog.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8463
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door EasyBee »

DiffRental schreef:
ma 27 jan 2020, 16:15
Maar dat is juist de prettigste functie van het apparaat.
Dus als ik het op de vorige pagina een functie noem, dan is het geen functie (zie onderaan vorige pagina).
DiffRental schreef:
zo 26 jan 2020, 18:07
Welke functie? Dat je kan zoeken en navigeren naar camperplaatsen uit de database, dat werkt nog steeds.
Deze week heb ik eens door de online handleiding gekeken en nergens kan ik terug vinden dat je de POI's langs de actieve route moet zien.
En nu noem jij het een van de prettigste functies? :crazy:
Je schrijft zelfs
DiffRental schreef:
zo 26 jan 2020, 17:56
Dat was al duidelijk en kan je wel blijven roepen................. en ja je hebt gelijk en als jij je daar zo boos over maakt moet je de garmin vlug terug sturen en je geld terug vragen.
Dat heb ik gedaan. Zie iets boven het midden van de vorige pagina.
EasyBee schreef:
za 25 jan 2020, 15:15
Die is nu teruggestuurd en er zijn 2 mogelijkheden.
Ik krijg hem met de nieuwste kaarten er op en ACSI en MHF POI tijdens het rijden zichtbaar of mijn geld terug.
Lekker bezig. Bij jou is het de prettigste functie en ik mag het vooral geen functie noemen. :silent:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door DiffRental »

Het zit je blijkbaar hoog?
Gaat erom dat je alleen maar klaagt over hoe slecht Garmin is en dat keer op keer.
Denk in oplossingen zodat iedereen er iets aan heeft enkel roepen dat je het er niet mee eens bent is wel een erge gemakkelijke weg waar niemand in dit topic iets aan heeft want we hebben er allemaal last van.

Ik heb al vaker gezegd dat je gelijk hebt.............. maar dat lees je blijkbaar ook niet.

Ik neem aan dat je nu de handleiding van buiten kent en dat je ergens hebt gelezen dat het een functie is?
Ik kan het nergens (meer) lezen, dus of Garmin heeft de handleiding herschreven of het is nooit zo benoemd.
In dat geval weten alleen de oplettende gebruikers van voor de 2020.20 update dat het zo was.

Ohja, ik lees ook niet goed waarschijnlijk, waar staat dat je het geen functie mag noemen?
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5674
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Camperic »

DiffRental schreef:
ma 27 jan 2020, 19:05
waar niemand in dit topic iets aan heeft want we hebben er allemaal last van.
Nee hoor :D
DiffRental schreef:
ma 27 jan 2020, 16:15
Camperic schreef:
ma 27 jan 2020, 11:11
Dat allemaal alléén omdat ACSI en NKC icoontjes niet meer op de kaart worden weergegeven :DD
Maar dat is juist de prettigste functie van het apparaat.
Wij plannen nooit de dagen vooruit en juist dan is het leuk om te zien zonder er een handeling voor te moeten doen dat je 1 of meerder campings of camper plaatsen passeert.
Vaak bekijken we dan of we voor die dag stoppen of nog een eindje verder gaan.
Dat is niet de prettigste functie van het apparaat, maar dat vind jij :wink:
Ik weet dat de icoontjes werden weergegeven, maar had ze nog niet gemist totdat het hier werd gemeld. Zo belangrijk vind ik ze dus niet. Wanneer we ergens in de buurt willen gaan staan klik ik op camperplaatsen of campings in de buurt en kies de route daar naartoe. Het is fijn dat de 770 die database heeft en dat alleen is voor mij al een prettige functionaliteit.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door DiffRental »

Uiteraard, sorry dat ik dat belangrijke feit niet vermeld heb.
Het is mijn mening en de reden waarom ik een camper navigatie heb van Garmin omdat wij dat wel handig vinden.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10167
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Peter LMC »

Peter LMC schreef:
do 16 jan 2020, 16:42
Ik weet nog niet of ik na de update alles weer zie. 8-)
Moet ik eerst nog een keer proberen.
Deze week de Garmin 2 keer mee gehad.
En deze deed het prima. :thumbup:
Onderweg zie ik de Poi's langs de gereden route voorbij komen.
Zowel de door Garmin mee geleverde Poi's zoals restaurants banken etc als
ook de door mij geimporteerde Poi's van bv Campercontact en Archies en Lpg tanken enz.
Was gisteren in het centrum van A dam (museumplein) en er naar toe ging prima maar er weer uit rijden
was een ramp met de aldaar aanwezige omleidingen. Dan gaat de Garmin her berekenen maar voordat
deze er mee klaar is heb je de volgende omleiding alweer.
Niet leuk om met je personenauto daar te komen. :thumbdown:
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door DiffRental »

Bedankt voor de terugkoppeling.

Deze week iets zitten lezen over "kaartlagen" en transparante kaarten waarop waarschijnlijk de camperplaatsen staan bij de 770.
Dat is een iets andere manier van POI's zichtbaar maken, jou "eigen" POI's op het kaartje zijn opgeslagen waypoints die je dan inderdaad in beeld krijgt. Waarschijnlijk is de bestand grote van zo'n transparante kaart een stuk kleiner.

Wil ik inderdaad de campercontact zelf gaan plaatsen dan lees ik dit op de hun pagina; https://www.campercontact.com/nl/conten ... p%20Garmin
Let op! De camperlocaties zullen niet op de kaart worden weergegeven, maar zijn alleen via een lijst in te zien.
Het zal wel afhangen op welke manier je de POI's opslaat.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door MonRoe »

ik zie de pois van campercontact op het scherm. Ik laad ze in met csv en daarna met poiloader.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10167
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Peter LMC »

Als je bij ,,kaartlagen,, de functie ,,plaatsen onderweg,, niet hebt aanstaan,
dan zie je de poi's niet voorbij komen.
Bij de navi van mij dus.
Dus een vinkje bij ,,plaatsen onderweg,,.
Verder heb ik (in kaartlagen) ook ,,verkeer,, aangevinkt staan.
Weet zo gauw niet meer wat dit voor invloed heeft. :eh:
Gebruikersavatar
Skylge40
Berichten: 242
Lid geworden op: do 03 nov 2016, 11:46
Locatie: Harlingen heeft Wad !

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Skylge40 »

Peter LMC,

Die instelling heet op de 770-LMT "Plaatsen in de buurt".
Ondanks de correcte instellingen in de 770-LMT worden de icoontjes van Campercontact, tijdens een rit, niet aangegeven op de kaart.
Als ik kies voor "Waarheen", kan ik "Campercontact" benaderen en elke willekeurige camping c.q. camperplaats in Europa selecteren, waarna het navigatiesysteem een route aanmaakt. Dat werkt gewoon goed.

Het probleem van het niet zien van de icoontjes Campercontact onderweg tijdens een rit, in september 2019 ook al aangekaart bij de support groep van Garmin Nederland.
Eerst ontving ik de mededeling dat er een fout bleek te zitten in de kaartupdate 2020.20 en dat dat zou worden hersteld.
Half oktober 2019 ontving ik bericht van de Support Groep Garmin dat dit probleem met de eerstvolgende kaartupdate ( 2020.30) zou worden opgelost.
Echter na installatie van de nieuwe kaartupdate 2020.30 nog steeds geen icoontjes van Campercontact langs de route, terwijl de standaard benzinepompen WEL keurig worden aangegeven.

Op 30 januari 2020 maar eens gebeld met de Helpdesk Van Garmin Nederland.
Een dag eerder had ik hen ook al een mail gestuurd met het bovenstaande probleem.
Er werd afgesproken dat ik door iemand van Garmin zal worden teruggebeld !! om dit probleem op te lossen.
Wordt vervolgd. :wink:
Bijlagen
Camper_770_02.jpg
Camper_770_02.jpg (56.33 KiB) 140 keer bekeken
J A N

Adria Twin SP
Fiat Ducato 2.3 130 multijet
Garmin Camper 770-LMT-D
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10167
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Peter LMC »

Ik krijg vandaag wel de melding dat er een nieuwe versie (6.20.0.0) van Garmin Express beschikbaar is.
Misschien dat dit van invloed is en als je daarna de kaart er weer opnieuw opzet. :?:
Is maar een ideetje. :idea:
Plaats reactie