Navigatie TomTom Knaus

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Jacques Bakker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 05 sep 2019, 8:47

Navigatie TomTom Knaus



Bericht door Jacques Bakker »

In mijn camper een Knaus Vansation 2015 (Fiat Ducato) zit een U-connect navigatiesysteem in van TomTom.
Moet nu een nieuwe kaart kopen en vraag me af is dit een kaart specifiek voor een camper of zijn het dezelfde kaarten als de losse systemen van TOMTOM. Ik kan hier geen informatie over vinden.
Alvast dank voor de reacties.
Gebruikersavatar
Dancing Wind
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 18 nov 2018, 22:05
Locatie: Zwolle, Stadshagen

Re: Navigatie TomTom Knaus



Bericht door Dancing Wind »

Wij hebben ook een U Connect in onze Knaus (Sky Ti Meg 700 van 2015).
Wat wij hebben gedaan voor de update (die noodzakelijk is):

Je hebt hierbij de gegevens van U Connect nodig, als het goed is staat er een nummer op een registratiekaart van U Connect die bij alle papieren hoort.
Maak een account aan bij TomTom (hadden wij al); kies hierbij je navigatiesysteem - U Connect is wel te kiezen in de opties ,en vul de gevraagde gegevens is.
Dan wordt aangegeven dat er een update beschikbaar is voor je systeem. Deze kun je downloaden en op een usb-stick zetten.

Start in de camper de motor - anders werkt het niet. Start je systeem van U Connect en kies bij instellingen dat je wilt updaten - even scrollen door de menu's. Vervolgens geeft het systeem aan dat je een usb-stick kunt plaatsen. De usb-aansluiting zit in het midden van de console - dus onder de radio/navigatie, even goed kijken, wij keken er ook overheen.

Zodra de stick is geplaatst wordt er geüpdatet.
Wij hadden een eerste instantie een " foute" usb-stick gebruikt, dus er gebeurde niets. Na flink zoeken en vragen hebben we uiteindelijk met een andere usb-stick de update erop gekregen.

Wanneer het niet lukt, laat maar weten.Eventueel kunnen wij de update via We Transfer naar je sturen. Maar dan horen wij het wel.

Succes !
Pura Vida !

Edwin & Marian
Jesse

Knaus Sky Ti 700 Meg, 180 pk, verzwaard chassis
Jacques Bakker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 05 sep 2019, 8:47

Re: Navigatie TomTom Knaus



Bericht door Jacques Bakker »

Hallo Jesse,

Sorry voor de late reactie. Dank voor je info. Nu even bij de dealer de TT laten updaten, maar met de info van jou, moet ik dat zelf in de toekomst ook kunnen.
Nogmaals dank.
Groet,
Jacques
Plaats reactie