Zenec E3756 of Alpine X902d-du

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
pirke64
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 15:15
Locatie: Uden

Zenec E3756 of Alpine X902d-du



Bericht door pirke64 »

Voor onze nieuwe Hymer Exsis camper moeten we nog een keuze maken voor de navigatie.
Aangezien ik graag een groot scherm wil kijken we naast de Zenec ook naar Alpine, die is 2 inch groter.

Nu weet ik dat de Zenec al standaard camping en camperplaatsen in de software heeft maar ik weet niet hoe dat met Alpine zit.
Nu kan ik wel POI’s importeren van bijvoorbeeld campercontact.nl maar ik lees toch nogal wat over problemen hiermee.

Iemand ervaring met een van bovenstaande systemen? Het zijn dure apparaten en er tussen zit ook nog een aanzienlijk prijs verschil dus we willen een goede keuze maken. Tot nu toe altijd met TomTOm en telefoon genavigeerd maar op deze camper willen we graag een ingebouwde navigatie.

Alle ervaringen en tips zijn meer dan welkom!
Pedro
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Zenec E3756 of Alpine X902d-du



Bericht door Abri079 »

Goedemorgen Pedro,

Heb gedurende twee weken een Zenec gehad. Deze heb ik laten uitbouwen voor de Alpine. Dat vind ik een heel erg veel prettiger apparaat. De Zenec heeft het geen dag goed gedaan in die twee weken.
Bij de Alpine kun je .kml bestanden invoeren. Zelf voegen wij tijdens de rit liever adressen of coördinaten in. Dit werkt voor ons heel fijn.
Nadeel vind ik de hoge prijs voor kaart updates als ik die vergelijk met Garmin op de motor.
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Zenec E3756 of Alpine X902d-du



Bericht door Dorsthorst »

Hallo,
Ik heb de 3726, de voorganger van de Zenec 3756.
Hij zit er nu een jaar in, in het begin had ik grote problemen met het ding, ingewikkeld en werkte niet goed.

Na een jaar heb ik hem laten updaten bij de Zenec dealer in Helmond en nu doet ie het prima.( er zat een softwareprobleempje in)
Je kan er veel aan instellen en ook het gebruik is soms omslachtig maar als je maar eigenwijs genoeg bent en dat ben ik en niet meteen opgeeft dan
heb je er een hele fijne radio, cd en ook handsfree bellen met telefoonlijst, films kijken, kortom zeer uitgebreid.

Inmiddels durf ik te zeggen dat het ding geen geheimen meer heeft.......

Gr.Louis
Plaats reactie