Poi's in IGO Primo?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door jotr »

@javanes. Mijn IGO start op vanuit het SD-kaartje, zo is mij uit jouw aanwijzing gebleken.
Ik heb een avond geprutst met de aanwijzingen van jullie. Die aanwijzingen waren helder en heel simpel uit te voeren. Ik had ook een mapje usericon gemaakt en alle kml.bestanden naar de Poi's map gekopieerd en de bpm.bestanden naar de nieuwe map usericon. Helaas werkte het niet; alle Poi's bleken zelfs lichtgrijs geworden en niet meer tot opstarten te bewegen. Ik heb het SD kaartje vervolgens helemaal leeg gemaakt en via mijn computer het bestand van het back-up kaartje er weer opgezet. En toen alleen het kml.bestand van de ACSI cc campings erop gezet. En, hoera, dat blijkt in ieder geval wel te werken. Voorlopig laat ik het maar zo. Als ik weer thuis ben ga ik nogmaals proberen zo'n map usericon te maken en het ACSI icoontje zichtbaar te maken. En daarna de bestanden van Lidl en Aldi. Wordt tzt vervolgd dus. Voor zover in ieder geval bedankt voor jullie hulp.
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door lassche »

Nog even voor mijn beeld:

Uit deze zin "Het bestand van Campercontact staat er al op" in de opening maakte ik op dat het kml- en bmp-bestand van Campercontact er op staat en dat deze poi's zichtbaar zijn op de kaart.

Dat het poi-gebeuren, inclusief het tonen op de kaart op zich dus werkt. Maar klopt dat?
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door jotr »

Ja, dat klopt. Campercontact en Campings in Europa staan erop. Die laatste collectie is echter niet compleet. Dat weet ik, imdat ik een specifieke grote ACSI camping zocht in Normandië, waar mijn kinderen vakantie vieren. Die camping staat niet in dat bestand maar wel in het oude bestand van een paar jaar geleden. Toen was er op het apparaat van Gadgets4u ook een poi met ACSI-campingcardcampings. Heel handig vond ik dat.
Zo'n kml- bestand heb ik van lassch gekregen en volgens zijn aanwijzingen op het nieuwe kaartje gezet. Dat heeft even gewerkt maar na de tweede keer opstarten van het apparaat niet meer. Erger, dan zijn de door gadgets4u geïnstalleerde pois ook lichtgrijs en daarmee onbereikbaar geworden. Ik doe dus toch ergens iets fout of gadgets4u heeft op het kaartje een soort beveiliging aangebracht, waardoor er niks bij kan worden gezet.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24444
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door javanes »

De Camping Europa op de navigatie die door Gadgets4U wordt geleverd zijn de camping die op de site van Archie zijn te vinden.
http://www.archiescampings.eu/ned1/
Daar staan overigens ook de ACSI kaart campings op.

Gadgets4U zet die bestanden er op zonder dat de .kml file wordt aangepast. Dus zijn de pois een blauw/grijs bolletje
Om eigen afbeeldingen te kunnen zien moeten die .kml files dus worden aangepast.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door lassche »

In de kml-bestanden die ik gestuurd heb staan de verwijzingen naar het bijbehorende bmp-bestand (icoon) al in. Om het niet nog moeilijker te maken :)

Maar als CamperContact wel werkt moet het toch een kwestie zijn van meer van hetzelfde.

Dus de kml-bestanden en de bmp-bestanden in dezelfde map plaatsen als die van CamperContact en dan via instellingen aanzetten dat de iconen getoond moeten worden op de kaart.

Als je er t.z.t. mee verder gaat kun je dat het beste per poi-categorie doen. Dus eerst bijv. de ACSI, dan kijken of dat werkt en blijft werken, daarna die van de Lidl enz.

Mocht 1 van de kml-bestanden corrupt zijn (wat ik me niet voor kan stellen want het zijn kopieeen van de bestanden die ik zelf gebruik) dan kom je er in ieder geval meteen achter welke de boosdoener is.

En wat betreft het ontbreken van die camping in de " Alle campings-categorie", het kan natuurlijk zijn dat die camping gewoon niet opgenomen is in het bestand. Maar als het om Archies gaat kan het ook zo zijn dat het bestand wat erop staat alleen maar een bepaalde regio van Europa bevat waar Frankrijk niet in opgenomen is. Die Archies-bestanden zijn opgedeeld in regio's. Zie http://www.archiescampings.eu/.
Dat kun je eenvoudig zien door te controleren of er uberhaupt een camping in Frankrijk te vinden is in "Alle campings".

Trouwens van Archies is inmiddels ook een app zag ik. Dat is dus eventueel een alternatief.
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door jotr »

@ Javanes en @lanssche. Nogmaals dank voor jullie uitgebreide uitleg en hulp. Met jullie aanwijzingen kan ik de extra poi's gemakkelijk zelf installeren. Dat had ik ook gedaan maar na eenmalig gebruik startte er geen enkele poi meer op. Ik dacht dat dat aan mij lag maar inmiddels is na contact met de vriendelijke mensen van Gadgets4U gebleken dat er kennelijk een rare bug zit in het bestand van de camperplaatsen, Campercontact dus. Die veroorzaakt dat na een keer gebruiken van die poimap en daarna uitschakelen van het toestel (wat je normaal gesproken dus doet aan het einde van een rijdag) die pois de volgende keer als je de navi aanzet onzichtbaar blijven. Zie onderstaande tekst van Gadgets4U:

Extra mappen toegevoegd Campercontact en Campings Europa

We willen U deze mappen niet onthouden en hebben deze toegevoegd.
Ook hier zit een kleine aanwijzing bij.
U kunt ten alle tijden de mappen met de Poi’s oproepen bij Plaatsen zoeken.
Uiteraard ook de map van Campercontact en Campings van Europa.
Wanneer het systeem volledig uitgeschakeld wordt en later weer aangezet wordt, wordt de
Optie van de Poi’s niet zichtbaar. Dit gebeurt alleen bij deze 2 mappen.
U moet dan bij Bestemming de Historiek wissen en dan is alles weer zichtbaar.
Wel kunt U evt deze eerder aan Favorieten toevoegen dan blijft deze wel in deze map staan.


Raar en lastig maar goed, als je het weet, valt er mee te leven. Ik ben al blij dat dit fenomeen niet aan mij lag en ook niet aan jullie uitleg. Kennelijk was die tekst door Gadgets4U al eerder meegezonden bij deze update maar die had ik per abuis nog niet eerder gekregen. Hoe dan ook, is dit probleem nu opgelost en ga ik verder met het installeren van de extra poi-mappen.
Plaats reactie