Poi's in IGO Primo?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Poi's in IGO Primo?



Bericht door jotr »

Sinds mijn man is overleden ga ik binnenkort alleen met de camper op stap. Ter voorbereiding heb ik op de navigatie van gadgets4you, die op IGO draait, een nieuw recent kaartje geïnstalleerd. Nu mis ik echter de poi's van Lidl en die van campingcard van ACSI. In mijn herinnering zette mijn man die er dan zelf op.
Kan iemand mij aan een punt voor punt leidraad helpen hoe ik dat moet doen? Om te beginnen dus waar ik die mapjes met poi's vind en hoe ik die dan stap voor stap op mijn Chinese IGO krijg. Het bestand van Campercontact staat er al op, evenals een map Alle campings in Europa maar die blijkt niet compleet. Dank jullie alvast voor hulp.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door TestCase »

Zoek op het forum eens naar ' IGO Primo', dan vind je al enige aanwijzingen.

//Kees.


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door lassche »

Ik heb de .kml- en .bmp-bestanden wel voor je. Maar kan via PB geen bijlages versturen.
Geef mij via PB maar even door naar welk emailadres ik ze wel kan sturen.

Daarna zijn het de volgende stappen:

Het apparaat verbinden met de computer door middel van een usb-kabel.
Dan ga je via de verkenner op de computer naar het apparaat.
Dan type je in het zoekveld rechtsboven *.kml in en daarna druk je op de " Enter-toets".
Als het goed is verschijnt er daarna een overzicht van alle bestanden waarvan de naam eindigd op *.kml.
Klik vervolgens met de rechtermuisknop op 1 van die bestanden en klik dan op "Open bestandslocatie" (of zoiets, ik gebruik de Engelse versie van Windows, ik weet niet precies hoe dit in het Nederlands is).
Als het goed is opent de verkenner nu in de map ...\content\userdata\poi
Kopieeer daar de toegestuurde kml-bestanden in.

Dan nog een keer hetzelfde met de *.bmp bestanden.
Dus weer via de verkenner naar het apparaat en dan alle stappen weer doorlopen.
Alleen dan type je in het zoekveld *.bmp in en die .bmp-bestanden kopieeer je naar de map ...\content\userdata\usericon

Daarna zet je het apparaat een keer uit en weer aan.
Dan moet je in IGO nog aangeven dat de icoontjes getoond worden op de kaart. Maar hoe je dat doet is volgens mij afhankelijk van de versie van IGO.
In NextGen die ik gebruik doe je dat via Instellingen->Navigatieweergave->Kaartweergave->Markeringen plaatsen en dan op de POI klikken en " Op kaart tonen" selecteren.

Succes
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door TestCase »

Let op Nextgen is op Android en Primo is vaak met Windows CE? Gaat het daar net zo? Zelf gebruik ik ook Nextgen en durfde daarom niet met zekerheid antwoord te geven.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door javanes »

Even een paar moeilijke vragen voor je.

Staat je navigatiesoftware in het interne geheugen (Resident flash) van het apparaat?
Of zit er een SD kaartje in met de software?

Heb je net de nieuwe kaarten via Gadgets4U op een SD card aangeschaft voor €19,50 en wat heb je daar mee gedaan?
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door jotr »

@javanes. Volgens mij staat alles op een klein SD-kaartje. Ik heb onlangs inderdaad voor 19,50 die update bij Gadgets4you gekocht en geïnstalleerd.
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door jotr »

@lassche. Hartelijk dank voor je uitgebreide uitleg. Ik heb je pb gestuurd met mijn mailadres. Super dat je me die bestanden wil sturen. Met die bestanden en de uitleg moet ik het wel voor elkaar krijgen, denk ik.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door javanes »

Ik denk dat je met de installatie van van de nieuwe kaarten van het SD kaartje naar het apparaat deze map niet gaat vinden.
...\content\userdata\usericon
Ik weet niet wat er in bijgevoegde instructie stond, maar ik zou me voor kunnen stellen dat je de map....content hebt moeten kopiëren naar het apparaat.
In de software van Gadgets4U staat die map er namelijk niet standaard in. De pois van campercontact en archies worden dan met blauwe bolletjes weergegeven en niet met eigen icoontjes.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door lassche »

Daar had ik inderdaad niet bij stilgestaan. Maar als de usericon-map niet bestaat dan deze eerst aanmaken in ...\content\userdata.

En wat betreft Primo op Android, dat werkt prima. Heb die versie in het verleden op een Galaxy S4 gebruikt.
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door jotr »

Ha mannen, heel erg bedankt voor jullie aanvulling. De navi moet ik eerst weer uit de camper halen maar ik denk nog steeds dat ik het met al deze aanwijzingen wel voor elkaar krijg. Ik weet weinig van computers maar kan gelukkig wel goed lezen en knippen en plakken ;-). Om zelf die map te maken vond ik elders op het net deze aanwijzing:
Maak op de SDkaart in de map "primo ">> "content" een map "userdata" aan met: "bestand">> "map">> "nieuw". Maak in de map "userdata" op dezelfde manier een map "poi" aan.
De Igopoi's staan in : primo/content/poi
De zelf toe te voegen poi's komen te staan in : primo/content/userdata/poi


Ik ga er van uit dat ik op dezelfde manier dan ook nog een mapje usericon moet maken. Daarna zou ik dan de uitleg van Lassch moeten volgen.
Ik ga er vanavond mee aan de slag en zal laten weten of het is gelukt.
Mocht het allemaal niet lukken, dan heb ik gelukkig nog een kopie van het originele SD-kaartje.

Geheel offtopic: zelf met de camper rijden kan en durf ik nu wel maar alle technische rambam valt mij zwaar. voorbeeld: gisteren moest een telefoontje naar de (gelukkig heel aardige) dealer van onze camper mij leren dat ik op het paneel boven de deur Aux moet aanzetten (en aan houden) om uberhaupt het display van de Truma-kachel te kunnen bedienen. Ja, voor jullie techneuten allemaal gesneden koek maar voor mij als voorheen vooral navigator en reisplanner behoorlijk nieuw. Maar goed, al doende leer ik. Hoop ik.
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door pwhooftman »

jotr schreef:
do 22 aug 2019, 11:47
Geheel offtopic: zelf met de camper rijden kan en durf ik nu wel maar alle technische rambam valt mij zwaar. voorbeeld: gisteren moest een telefoontje naar de (gelukkig heel aardige) dealer van onze camper mij leren dat ik op het paneel boven de deur Aux moet aanzetten (en aan houden) om uberhaupt het display van de Truma-kachel te kunnen bedienen. Ja, voor jullie techneuten allemaal gesneden koek maar voor mij als voorheen vooral navigator en reisplanner behoorlijk nieuw. Maar goed, al doende leer ik. Hoop ik.
Voel je niet bezwaard om wie dan ook te bellen of hier op het forum vragen te stellen! Verreweg de meeste mensen (gelukkig ook jouw dealer) vinden het fijn om anderen te helpen. win-win dus. Ik kreeg recent een mail van de NKC over hun Camperdriving Experience, misschien is dat ook iets voor jou?
https://mailchi.mp/7cf02bdf9eda/de-nkc- ... ad563d6dfa
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door TestCase »

Inderdaad, vraag! Zit nu in Italië anders had ik direct aangeboden je te helpen en je gevraagd kom maar langs desnoods.



//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door TestCase »

lassche schreef:Daar had ik inderdaad niet bij stilgestaan. Maar als de usericon-map niet bestaat dan deze eerst aanmaken in ...\content\userdata.

En wat betreft Primo op Android, dat werkt prima. Heb die versie in het verleden op een Galaxy S4 gebruikt.
Dat Primo ook op Android draait was niet het issue, uit de vraag was mij niet duidelijk welk OS er onder zat, Android/Windows CE kan beide bij Primo, en dit is misschien van belang om de vraag goed te beantwoorden.
Zelf als oud ict'er kom ik er bij beide wel uit.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Poi's in IGO Primo?



Bericht door javanes »

jotr schreef:
do 22 aug 2019, 11:47
Om zelf die map te maken vond ik elders op het net deze aanwijzing:
Maak op de SDkaart in de map "primo ">> "content" een map "userdata" aan met: "bestand">> "map">> "nieuw". Maak in de map "userdata" op dezelfde manier een map "poi" aan.
De Igopoi's staan in : primo/content/poi
De zelf toe te voegen poi's komen te staan in : primo/content/userdata/poi


Ik ga er van uit dat ik op dezelfde manier dan ook nog een mapje usericon moet maken. Daarna zou ik dan de uitleg van Lassch moeten volgen.
Ik ga er vanavond mee aan de slag en zal laten weten of het is gelukt.
Mocht het allemaal niet lukken, dan heb ik gelukkig nog een kopie van het originele SD-kaartje.
Als je die mappen aanmaakt op de SD card moet je wel zeker weten dat IGO ook opstart vanaf de SD card en niet vanuit het interne geheugen.
Dat kun je eventueel controleren via de instellingen in het menu van de Mediatek. Dus niet in het menu van IGO.
Klikken op: omgeving>GPS opstart>
Dan zie je een donkergrijze balk. Als die begint met \SDMMC\..... dan start IGO op vanaf de SD card.
Als IGO moet opstarten vanaf de SD card moet je verder niets doen en alleen een paar keer op het ode kruis rechtsboven tikken.
Staat er iets anders b.v. \ResidentFlash.... dan start IGO dus op vanuit het interne geheugen.
Wil je echter dat IGO op start vanaf de SD card dan moet dat veranderd worden.
Ik schrijf nog even niet wat je dan moet doen, want dat werkt misschien alleen maar verwarrend.

Dus wat is de bedoeling hoe IGO moet opstarten?
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Plaats reactie