Win10 update crash

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
rollow
Berichten: 93
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:50

Re: Win10 update crash



Bericht door rollow »

Windows 10 is gewoon prima besturingssyteem, beetje onzin gelijk je windows-bashing mening te geven. En ja, ik gebruik ook Macs en Linux machines :wave:

Ik stel voor naar een computerwinkel te rijden en daar je probleem uitleggen. Grote kans dat ze een recovery USB / bootable usb stick hebben en je daarmee kunnen helpen.

Het klinkt in ieder geval als een onderbroken update van een cruciaal systeem onderdeel waardoor de pc niet meer verder kan en effectief onbruikbaar is erdoor.

Overigens kan je W10 dwingen niet up te daten voor een in te stellen periode zodat je dat gedoe niet meemaakt op vakantie.
:::: Rapido 983M ::::
Gebruikersavatar
teddybeer
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr 13 aug 2010, 13:29
Locatie: Dopheide
Contacteer:

Re: Win10 update crash



Bericht door teddybeer »

Peter,

Probeer het eens door de accu er uit halen en na 10 minuten weer terugplaatsen. Heeft bij mij gewerkt na een update en de laptop ook niets meer wilde. Succes.
Goed goan,

Teddybeer (Hans)

Adria Coral S670SL Supreme
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Win10 update crash



Bericht door hurktoilet »

Allen dank voor het meedenken. heb met fn f8 repair modus kunnen benaderen. Opstarten herstellen gaf uiteindelijk als melding dat ie niets kon herstellen, maar ik heb wel met systeemherstel de backup van voor de update kunnen herstellen. Nu doet ie het weer. Heb de updates nu uiteraard uitgezet, thuis zie ik verder.
Voor het overige: gezien veelvuldig photoshop-gebruik hang ik voor Ap[le dan wel windows. Weet wel dat Gimp in principe hetzelfde zou moeten kunnen, maar dat is stuk ingewikkelder.
@Veetee: ik heb jaren beroepshalve op Apple gewerkt. De bewering dat die dingen niet zouden crashen is echt onzin.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Win10 update crash



Bericht door veetee »

hurktoilet schreef:
ma 19 aug 2019, 21:40
@Veetee: ik heb jaren beroepshalve op Apple gewerkt. De bewering dat die dingen niet zouden crashen is echt onzin.
Sorry, een beetje humor moet toch kunnen - maar begrijp dat dat op het cruciale moment soms lastig is :wink:
Tuurlijk, een Apple kan ook crashen. Ik werk (ook beroepshalve...) sinds 1982 met Apple (de Apple II), sinds 1985 met Windows (versie 1.0, de zwart-wit grafische schil over MS-Dos). De keren dat ik een Windows crash heb meegemaakt kan ik echt niet meer tellen. Die van Apple heb ik geen twee handen voor nodig...
PE1OPQ Theo
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Win10 update crash



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ben al van af 1994 Huis Houd matig met Windows bezig, en de leerweg in deze was zeker in het begin, indrukwekkend.
Het Dos tijd perk en het nu nog steeds terug vinden van deze besturing is leuk en soms erg handig.
Maar om nu alle besturingen op een hoop te doen en er een als winnaar uit te roepen?
Hoor dat vaker van mensen die te veel geld uitgeven aan een product, en dan plots is er niets goeds meer aan een ander.
Uit het oog wordt verloren dat er voor en nadelen zitten aan systemen, das met Win10 niet anders tov anderen.

Theo
Al jaren een zeer tevreden ervaren gebruiker van Windows
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10164
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Win10 update crash



Bericht door Peter LMC »

teddybeer schreef:
ma 19 aug 2019, 21:34
Peter,

Probeer het eens door de accu er uit halen en na 10 minuten weer terugplaatsen. Heeft bij mij gewerkt na een update en de laptop ook niets meer wilde. Succes.
De hedendaagse Laptops (laatste 2 jaar al) kun je geen accu's meer uithalen.
Ik vind dit ook niet gemakkelijk maar het is nu zo.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2428
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Win10 update crash



Bericht door pepon »

Als je goed zoekt zit er achterop een klein gaatje waar je met een paperclip de accu kan restten.

Lost soms een probleem op.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Win10 update crash



Bericht door travelscout »

"Weet wel dat Gimp in principe hetzelfde zou moeten kunnen, maar dat is stuk ingewikkelder."


Als ik ergens geld aan uit geef dan weet ik wel een beter doel dan ome Microsoft en tante Adobe.
Maar goed, het ligt er maar aan waar je aan gewent bent.



ps.... eerlijk is eerlijk, met elk besturingssysteem is wel eens wat...
Paul.
Plaats reactie