VAP 11 G aan (WiFi)router?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15364
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

VAP 11 G aan (WiFi)router?



Bericht door Hoofdnoorman »

Alweer een vreemde vraag van mij, maar ik heb weer eens een ideetje.

Is het mogelijk dat ik de VAP 11 G of N, die geconfigureerd is op de hotspot van mijn Android, als ingang te gebruiken voor een Wifi router?

Ik moet waarschijnlijk mijn internetsignaal van boven in huis oppikken. Wellicht is het mogelijk om dan een router te koppelen zodat ik beneden ook wifi heb.
Ik kan het zelf nu niet proberen omdat ik alle routers in de vuilnis heb gegooid. Ik heb geen vaste aansluiting meer in huis maar doe alles mobiel.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8685
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: VAP 11 G aan (Wifi)Router.



Bericht door seth_space »

Ja hoor, de VAP pikt je hotspot signaal op en geeft dat door aan de wifi router die het vervolgens doorzet in je huis.
De netwerk kabel van de VAP gaat dan in de externe aansluiting van je wifi router.
Roept wel de vraag op of je niet je telefoon centraal neer kunt leggen en die als zijnde een hotspot gebruikt voor al je wifi apparaten.
Let er wel op dat diverse apparaten ( zoals de Windows update op een laptop bijv) enorme datavreters zijn.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15364
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: VAP 11 G aan (WiFi)router?



Bericht door Hoofdnoorman »

Precies het antwoord wat ik hebben wil. :clap: :thumbup:
Perfect, dus nu maar hopen dat het lukt.
Kan ik gaan beginnen om een router te scoren ergens. Het mooie is dat ik die eventueel bedraad kan maken.

De Smartphone met hotspot en de VAP kunnen dan ergens op zolder. Daar heb ik een redelijk 4G signaal. Een netwerkkabel van de VAP naar de tussenverdieping en daar een router.

Het zou nog mooier zijn geweest als ik de smartphone (Huawei Ascent 7) rechtstreeks op de router kon zetten, maar hier kan ik ook al niets over vinden.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie