Route zelf maken en versturen naar navigatie?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Lou Spijker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 1:01
Locatie: Diepenveen
Contacteer:

Route zelf maken en versturen naar navigatie?



Bericht door Lou Spijker »

Goedendag,

Op/met welk navigatie systeem kan ik zelf routes maken en deze versturen naar een navigatiesysteem.
Wel navigatie systeem is hier geschikt voor.
Gebruikersavatar
mfellman
Berichten: 287
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 18:38
Locatie: Flevoland

Re: Route zelf maken en versturen naar navigatie



Bericht door mfellman »

Het blijkt in ieder geval met Sygic truck te werken. Gewoon in Google maps een route plannen en versturen met een speciale plugin naar je navigatiesysteem. Gewoon via de cloud.

Binnenkort (weer) onderweg met een 12 meter bus.
PE1RBR

Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Route zelf maken en versturen naar navigatie



Bericht door blizard »

Met Sygic travel kan je routes naar je account versturen
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Route zelf maken en versturen naar navigatie



Bericht door Meine »

Garmin i.c.m. BaseCamp is vanouds de norm op dit gebied. Kijk maar eens op YouTube naar filmpjes van Mr. GPS.
Gebruikersavatar
VTECMaster
Berichten: 625
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 22:58
Locatie: Oakly Hill

Re: Route zelf maken en versturen naar navigatie



Bericht door VTECMaster »

TomTom met MyDrive
Grietings, Frans

Binnen :P
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Route zelf maken en versturen naar navigatie



Bericht door MonRoe »

Garmin was de 1e waar het mee kon (Mapsource en nu met Basecamp). Werkt perfect.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Route zelf maken en versturen naar navigatie



Bericht door saagstree »

Dat is waar maar je moet er wel eerst voor gestudeerd hebben.
Ik heb al 8 jaar een Garmin op mijn fiets maar mij lukt het niet om de routes te maken zelfs niet met cursus MR. gps.
Mijn neefje maakt de routes altijd en zet ze op de Garmin.
Klaas de Pelgrim
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Route zelf maken en versturen naar navigatie



Bericht door Peter LMC »

Inderdaad Garmin.
Basecamp voor op de laptop en een route maken.
Garmin er aan hangen en overzetten en klaar.
Garmin en Basecamp werkt ook mooi met OSM.

http://www.gps-info.nl/tips-trucs/openstreetmap/
http://garmin.openstreetmap.nl/

Je kunt niets fout doen met een Garmin.
Heb je hem helemaal vernagelt dan terug naar de fabrieksinstelling en weer opnieuw beginnen. :-B
En er is heeeeel veeel op internet te vinden.
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Route zelf maken en versturen naar navigatie



Bericht door bertkuip »

Kijk es op www.myrouteapp.com en er gaat een wereld voor je open. NL talig in een gratis en betaalde versie. Voor alle navigatie systemen. Nee, geen aandelen, wel tevreden gebruiker.
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Route zelf maken en versturen naar navigatie



Bericht door henk en lila »

Lou kan misschien al genoeg vooruit met een Navi waarin hij voldoende tussen punten kan ingeven tot aan zijn eindbestemming. Simpel en niks computer nodig. Ik kan er meer dan 10 ingeven in iGo. Ik weet niet of er een max is.

Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Route zelf maken en versturen naar navigatie?



Bericht door Peter LMC »

Gaat ook met een Garmin Navi.
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Route zelf maken en versturen naar navigatie



Bericht door Arie55 »

Meine schreef:
zo 07 jul 2019, 20:35
Garmin i.c.m. BaseCamp is vanouds de norm op dit gebied. Kijk maar eens op YouTube naar filmpjes van Mr. GPS.
Jaren geleden toen ik een garmin navigatie apparaat had, heb ik ook de dvd's van deze man gekocht. Maar jemig, wat een .... vul zelf maar iets negatiefs in. Ongekend warrig! Begint gelijk al met jargon. In les 5 of 6 verteld die waar wat voor dient, handig. Ja, het is ook handig dat je boel op pauze kan zetten. De lessen hebben geen structuur, geen rode draad.
Heb onlangs een heel oud youtube filmpje van hem gekeken over een wandel/fiets navigatie. Kon hier voldoende uithalen wat ik wilde weten, de rest genegeerd. Dus, hij kan het wel!

Het basecamp mag dan gratis zijn, je hebt je nav.apparaat wel aangesloten nodig voor de kaarten die erin zitten om de route uit te zetten. Staat me bij dat je die kaarten kan opslaan in de computer. Hoe, weet ik niet meer.

Antwoord op de TS gestelde vraag;
ik gebruik ITN converter om de route uit te zetten. Het is gratis. Hoewel de laatste tijd het begint te 'piepen' omdat mijn ingestelde kaart het niet goed zou doen... wel dus. Die kaart (ViaMichelin) heeft het voordeel dat mooie routes aangegeven zijn met een groene lijn naast de weg. En die wegen zijn inderdaad mooi! Het is veel werk, want mijn TT denkt soms dat ik iets anders bedoel!? Dan is het plaatsen van extra tussen punten nodig. Dat controleren, vergt veel tijd en geduld. Heeft ook te maken hoe de instellingen zijn van het gebruikte route programma en instellingen in het navigatie apparaat.

Elk redelijk recent navigatie apparaat heeft wel een mogelijkheid om zelfgemaakte routes in te laden. Bij sommige apparaten is het apparaat aansluiten en de route er naar toe sturen. Bij de TT moet!? het via een online programma. Het waarom is mij duister. En het is erg omslachtig. Wel van belang is dat de extensie van de route overeenkomt met wat het apparaat wil zien. Garmin en TT lusten *.GPX bestanden. Oudere TT's, *.ITN bestanden.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie