Internet in EU voor buitenlander: prepaid, abonnement of andere ideeen?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Witbusje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 04 apr 2019, 11:29

Internet in EU voor buitenlander: prepaid, abonnement of andere ideeen?



Bericht door Witbusje »

Hallo allemaal,

Vanaf mid Juni zal ik met een vriendin uit AUS door Europa gaan reizen met mijn auto. Nou wil zij natuurlijk ook gewoon online zijn, af en toe wat opzoeken, de volgende bestemming bekijken, muziek streamen, facetimen met haar ouders enz. Wat is de goedkoopste manier voor haar om online te zijn, hebben jullie hier ervaringen mee? Hieronder wat opties die ik zelf al had bedacht:
* Simonly abbonomenten zijn vaak best te betalen en werken goed in het buitenland, maar dit gaat vaak om een contract termijn van een jaar... of twee...
*Prepaid heb ik nog niet hele goede aanbiedingen gevonden, allemaal erg duur of heel langzaam internet, heb je ervaring met betaalbaar prepaid in buitenland??
*Misschien haar gewoon goedkoop prepaid kaartje geven, of niks, en dan mijn eigen hotspot aan doen? Ik heb zelf 6GB wat ik binnen de EU kan gebruiken, dat is met zn 2e niet zoveel, maar altijd nog een optie? Of 2e SIMkaart aanvragen, maar dan heeft ze geen eigen nr, lijkt mij ook niet handig?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet,

Maureen
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18171
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Internet in EU voor buitenlander (prepaid of abbo? andere ideeen?)



Bericht door Cee Pee »

Was Robin niet per maand opzegbaar?
https://www.robinmobile.nl
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Internet in EU voor buitenlander (prepaid of abbo? andere ideeen?)



Bericht door appellover »

Hier in Spanje prepaid Simyo 12 GB voor 25€.
Robinmobile heeft fup buiten NL .max 1 GB per dag ,voor normaal gebruik ruim voldoende vind ik maar of dat voor ieder genoeg is ?


Ron

Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Internet in EU voor buitenlander (prepaid of abbo? andere ideeen?)



Bericht door MonRoe »

https://orange.simoptions.com/?utm_sour ... pam_id_004

en kijk ook even op https://www.traveltomtom.net/destinations/europe daar wordt het per land beschreven wat je het beste aan kaartje kan nemen.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Witbusje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 04 apr 2019, 11:29

Re: Internet in EU voor buitenlander (prepaid of abbo? andere ideeen?)



Bericht door Witbusje »

Dat Robin ziet er inderdaad goed uit. Heb je daar ervaring mee? Zeker ook qua snelheid?
Bedankt
Gebruikersavatar
albertrietjens
Berichten: 638
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 13:33
Locatie: Nederweert

Re: Internet in EU voor buitenlander: prepaid, abonnement of andere ideeen?)



Bericht door albertrietjens »

Wij hebben alleen mobiel internet wanneer we onderweg zijn en gebruiken daar simyo prepaid. Kosten €10 voor 1GB geldig gedurende 1 maand. Voor ons meer dan voldoende om e-mail en whatsapp te gebruiken. Misschien kun je dit combineren met jouw hotspot en waar mogelijk wifi. Dan heeft ze toch altijd bereik ook wanneer ze buiten bereik van jouw hotspot is.
Gebruikersavatar
Kaatjeka
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 08 aug 2018, 12:10

Re: Internet in EU voor buitenlander: prepaid, abonnement of andere ideeen?)



Bericht door Kaatjeka »

Er zijn providers waar je je abonnement per maand op kan zeggen (of aanpassen). Ik heb Tele2, en kan dat ook. 9 Gig internet in Europa per maand, in Nederland geen limiet. Kost me 26 euro per maand.

Ik heb ook Robinmobile gehad. Exact 1 maand, want gelukkig kon ik die ook per maand opzeggen. Ik weet niet hoe het met hun buitenland-data zit, maar hun 'onbeperkt in Nederland' betekende toen (ongeveer 2 jaar terug) dat je na een aantal Gig zulk traag internet hebt, dat je er eigenlijk alleen nog maar mee kan whatsappen.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans."
Gebruikersavatar
Oppad
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 15:09
Locatie: Omgeving Alphen a/d Rijn

Re: Internet in EU voor buitenlander: prepaid, abonnement of andere ideeen?)



Bericht door Oppad »

Wij hebben sinds kort Tele 2 Sim Only met 10GB per maand en ook maandelijks opzegbaar. Dat laatste hebben we vooral gedaan om uit te testen hoe dit abonnement in het buitenland bevalt. In Nederland heeft Tele 2 een eigen 4G netwerk en dat geeft geen problemen. In het buitenland heeft Tele 2 alleen 3G afspraken (is mij verteld) en hoewel dat voor ons in beginsel ruim voldoende is moet het natuurlijk wel een beetje functioneren.
We zijn nu een weekje onderweg in Frankrijk en ik heb tot nu toe overal bereik gehad en met voor smartphone gebruik voldoende snelheid. Tot nu toe kan ik alleen gebruik maken van het netwerk van OrangeFr want bij alle andere die ik handmatig heb gekozen geeft hij geen toegang. Waneer ik de hotspot functie aanzet merk ik dat het op een laptop momenteel magertjes is. Natuurlijk kan het aan de verbinding liggen (ik heb momenteel max twee streepjes op de telefoon). Streamen gaat gebrekkig en foto’s uploaden of een site zoeken soms moeizaam. Ook lijkt het soms alsof een quota is ingesteld waarna er niets meer door komt. Nadat er opnieuw bij het netwerk is aangemeld (bv telefoon uit/aan) doet hij het weer een tijdje redelijk.
Natuurlijk zijn mijn ervaringen tot nu toe onvoldoende om een goed oordeel te vormen en wellicht doe ik ook wel iets doms of verkeerd. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen met hun toegang tot internet in het buitenland.

Martien
Gebruikersavatar
Becosemsaida
Berichten: 206
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 12:54
Locatie: Portugal

Re: Internet in EU voor buitenlander: prepaid, abonnement of andere ideeen?)



Bericht door Becosemsaida »

Aangezien ik een aantal jaren door Europa heb gerijsd en ALTIJD problemen had met internet connecties was ik het op een gegeven moment zat.

Als voorbereiding en omdat ik wist waar ik naar toe zou gaan heb ik gewoon thuis even gaan kijken wat de lokale beste netwerken zijn per land. Dus als ik naar Duitsland ging kocht ik een b.v een Vodafone kaartje met een hoop. In Frankrijk kocht ik een kaart van Orange etc. etc. Mocht je er weer terug komen kan je gewoon je kaart weer opladen en heb je weer internet.

Een router 3G/4G kost niet zo veel en kan je ook gebruikt al kopen. Is die geblokeert?? Geen probleem kan je zelf thuis zelf vrij maken :silent: :silent: :silent: !!!!

Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19175
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Internet in EU voor buitenlander: prepaid, abonnement of andere ideeen?



Bericht door Aloys »

Ik hoor niemand over het prepaid simmetje van KPN. Een hele maand internet, hele Europese Unie én
Zwitserland, ONBEPERKT, voor € 8,99...

Enige nadeel: niet zo snel (128Kb/s). Maar voldoende voor email, whatsapp (heb zelfs eens een video
van 10MB verstuurd, dat duurde wel even :D ), Camperforum etc.

Bestellen: https://mobielshop.kpn.com/mobiel/prepa ... rkt-online

(Opmerking: het simmetje kost € 9,99. De € 10 beltegoed die je er bij cadeau krijgt kun je NIET
gebruiken voor de aankoop van de internetbundel van 31 dagen/€ 8,99 maar is bedoeld om mee te
telefoneren...)

Wij hebben dit simmetje in een 'oude' smartphone gestopt die in de camper dag en nacht aan staat
en aan de spanning hangt als extra hotspot. Willen we snel, dan schakelen we over naar onze twee
4G-hotspots, (onze smartphones met abo) maar zelfs 15GB wil er dan wel door als je de hele maand
in het buitenland verblijft.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Internet in EU voor buitenlander: prepaid, abonnement of andere ideeen?



Bericht door veetee »

Aloys schreef:
vr 10 mei 2019, 21:14
Bestellen: https://mobielshop.kpn.com/mobiel/prepa ... rkt-online
Ik dacht dat we hier geen reclame gingen maken... :?: :angel:
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19175
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Internet in EU voor buitenlander: prepaid, abonnement of andere ideeen?



Bericht door Aloys »

Dan moet je de forumregels even GOED nalezen! Want daar houd ik me perfect aan... :D
Niet discussiëren over een bedrijf betekent: een camper-gerelateerd bedrijf niet de hemel in prijzen of tot de grond toe afbreken. Met dat laatste kun je een bedrijf grote schade berokkenen. En die uitingen zijn vaak gebaseerd op de mening of ervaringen van één persoon.
Je mag echter wel weer zeggen dat je een product van de Hema goed vindt, of iets van de Gamma slecht. Dat heeft weinig met campers te maken (en onze invloed daarop vanuit het forum is waarschijnlijk te verwaarlozen...)
De grens is dus niet écht scherp en krampachtig, we bekijken en beoordelen deze zaken van geval tot geval!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Internet in EU voor buitenlander: prepaid, abonnement of andere ideeen?



Bericht door Bob Diesel »

Id het KPN sim card tje
Werkt ook bij ons goed genoeg voor onder weg
Geen snel internet. Maar het werkt goed genoeg

En heb je bv in FR een blind spot.geen bereik
Wat mn in FR toch wel regelmatig voorkomt
Dan heb je welke provider dan ook helemaal niets

Kom je in PT. Koop dan een NOS
Kanguro.livre sim
Onbeperkt data 4G . voor €15. Voor 15 dagen en te verlengen

Perfecte dekking . wij kijken er op de laptop
Tv uitzending mee..ook bij soms 3G dekking
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Oppad
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 15:09
Locatie: Omgeving Alphen a/d Rijn

Re: Internet in EU voor buitenlander: prepaid, abonnement of andere ideeen?



Bericht door Oppad »

Inderdaad is de KPN optie voor 128kb een alternatief, en voldoende voor basaal smartphone gebruik. Ik moet zeggen dat dit met mijn huidige 10GB Tele2 abonnement ook goed lukt. Maar ja, als b.v. een blog bijhoudt met nogal wat foto’s erin vergt het bijwerken ervan toch wel iets meer om comfortabel bezig te zijn. Daarnaast kan ik met dit abonnement in Nederland probleemloos op het 4G netwerk van Tele2 aan de slag. Feit is dat het met zo’n afgeknepen toegang in het buitenland moeilijk wordt om de 10G bundel te benutten. Misschien is dit ook wel de bedoeling van Tele2/Orange, want het is een goedkoop abonnement en Tele2 moet die Fransen natuurlijk nog wel roaming kosten vergoeden.

Het alternatief van in elk land een apart prepaid simmetje aanschaffen is natuurlijk ook een oplossing, al spreekt me dat niet zo aan omdat we in nogal wat verschillende landen toeren. Je moet dan steeds in elk land naar de winkel die meestal alleen in grotere plaatsen zijn gevestigd en daar rijden we vaak graag omheen. Daarnaast vervalt je nummer (dacht ik) als je er langere tijd geen gebruik van maakt omdat je b.v. een paar jaar niet in een bepaald land komt. Dan is het ‘weg prepaid tegoed’ schat ik zo in.

Ik lees dat Hoofdnoorman tevreden is met zijn Vodafone abonnement al weet ik niet of daar al gigabytes in het buitenland van zijn gebruikt. Daarom ben ik ook benieuwd wat de ervaringen van b.v. T-Mobile of KPN gebruikers zijn wanneer ze in het buitenland er flink wat gigabytes doorheen jassen.

Martien
Plaats reactie