Voedingsbron TomTom losgekoppeld

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Voedingsbron TomTom losgekoppeld



Bericht door Cee Pee »

Ik heb daar van TS niets over gelezen.
En als ik bij mijzelf kijk dan heb ik geeneens een sigaretten aansteker in het dashboard alleen een dubbele power USB aansluiting.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6072
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Voedingsbron TomTom losgekoppeld



Bericht door TestCase »

Is inderdaad slecht contact, TT op computer aansluiten en met de kabel wiebelen, daar ook mis dan andere kabel, nog mis dan is het usb aansluiting in TT.
Om dit te voorkomen gebruik ik magnetische USB pluggen bijv. https://www.dx.com/p/cwxuan-micro-usb-d ... 1m-2011062
Zijn verschillende typen van. Let op veel geven alleen power (5v) door.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Voedingsbron TomTom losgekoppeld



Bericht door pele »

De USB stekker is zeker niet het probleem. Die heb ik zelf geplaatst en ik weet hoe. ( Die sigarettenaansteker- pluggen zijn ondingen die ik niet gebruik)
Deze Tomtom heeft een voet, waarin de voedingskabel ingeplugd kan worden. Diezelfde kabel kan ook rechtstreeks in de Tomtom. In beide gevallen doet het probleem van "slecht contact" zich voor. Bewegingen met de kabel lokken die storing uit.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51308
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Voedingsbron TomTom losgekoppeld



Bericht door Kroppie »

stopcontact in de tomtom slecht contact op de print, opnieuw solderen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Voedingsbron TomTom losgekoppeld



Bericht door pele »

@Jos
Daar durf ik zelf niet aan beginnen. De Tomtom binnenbrengen bij de "officiële" hersteldienst is me voorlopig te duur, zeker als ik geen zekerheid heb dat daarmee het probleem is opgelost. Ik heb in mijn kennissenkring wel elektronica-mensen. Is het een delicaat werkje?
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6072
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Voedingsbron TomTom losgekoppeld



Bericht door TestCase »

Wanneer je dezelfde kabel of in de voet of rechtstreeks in de TT gebruikt en een probleem hebt bij bewegen van de kabel dan lijkt mij de kabel stuk?

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Voedingsbron TomTom losgekoppeld



Bericht door veetee »

TestCase schreef:
zo 28 apr 2019, 20:28
Wanneer je dezelfde kabel of in de voet of rechtstreeks in de TT gebruikt en een probleem hebt bij bewegen van de kabel dan lijkt mij de kabel stuk?

//Kees.
Correct gededuceerd, Watson! :wink:
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1735
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Voedingsbron TomTom losgekoppeld



Bericht door Sandor Gora »

Geen idee of dit soelaas biedt: Ik moet in m'n ouwe Tomtommetje een klein dun stukje plastic van zo'n broodzakclipje samen met de usb-steker in het contactpunt schuiven. Dan pas blijft-ie vast zitten.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Voedingsbron TomTom losgekoppeld



Bericht door pele »

Ik ben er zeker van dat het niet de USB stekker is, wel het aansluitpunt aan de GPS of in de GPS.
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Voedingsbron TomTom losgekoppeld



Bericht door pele »

Ik ben er zeker van dat het niet de USB stekker is, wel het aansluitpunt aan de GPS of in de GPS.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6072
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Voedingsbron TomTom losgekoppeld



Bericht door TestCase »

Dan zou opnieuw solderen kunnen helpen. Inderdaad delicaat klusje moet met juiste gereedschap, geen 100W pook maar 16W soldeerboutje.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Voedingsbron TomTom losgekoppeld



Bericht door bupozaanstad »

En vergeet niet een ESD safe soldeerboutje te gebruiken. Ding zit vol SMD componenten. Heb je niet de juiste bout ga dan naar een persoon die dit wel heeft.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Voedingsbron TomTom losgekoppeld



Bericht door pele »

Ik heb de Tomtom in een elektronica-zaak binnengebracht. Het aansluitpunt aan het apparaat waar het kleine stekkertje van de voedingskabel in moet, was lichtjes vervormd en vervuild. De verbinding met het printplaatje is nagezien. Ik ga nu het kabeltje fixeren op de GPS - houder en hoop dat het probleem van slecht contact zich niet meer voordoet. Dank aan alle die te hulp schoten met raad, in het bijzonder aan Jos Kroppie.
Plaats reactie